23948sdkhjf

Personalet på privathospitalerne får ros

Tæt patientkontakt, sammenhængende patientforløb og fokus på kvalitet i behandlingen er opskriften på tilfredse patienter, lyder meldingen fra Brancheforeningen for Privathospitaler og Klinikker.
I de Landsdækkende Undersøgelser af Patientoplevelser (LUP), som netop er blevet offentliggjort for 2014, bliver personalet på de danske privathospitaler rost.
81 procent af de ambulante patienter svare, at personalet ’i høj grad’ er venlige og imødekommende, mens 73 procent af patienterne ’i høj grad’ er tilfredse med plejen og 71 procent ’i høj grad’ er tilfredse med behandlingen.

- Vi kan se, at patienterne sætter pris på den nære kontakt, de har med personalet ude på vores hospitaler. Det er med til at skabe en ro, at du har den samme kontaktperson gennem hele forhandlingsforløbet, samtidig med at det gør forløbet langt mere effektivt, at det er samme personale, der følger patienten hele vejen, siger Jesper Luthman, sekretariatschef i Brancheforeningen for Privathospitaler og Klinikker, BPK.

På det psykiatriske område ligger BPK’s medlemshospitaler over det landsdækkende gennemsnit, når det kommer til patienttilfredshed. Her føler 92 procent af patienterne, at de har en ’passende’ indflydelse på deres behandling. 89 procent svarer, at personalet ’i høj grad’ skaber et rum, hvor den psykiatriske patient åbent kan tale om sine vanskeligheder, og 88 procent af patienterne føler, at de har et godt kendskab til deres behandlingsplan.

- Det er naturligvis rigtig positivt, at vi endnu en gang kan dokumentere, at vi har nogle rigtig dygtige privathospitaler, som gør et godt stykke arbejde, hvor der hele tiden er blik for patientens behov. Med LUP-tallene for 2014 kan regionerne fortsat og med ro i maven sende patienter til vores privathospitaler, så vi sammen kan sikre patienterne god og hurtig behandling, siger Jesper Luthman.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078