23948sdkhjf

NemSvar på nettet

Callcentret på rådhuset i Høje Taastrup har fået en ny videnportal, der skal hjælpe personalet med at besvare de mange spørgsmål, borgerne stiller til kommunen.
Borgerne får også direkte adgang til videnportalen, fortæller borgmester Michael Ziegler, som mener, videnportalen er alle tiders supplement til kommunens nye callcenter:

"Borgerne kan nu i mange tilfælde undgå at ringe til kommunen og i stedet finde svar på nettet. Jeg tror, mange vil opleve NemSvar som bedre borgerservice, fordi folk er blevet så vant til selv at søge information, når de er på arbejde, i skole eller sidder og surfer efter nyheder og underholdning på nettet", siger han.

Formand for Borger- og Erhvervsudvalget Michael Blem Clausen er glad for den åbenhed, NemSvar er udtryk for:

"Vi skal ikke sidde på toppen af en stor bunke viden og dele ud af den gennem telefonrøret. Vi skal åbne helt for informationsstrømmen, så borgerne kan søge efter al den information, de har brug for – også uden for rådhusets åbningstid", siger han.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063