23948sdkhjf

Medarbejderne er nøglepersoner i innovationen

Nyt Innovationsbarometer måler graden af innovation i den offentlige sektor.
Borgere og medarbejdere bliver i høj grad involveret, når der skal udtænkes nye løsninger i det offentlige. Det viser et nyt Innovationsbarometer, som er udarbejdet af Center for Offentlig Innovation, skriver Danske Regioners nyhedsbrev.

Medarbejderne i regionerne bliver ifølge Innovationsbarometeret i høj grad brugt som nøglepersoner i innovationen. 83 procent af alle regionale innovationsprojekter bliver enten sat i gang eller fremmet af medarbejderne.

I Region Nordjylland er der f.eks. stiftet en innovationsenhed, Idéklinikken, som samler alle medarbejdernes gode idéer og videreudvikler dem til konkrete løsninger.

Rapporten viser, at innovation er udbredt på 86 procent af offentlige arbejdspladser, som er aktivt engageret i at udvikle nye serviceydelser, kommunikationsformer eller produkter.

63 procent af al innovation sker i samspil med borgerne, som enten sætter innovationen i gang, fremmer den eller samarbejder undervejs. I ét ud af fem projekter om innovation bliver borgerne involveret i et egentligt samarbejde, og her placerer regionerne sig som den offentlige sektor, hvor samarbejdet er allermest udbredt, skriver Danske Regioners nyhedsbrev. Regionerne samarbejder med borgere i 24 procent af alt innovationsarbejde.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062