Hjemmeplejen i Tønder får gode karakterer
Næsten 80 procent af deltagerne i en brugerundersøgelse er tilfredse eller meget tilfredse med den hjemmehjælp de får.
Næsten alle, der har deltaget i undersøgelsen, giver desuden udtryk for, at plejepersonalet er venlige og omsorgsfulde, og at de udviser respekt for borgerne.
Mindre tid til rengøring
Formanden for kommunens sundhedsudvalg er glad for undersøgelsens resultater, og hæfter sig også ved, at den positive vurdering kommer, efter at kommunen i 2011 måtte reducere serviceniveauet som følge af et sparekrav. Det betød bl.a. mindre tid til rengøring.
- Det er også netop på den praktiske del, vi scorer lavest, og vi kan se, at de, der modtager praktisk hjælp fra en privat leverandør, er mere tilfredse. Det kan hænge sammen med, at de har mulighed for at tilkøbe ekstra rengøring. Den mulighed kan det offentlige ikke tilbyde, siger Kirsten Dahlmann.