Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0643d92a-8433-4c85-be16-56751c1aa44d/publicMaterial
Udbyder
Aarhus Kommune
Vindere
Rammeaftale om levering af passive selvligerende brackets med tilhørende molarrør
(11.12.2020)
Scanorto A/S
Nymøllevej 50
2800 Kongens Lyngby
Rammeaftale om levering af aktive selvligerende brackets med tilhørende molarrør
(11.12.2020)
Ortodonti Service A/S
Ellekær 9, 2.th.
2730 Herlev
Opdateringer
Udbud af levering af materialer til tandregulering til Aarhus Kommune
Aarhus Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Rådhuspladsen 2
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Hanne Kabel
E-mail: hakab@aarhus.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0643d92a-8433-4c85-be16-56751c1aa44d/homepage
Del II: Genstand
Udbud af levering af materialer til tandregulering til Aarhus Kommune
Udbuddet omfatter levering af materialer til tandregulering.
Det udbudte område indgås som 4 delaftaler. Rammeaftalerne indgås som obligatoriske aftaler med én leverandør pr. delaftale.
Rammeaftalerne er gældende for tandplejen i Aarhus Kommune og vil primært blive anvendt på tandreguleringsklinikken.
Rammeaftale om levering af aktive selvligerende brackets med tilhørende molarrør
Aarhus Kommune
Rammeaftale om levering af aktive selvligerende brackets med tilhørende molarrør. Ved aktive selvligerende brackets forstås, brackets med fjedrende låge der er aktive minimum fra og med hjørnetand til og med hjørnetand i en del af behandlingen (ved buedimensioner over .016 x .022).
Aarhus Kommune kan forlænge aftalen i op til 12 måneder op til 2 gange.
Rammeaftale om levering af passive selvligerende brackets med tilhørende molarrør
Aarhus Kommune
Rammeaftale om levering af passive selvligerende brackets med tilhørende molarrør. Ved passive selvligerende brackets forstås, brackets der har ikke-fjedrende låge og er passive på alle tænder fra start til slut i behandlingstiden (størrelsen på bracketslot skal være .022 x minimum .027).
Aarhus Kommune kan forlænge aftalen i op til 12 måneder op til 2 gange.
Rammeaftale om levering af buer
Aarhus Kommune
Rammeaftale om levering af buer.
Aarhus Kommune kan forlænge aftalen i op til 12 måneder op til 2 gange.
Rammeaftale om levering af konventionelle brackets med tilhørende molarrør, bånd, bondingmateriale, tænger, coils, elastikker, m.m.
Aarhus Kommune
Rammeaftale om levering af konventionelle brackets med tilhørende molarrør, bånd, bondingmateriale, tænger, coils, elastikker, m.m.
Aarhus Kommune kan forlænge aftalen i op til 12 måneder op til 2 gange.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver bedes i ESPD angive nedenstående nøgletal for det seneste afsluttede regnskabsår:
— Egenkapital.
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som har en positiv egenkapital i det senest afsluttede regnskabsår.
For tilbud afgivet af et konsortium gælder, at tallene for de respektive konsortiedeltagere vurderes samlet set. Konsortiet skal således samlet set opfylde kravet til økonomisk og finansiel formåen.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen gælder, at tallene for tilbudsgiver og den/de andre enheder vurderes samlet set.
Tilbudsgiver og den/de andre enheder skal således samlet set opfylde kravet til økonomisk og finansiel formåen.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på sit moderselskabs økonomiske formåen, indgår tilbudsgivers egen økonomiske formåen ikke særskilt i beregningen, idet tilbudsgivers økonomiske formåen allerede er indregnet i moderselskabets regnskabstal.
Aarhus Kommune vil, i forbindelse med tildeling af rammeaftalerne, indhente dokumentation for pålidelighed af de oplysninger, der fremgår af ESPD fra den/de tilbudsgivere, som Aarhus Kommune forventer at indgå rammeaftalerne med.
Med hensyn til dokumentation for økonomisk og finansiel formåen skal følgende fremlægges som endelig dokumentation, når Aarhus Kommune anmoder herom:
— Tilbudsgivers årsregnskab eller uddrag heraf, for det seneste regnskabsår, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtigt i det land, hvor tilbudsgiver er etableret.
— Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som ordregiver vurderer passende, hvis tilbudsgiveren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som ordregiveren forlanger.
Kravene til dokumentation for pålidelighed af de oplysninger, der er afgivet i ESPD gælder ligeledes konsortiedeltagere samt enheder, hvis formåen tilbudsgiver baserer sig på.
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som:
I ESPD angiver de betydeligste lignende referencer, der er udført inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen. Referencerne angives for den/de delaftaler, der afgives tilbud på.
Med udført menes referencer, der er afsluttet eller under udførelse.
Med lignende referencer forstås referencer som omfatter det beskrevne i nærværende udbudsmateriale. I forhold til delaftale 1 vedrører det levering af aktive brackets, i forhold til delaftale 2 vedrører det levering af passive brackets, i forhold til delaftale 3 vedrører det levering af buer og i forhold til delaftale 4 vedrører det levering af konventionelle brackets, bånd og tænger (samt evt. øvrigt tilbehør beskrevet i delaftale 4). Referencerne skal vedrøre levering til stat, region, kommune eller privat ortodontiklinik.
Tilbudsgiver bedes for hver reference angive en beskrivelse af leverancerne, herunder omsætning og angivelse af kontaktpersoner. Desuden bedes tilbudsgiver tydeliggøre hvilken/eller hvilke delaftale(r) referencen vedrører.
