23948sdkhjf

Travl påske på akuttelefonen

Påsken var præget af for lange ventetider, lyder det fra Region Hovedstaden.
Mere end 21.000 gange blev der ringet til 1813 i påsken. Den høje aktivitet medførte, at halvdelen af de borgere, der ringede til 1813, ventede op til 10 minutter, inden deres opkald blev besvaret.

Men april måned bød også på nogle af 1813’s bedste gennemsnitlige svartider – nemlig i ugerne før og efter påskeugen, hvor halvdelen af alle borgere fik hjælp inden for 2 minutter og 35 sekunder, og 90 pct. fik hjælp inden for 9 minutter og 44 sekunder, fortæller direktøren for Akutberedskabet i Region Hovedstaden, Freddy Lippert.

"Påskedagene var meget travle dage, men generelt er jeg glad for de svartider, vi kunne præstere i april. Vi er endnu ikke inden for servicemålene, men vi kan konstatere, at flere og flere borgere oplever en god og hurtig service, og vi får derfor også mange positive tilbagemeldinger fra tilfredse borgere", siger Freddy Lippert.

Han anerkender samtidigt, at påskeugen kan have betydet udfordringer for de borgere, der havde brug for at komme i kontakt med lægerne og sygeplejerskerne på 1813.

"Faktisk var der et generelt ekstrapres gennem hele ugen og ikke bare i helligdagene og weekend. Men selvfølgelig var det især i påskeweekenden, at der var lange svartider, og det beklager vi", siger han.

Men aprils ventetider på at tale med en af 1813’s læger var årets hidtil laveste. 50 pct. af alle opkald til 1813-lægen blev således besvaret inden for 4 minutter og 4 sekunder.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062