Tilfredshed ligger i tydelig tale og lydhørt personale
Patienterne er meget tilfredse med den behandling, de får på akutklinikker og akutmodtagelser i Region Midtjylland.
Det viser deres svar i den femte udgave af Den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser, LUP Akutmodtagelse, skriver Region Midtjylland i en pressemeddelelse.
Fra 2017 til 2018 er tilfredsheden med behandlingen steget i næsten alle egne af regionen.
- Jeg hæfter mig ved at patienttilfredsheden stiger, når de akutte funktioner samles omkring akutafdelingen, som vi gør i vores mange nybyggerier, siger regionsrådsformand Anders Kühnau (S).
Patienterne på Aarhus Universitetshospital er blandt andet mere tilfredse med information om ventetiden efter hospitalet i maj tog sin nye akutafdeling i Skejby i brug.
Patienterne i regionen roser især personalet for at lytte, når de beskriver deres sygdom eller skade, og svarer, at de i stigende grad oplever, at den mundtlige information er forståelig.
Ventetiden opleves stadig for lang
Mange patienter svarer, at de ikke finder ventetiden fra de ankommer til de bliver undersøgt acceptabel i akutmodtagelser og akutklinikker.
Patienterne savner også svar på, hvor længe de skal vente og hvordan ventetiden udvikler sig, mens de venter.
- Det skal vi rette op på, siger Anders Kühnau.