Udfyldes i ESPD, del IV.
Der skal angives minimum 2 referencer for hver delaftale, der afgives tilbud på. Samme reference(r), der er dækkende for flere delaftaler, kan dog gå igen på de relevante delaftaler. Eksempelvis hvis en tilbudsgiver afgiver tilbud på alle 4 delaftaler og har en aftale med en kommune, der er dækkende som reference for alle 4 delaftaler. Denne reference tæller i opgørelsen af de minimum 2 referencer som én reference på hver af de 4 delaftaler.
Såfremt tilbud afgives af et konsortium, angives referencer som efterspurgt i ESPD for den enhed, som referencen tilhører. Kravene til antal referencer gælder hele konsortiet samlet set.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og/eller faglige formåen, angives referencer som efterspurgt i ESPD for den enhed, som referencen tilhører. Kravene til antal referencer gælder tilbudsgiver og den/disse andre enheder samlet set.
Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelig dokumentation. Der vil således ikke blive indhentet yderligere dokumentation for referencerne fra den/de tilbudsgiver(e), som Aarhus Kommune forventer at indgå aftaler med. Aarhus Kommune forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer.
For hver af delaftalerne gælder følgende:
— Der indgår en række bestemmelser vedrørende arbejdsvilkår, menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption, se nærmere i bilag 1 til rammeaftalen Aarhus Kommunes CSR bilag.
— Leverandøren skal i hele aftaleperioden opretholde relevant produkt- og erhvervsansvarsforsikring. Dækningssummen skal være minimum 5. mio. DKK pr. skade.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære tilbudsåbningen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Området forventes genudbudt forud for udløb af aftalerne indgået som følge af dette udbud. Tidspunktet afhænger af, hvorvidt aftaleforlængelserne udnyttes.
Aarhus Kommune er forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere udelukkelsesgrunde (medmindre tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138):
Udover udbudslovens obligatoriske udelukkelsesgrunde gælder i dette udbud følgende af udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde:
— Tilbudsgiver har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område.
— Tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling.
— Aarhus Kommune kan påvise, at tilbudsgiver i forbindelse med udøvelse af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgivers integritet.
— Aarhus Kommune har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiver har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning.
— Aarhus Kommune kan påvise, at tilbudsgiver væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt.
— Aarhus Kommune kan påvise, at tilbudsgiver uretmæssigt har forsøgt at påvirke Aarhus Kommunes beslutningsproces, hvis tilbudsgiver har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt tilbudsgiver groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger.
Tilbudsgiver skal i ESPD’et i Ethics angive, hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af en udelukkelsesgrund.
Aarhus Kommune vil, i forbindelse med tildeling af rammeaftalerne, indhente dokumentation for pålidelighed af de oplysninger, der fremgår af ESPD fra den/de tilbudsgivere, som Aarhus Kommune forventer at indgå rammeaftalerne med.
Den/de tilbudsgivere, som Aarhus Kommune forventer at indgå rammeaftaler med, skal fremsende dokumentation for ESPD inden for en passende frist, der meddeles af Aarhus Kommune. I det omfang dokumentationen omfatter en serviceattest, accepteres denne, såfremt den er maksimum 6 måneder gammel..
Såfremt tilbuddet er afgivet fra virksomheder, der er udenlandske og hjemmehørende i EU, indhentes der dokumentation i henhold til E-Certis. Hvis tilbudsgivers land ikke har angivet oplysninger om dokumentation i E-Certis, anvendes fremgangsmåden i udbudslovens § 153.
Såfremt tilbuddet er afgivet fra virksomheder, der er udenlandske og ikke hjemmehørende i EU, anvendes fremgangsmåden i udbudslovens § 153.
Tilbudsgiver skal være opmærksom på, at hvis dokumenter eller certifikater ikke udstedes af den pågældende medlemsstat eller land eller ikke er dækkende for udelukkelsesgrunden, kan de erstattes af en erklæring under ed. I lande, hvor edsaflæggelse ikke anvendes, kan en erklæring på tro og love accepteres. Den skal opfylde en af følgende betingelser:
— Afgivet for en kompetent retslig eller administrativ myndighed
— Afgivet for en notar
— Afgivet for en kompetent faglig organisation i hjemlandet eller et senere opholdsland.
Kravene til dokumentation for pålidelighed af de oplysninger, der er afgivet i ESPD gælder ligeledes konsortiedeltagere samt enheder, hvis formåen tilbudsgiver baserer sig på.
For tilbud afgivet af konsortier gælder at konsortiedeltagerne afgiver tilbud i fællesskab og hæfter solidarisk og direkte i forhold til Aarhus Kommune. I forbindelse med indhentning af dokumentation for oplysninger afgivet i ESPD, vil konsortiedeltagerne skulle udfylde og underskrive en konsortieerklæring fremsendt af Aarhus kommune, hvori konsortiets sammensætning samt hæftelse bekræftes.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske formåen, hæfter tilbudsgiver og de pågældende enheder solidarisk og direkte i forhold til Aarhus Kommune. I forbindelse med indhentning af dokumentation for oplysninger afgivet i ESPD, vil den enkelte enhed, hvis formåen tilbudsgiver baserer sig på, skulle udfylde og underskrive en erklæring fremsendt af Aarhus kommune om, at enheden stiller sine ressourcer til rådighed i forbindelse med opgaven.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lbk nr. 593 af 2. juni 2016 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
1) Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
2) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
3) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk