Aalborgs nødkaldeanlæg ramt af nedbrud
Mandag aften blev det konstateret, at Aalborg Kommunes nødkaldeanlæg havde nedbrud. Det betød, at borgere, der er bevilliget et nødkald, ikke via nødkaldet kunne komme i kontakt med hjemmeplejen og sygeplejen.
For at mindske utryghed hos borgerne blev der indkaldt ekstra mandskab i både hjemmeplejen og sygeplejen, så der kunne aflægges tryghedsbesøg til de mest udsatte og syge borgere.
Ældre- og Handicapforvaltningen i Aalborg Kommune orienterede politi, lægevagt og sygehuse samt pressen, så disse instanser kunne hjælpe med formidlingen til de berørte borgere.
Aalborg Kommunes vagtcentral arbejdede i samarbejde med TDC på højtryk med at få lokaliseret fejlen og få genetableret nødkalds forbindelsen. Og her tirsdag morgen er nedbruddet blevet ordnet og nødkaldeanlægget virker igen, fortæller kommunen.
I alt ca. 2.100 borgere er bevilliget nødkald og Aalborg Kommunes vagtcentral modtager i gennemsnit ca. 110 nødkald hver nat. Det er langt fra alle nødkald, der er relateret til fald eller andre alvorlige hændelser.