23948sdkhjf

Solrød undersøger tilfredshed med ældreplejen

Før sommerferien gennemførte kommunen to tilfredshedsundersøgelser blandt kommunens modtagerne af hjemmepleje og beboerne på plejecenteret Christians Have.
Undersøgelserne viser, at 71 % af de borgere, der modtager hjemmepleje, er tilfredse eller meget tilfredse med den ydede service. Tilsvarende angiver hele 94 % af beboerne på Christians Have, at de er tilfredse eller meget tilfredse med at bo på centeret.

"Det er rigtig positivt, at så mange af de borgere, der modtager hjemmepleje eller bor på plejecenter er tilfredse med den service, der ydes. En stor del af æren for det kan tilskrives ældreplejens medarbejdere, som gør en stor indsats i det daglige" udtaler Naima Simring, formand for Social-, sundheds- og fritidsudvalget.

85 % af hjemmeplejens brugere, der modtager hjælp til personlig pleje svarer, at de samlet set er tilfredse eller meget tilfredse med denne hjælp. 60 % af de adspurgte angiver, at de er tilfredse eller meget tilfredse med den praktiske hjælp, mens 20 % hverken er tilfredse eller utilfredse.

90 % af modtagerne af hjemmepleje svarer ja til, at hjælperne udviser respekt for dem, og to ud af tre bekræfter, at hjælperne kommer på de aftalte tidspunkter og at den hjælp, de får, er den samme uanset hvilken hjælper, der kommer. Lidt over halvdelen af brugerne angiver, at de er tilfredse med den mad, de får leveret – 11 % er dog utilfredse.

Blandt beboerne på Christians Have er 88 % tilfredse eller meget tilfredse med den personlige pleje, mens tallet er 95 % for den praktiske hjælp. 92 % giver udtryk for, at de modtager hjælpen som aftalt med personalet. 94 % af beboerne svarer, at de er tilfredse med deres bolig.

Direktør for social-, sundheds- og fritidsområdet i Solrød Kommune, Dorte Saabye, glæder sig ligeledes over undersøgelsernes resultater og siger:

"Undersøgelserne giver os en god indsigt i, hvordan brugerne oplever ydelserne på ældreområdet og er på den måde et fint supplement til den løbende dialog, vi har med borgerne i det daglige. Vi bestræber os altid på at levere den bedst mulige service, og en forudsætning for det er blandt andet, at vi kender til den brugeroplevede kvalitet."
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062