23948sdkhjf

Nyt redskab skal skabe bedre kommunikation og overblik

Medarbejdere og borgere har været med til at udvikle konceptet Borgerens Plan.
Region Sjælland, Holbæk Kommune, Holbæk Sygehus, praktiserende læger og psykiatriområdet i Holbæk og borgere har sammen udviklet konceptet 'Borgerens plan'.

Det et digitalt redskab, der skal hjælpe til bedre kommunikation mellem patient og sundhedsvæsen og skabe overblik over, hvad der er vigtigt for borgeren i mødet med sundhedsvæsnet.

Borgerens plan er en del af Sundhedsaftalen mellem Region Sjælland og kommunerne omkring bedre og mere sammenhængende behandlingsforløb for patienter.

Da det har været afgørende at udvikle et redskab, som giver mening for borgerne, er konceptet udviklet i en innovationsproces mellem borgere og en række repræsentanter for sundhedsvæsnet, fortæller Region Sjælland.

For projektleder Annika Frederiksen har det været vigtigt at skabe et rum med så lidt hierarki som muligt.

"Fordi borgerne kommer med én viden, medarbejderne kommer med en anden, jeg kommer som projektleder med en tredje, designteamet kommer med en fjerde. Pointen i det her projekt er, at der ikke er nogen af os, der kunne have undværet de andre. Og derfor er der ikke nogen, der som sådan skulle være mere, end de andre," siger hun.

Konceptet for Borgerens Plan skal nu testes og færdigudvikles i flere lokale partnerskaber i løbet af foråret 2016. Hensigten er, at redskabet skal kunne anvendes af alle borgere i Danmark, når det er færdigudviklet.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079