23948sdkhjf

Digital post til borgerne

I den kommende tid går Aabenraa Kommune i gang med at sende breve digitalt til borgere, der har en digital postkasse på borger.dk.
I første omgang gælder det breve om indkaldelse af forsikrede ledige, bevilling af hjælpemidler, enkeltydelser, naboret, grundsalg, afgørelser efter naturbeskyttelseslovens § 3, Bygnings- og Boligregistret BBR og drift af vej og park. Herefter bliver digital post løbende udbredt til alle afdelinger og forvaltninger.

- Fordelen for borgerne er, at de får al post fra Aabenraa Kommune og andre myndigheder i den samme postkasse. Borgerne kan også let og sikkert skrive til kommunen eller anden offentlig instans via postkassen og modtage svar. Samtidig sparer både borgerne og kommunen udgifter til porto, forklarer Steen Meyer Larsen, der er projektleder i Aabenraa Kommunes Digitaliseringsteam.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078