23948sdkhjf

Forbedret logistik frigiver tid til patienterne

Med udgangspunkt i dataanalyse, dialog og workshops tilbyder Langebæk logistikløsninger, der hjælper hospitaler med at optimere logistikken. Det frigiver tid til patienterne, øger sikkerheden og skaber tryghed i en travl hverdag.

Som et af Skandinaviens førende konsulenthuse inden for drift og logistik, samarbejder Langebæk med aktører i det danske hospitalsvæsen om procesoptimering på tværs af afdelinger. Det skal frigive tid og ressourcer i medarbejdernes dagligdag.

”Med de akutte personaleudfordringer på vores hospitaler, er det meningsgivende at komme på arbejde og vide, at man har en arbejdsgang med minimalt tidsspild og få fejl. Vi hjælper med at få ressourcerne til at række ved at skabe mere optimale arbejdsgange og processer, så man bruger mindre tid på at håndtere varer, udstyr og medicin,” siger Peter Lamp Sørensen, Managing Consultant hos Langebæk.

Dialog med afsæt i data

Langebæk tilbyder optimering af logistik og processer, der tager afsæt de danske hospitalers virkelighed. Der bygges og udvides en række hospitaler på tværs af landet, som ifølge Langebæk nu står over for en stor logistisk opgave internt.

Fælles for de nye hospitaler er, at der er mindre plads på afdelingerne til opbevaring af varer og udstyr. Når de fysiske rammer er mindre end før, udfordres de eksisterende arbejdsgange. Det fordrer ændringer i håndtering af alt fra almindelige forbrugsvarer til affald, senge og hjælpemidler.

En lokal forankring er vigtig, så medarbejderne kan se sig selv i de løsninger, Langebæk udvikler i fællesskab med kunden. Derfor var workshops en vigtig del af processen for at finde frem til den rigtige detailindretning på det nye Herlev Hospital.

”På Herlev Hospital inviterede vi nøglepersoner fra den lokale logistikafdeling og den fælles akutmodtagelse til en dialog om den nye logistikløsning. Brugerne er eksperter i deres egen hverdag, og vi er eksperter i at facilitere en proces, hvor vi sammen kommer frem til nye løsninger. Derfor skaber vi i høj grad vores løsninger gennem workshops, hvor vi sætter os med vores kunder og samskaber løsninger,” siger Peter Lamp Sørensen, Managing Consultant hos Langebæk.

Erfaren samarbejdspartner

Med afsæt i mange års erfaring udvikler Langebæk løsninger i samskabelse med den enkelte afdeling med udgangspunkt i en analyse af volumen, pladsforhold og arbejdsgange. Dataanalysen og den efterfølgende dialog med brugerne er et godt grundlag for at udarbejde den løsning, der har størst værdi i form af sikkerhed for patienterne og tryghed for medarbejderne. Sådan lyder det fra Peter Lamp Sørensen.

Vi analyserer personalets arbejdsgange, herunder hvordan de bestiller, opbevarer og finder varer, udstyr samt medicin. På den baggrund udarbejder vi den rigtige løsning, der ikke bare minimerer spildtid og skaber en mere effektiv hverdag, men også reducerer fejl og øger overskueligheden i dagligdagen.

Over årene har vi løst mere end 3.000 projekter, og vi har været med på en lang række af de danske hospitalers løsninger i større eller mindre kontekst. Vi kommer således med et metodeapparat, der sikrer, at vi anvender den rigtige projektmodel til at analysere behovet og udvikle lokale løsninger med udgangspunkt i ’best pratice’ fra vores tidligere hospitalsprojekter.”

Langebæk:

  • Blandt Skandinaviens førende konsulenthuse inden for supply chain, logistik og lager.
  • Rådgiver på strategisk og operationelt niveau baseret på facts, analyser, gennemprøvede processer og erfaring.
  • Udvikler innovative løsninger, der skaber resultater ved hjælp af de nyeste teknologier og inspiration fra hele verden.

Læs mere på www.langebaek.com

Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079