Louise Mariehjemmet vil give arbejdskvaliteten et løft
Efter at have set på forskellige alternativer, har Louise Mariehjemmet besluttet sig for, at man for eftertiden vil støtte sine medarbejdere, borgere og pårørende med det digitalt værktøj.
Den mission understøttes nu med en løsning, der skal øge personalets kvalitetstid med borgerne og sikre et gennemført professionelt set-up.
"Vi ønsker at gøre det, vi er gode til, endnu mere og bedre. Derfor har vi valgt en løsning, som gør os i stand til at arbejde effektivt, undgå fejl og dermed gøre Louise Mariehjemmet til et skønt og attraktivt sted at bo og arbejde," forklarer Maria Hedin, som er forstander på Louise Mariehjemmet. Det er et digitalt værktøj fra Sekoia, der er købt ind.
Kravene til plejesektoren er blevet trukket tydeligt op de senere år. Det øger presset på plejecentrene, som konstant er under loop for at levere høj kvalitet og fortsat være en god arbejdsplads. Det mærker medarbejderne også:
”Vi glæder os til den opgaveforenkling, som Sekoia indebærer. Vi forventer at få et godt overblik over det, der skal laves og nemmere arbejdsgange. Det bliver særdeles nemt at hjælpe sine kollegaer,” siger Dorte Johansen der er SOSU-assistent på Louise Mariehjemmet.
Velfærdsteknologi-bølgen kan være med til at balancere kravene til plejesektoren. Helt konkret går Louise Mariehjemmet efter den slags teknologier, som støtter medarbejderne, så de ikke føler sig ladt i stikken:
”Det handler faktisk om at frigøre tid til omsorg og nærvær, så vi ikke bliver fanget i en uendelig opgaveløsning, der er helt ude af de varme og faglige hænder. Ved at øge overblikket i dagligdagen, håber vi på at hjælpe medarbejderne i deres arbejdsliv,” uddyber Maria Hedin.
FAKTA
Louise Mariehjemmet er et privat plejehjem, som har kontrakt med Københavns Kommune, der pt. visiterer til samtlige 39 boliger. Sekoia er et digitalt værktøj til
plejesektoren. Løsningen består af touchskærme med personlige apps, der mindsker kontortid og øger beboertid.
Louise Mariehjemmet er et privat plejehjem, som har kontrakt med Københavns Kommune, der pt. visiterer til samtlige 39 boliger. Sekoia er et digitalt værktøj til
plejesektoren. Løsningen består af touchskærme med personlige apps, der mindsker kontortid og øger beboertid.