23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 164-398855
Offentliggjort
25.08.2020
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Køge Kommune

Opdateringer

Annullering
(14.10.2020)

Aflysning af udbudsprocedure:
Der er sket fejl i udbudsproceduren pga.
a) Der er mangler i udbudsmaterialet – Beskrivelse af ydelsen; gruppecoaching er uklar og ikke godt nok defineret. Det har givet sig til udtryk ved, at tilbudsgivere har givet tilbud på forskellige ydelser og de er derfor ikke sammenlignelige.
b) Udbudsbetingelser er uklare eller ugennemsigtige – egnethedskriteriet vedr. teknisk og faglig formåen på referencer er ikke tilstrækkelig tydelige, da tilbudsgiverne har angivet dem meget forskelligt i tilbuddene (ESPD).

Udbud af personalepolitiske ordninger; Coaching og psykologisk krisehjælp


Køge Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Køge Kommune
CVR-nummer: 29189374
Postadresse: Torvet 1
By: Køge
NUTS-kode: DK021 Østsjælland
Postnummer: 4600
Land: Danmark
Kontaktperson: Chalotte Reeves Larsen
E-mail: chalotte.reeves.larsen@koege.dk
Telefon: +45 56672129

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.koege.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193822

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=277415&B=KOEGE
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=277415&B=KOEGE
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af personalepolitiske ordninger; Coaching og psykologisk krisehjælp

Sagsnr.: 2019-021077
II.1.2) Hoved-CPV-kode
79998000 Coaching
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører en aftale på personalepolitiske ordninger indeholdende coaching og psykologisk krisehjælp til ordregivers medarbejdere, som er gældende for samtlige ordregivers enheder og institutioner.

Køge Kommune vil give ledere med personaleansvar mulighed for at visitere medarbejdere med forventet langtidssygefravær til en coaching. Coaching skal have fokus på at fastholde medarbejderen bedst muligt på arbejdspladsen / arbejdsmarkedet.

Køge Kommune vil give ledere med personaleansvar mulighed for at visitere medarbejdere, der har oplevet vold, trusler eller traumatiske hændelser til psykologisk krisehjælp. Krisehjælpen skal have fokus på at fastholde medarbejderen bedst muligt på arbejdspladsen/arbejdsmarkedet.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 4 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85121270 Psykiater- eller psykologtjenester
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK021 Østsjælland
Hovedudførelsessted:

Køge Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører en aftale på personalepolitiske ordninger indeholdende coaching og psykologisk krisehjælp til ordregivers medarbejdere, som er gældende for samtlige ordregivers enheder og institutioner.

Køge Kommune vil give ledere med personaleansvar mulighed for at visitere medarbejdere med forventet langtidssygefravær til en coaching. Coaching skal have fokus på at fastholde medarbejderen bedst muligt på arbejdspladsen / arbejdsmarkedet.

Køge Kommune vil give ledere med personaleansvar mulighed for at visitere medarbejdere, der har oplevet vold, trusler eller traumatiske hændelser til psykologisk krisehjælp. Krisehjælpen skal have fokus på at fastholde medarbejderen bedst muligt på arbejdspladsen/arbejdsmarkedet.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet i opgaveløsning / Vægtning: 45 %
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet af effekt / Vægtning: 10 %
Pris - Vægtning: 45 %
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 4 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2021
Slut: 31/12/2024
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”).

Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”):

- Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 1.

- Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.

- Tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld under 100 000 DKK til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 7.

Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: ”Udvælgelse”.

Vindende tilbudsgiver vil bedt om at fremsende dokumentation i form af en serviceattest. Denne dokumentation skal maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:

1) Tilbudsgiver skal oplyse sin samlede omsætning for de 3 seneste regnskabsår. Minimumskravet for tilbudsgivers omsætning er 1 000 000 DKK pr. år.

2) Tilbudsgiver skal oplyse sin soliditetsgrad for de 3 seneste regnskabsår. Minimumskravet for tilbudsgivers soliditetsgrad er 30 % pr. år.

Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: ”Udvælgelse”.

Vindende tilbudsgiver vil bedt om at fremsende dokumentation i form af de 3 seneste reviderede regnskaber.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

- Minimumskravet for tilbudsgivers omsætning er 1 000 000 DKK pr. år.

- Minimumskravet for tilbudsgivers soliditetsgrad er 30 % pr. år.

Vindende tilbudsgiver vil bedt om at fremsende dokumentation i form af de 3 seneste reviderede regnskaber.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:

1) Tilbudsgiver bedes angive 2 referencer, hvor tilbudsgiver har udført coaching for virksomheder eller offentlige myndigheder inden for de seneste 3 år. Tilbudsgiver bedes anføre kontaktoplysninger for hver reference. Minimumskravet er 2 referencer, hvor der er samlet udført 200 coachingforløb pr. år.

2) Tilbudsgiver bedes angive 2 referencer, hvor tilbudsgiver har udført psykologisk krisehjælp for virksomheder eller offentlige myndigheder inden for de seneste 3 år. Tilbudsgiver bedes anføre kontaktoplysninger for hver reference. Minimumskravet er 2 referencer, hvor der er udført samlet 25 forløb med psykologisk krisehjælp pr. år.

Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: ”Udvælgelse”.

Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de angivne referencer.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

- Minimumskravet er 2 referencer, hvor der er samlet udført 200 coachingforløb pr. år.

- Minimumskravet er 2 referencer, hvor der er udført samlet 25 forløb med psykologisk krisehjælp pr. år.

Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de angivne referencer.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 22/09/2020
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 22/03/2021
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 22/09/2020
Tidspunkt: 10:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20/08/2020

Send til en kollega

0.062