Silkeborg-firma skal levere patientkaldløsningen til DNV-Gødstrup
Ascom skal levere patientkaldløsningen til Region Midtjyllands nye sygehus DNV-Gødstrup, som skal være færdigbygget i 2020.
Ordren er en femårig rammeaftale til en værdi af over 10 mio. kr.
Løsningen, som skal anvendes af 2.000 medarbejdere, adskiller sig fra traditionelle patientkaldsystemer med blinkende gangdisplays og fælleskald. Ascom Ward Agent, som løsningen hedder, understøtter tildelt pleje og fordeler automatisk patientkald og –alarmer efter klart definerede planer, så plejepersonalet kun modtager kald fra de patienter, de har ansvar for.
- Vi har gjort meget ud af at designe en løsning, som kan udvikle sig i forhold til behovene og nye teknologiske muligheder, siger administrerende direktør i Ascom Nordic Aage Rask Andersen og fortsætter:
- Platformen er bl.a. forberedt til integration med kliniske systemer, så personalet kan få adgang til alle relevante oplysninger på det håndsæt, de har i lommen og ikke skal tilbage til computeren på vagtstuen hele tiden.
Flere faser i rammeaftalen
Ascom har i forvejen leveret patientkaldeløsninger og personalehåndsættene til de fire hospitaler, som slås sammen under DNV-Gødstrup.
Rammeaftalen indeholder også en fase 2, der omfatter en personsikringsløsning inklusive rumpositionering til akutmodtagelsen og psykiatrien samt en fase 3 der indeholder patientkald til det sidste sengetårn.
DNV-Gødstrup valgte at udbyde projektet som en rammeaftale for at sikre en sammenhæng i alle løsninger, efterhånden som hver bygningsdel bliver færdig. Seks leverandører var prækvalificeret, men kun to valgte at byde på projektet.