SKI-leverandør af velfærdsteknologi
Indkøb: Offentlige institutioner kan nu købe Ascoms løsninger til bl.a. alarmhåndtering og personsikring under Statens og Kommunernes Indkøbs Service (SKI)
Aftalen betyder, at bl.a. hospitaler, plejehjem, psykiatrien og sikrede institutioner fremover får lettere adgang til at indkøbe Ascoms løsninger til alarmhåndtering, personsikring og kommunikation. De godkendte løsninger omfatter systemer til håndtering af hjertestop- og traumealarmer, patient- og beboerkaldeanlæg og personsikringsløsninger med overfaldsalarmer, trådløs kommunikation og beskedhåndtering.
Ascoms task management system er også blevet godkendt. Ascom Job Agent, som løsningen hedder, gør det muligt at booke og koordinere ressourcer og opgaver bl.a. på portørområdet. Ved at tilrettelægge portørernes arbejde med stor præcision, kan ventetiden for patienter og personale reduceres mærkbart.
Det er en stor fordel for de offentlige institutioner, at de velfærdsteknologiske løsninger er blevet en del af SKI-rammeaftalerne. Vi har mange kunder i det offentlige, og vi har inden for de seneste år registreret en stigende interesse for netop denne type løsninger, som giver fordele for både patienter og personale. Kravene og forventninger til det offentlige øges konstant samtidig med, at økonomien er presset, og derfor ønsker flere og flere at bruge teknologi til at optimere arbejdsprocesserne. Det bliver nemmere nu," siger Jens Andersen, salgschef i Ascom Danmark.