Høje-Taastrup ligger over landsgennemsnittet for digital selvbetjening
Kommunen ligger over landsgennemsnittet på tre af de fire selvbetjenings-løsninger, som Borgerservicecentret løbende holder øje med.
"Det er meget tilfredsstillende tal, som viser, at borgerne har taget rigtig godt imod det nye lovbestemte krav om at benytte de digitale løsninger på nogle områder endda før lovkravet trådte i kraft. Alle har jo været klar over, at der kunne blive en overgangsperiode med udfordringer, men i Høje-Taastrup er vi altså allerede nu oppe på eller over det gennemsnit på 80 % selvbetjening, som var forventet med lovgivningen", siger borgmester Michael Ziegler, Høje-Taastrup Kommune.
Han understreger, at der ikke har været en forventning om at nå op på 100 % digital selvbetjening på alle løsninger:
"Der er naturligvis situationer, hvor der dispenseres fra lovkravet om digital selvbetjening med udgangspunkt i den enkelte borgers situation for eksempel manglende sproglige eller forståelsesmæssige færdigheder".