23948sdkhjf

Fakta om udbudet

Offentliggjort
08.01.2016
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Region Midtjylland

Udbud af almen lægegerning på Øen Endelave


Region Midtjylland

   
Opgavebeskrivelse Det eksisterende marked hvor retten til at nedsætte sig i almen praksis via såkaldte ydernumre sælges internt mellem læger, har i en længere periode haft vanskeligt ved at sikre besættelse af alle kapaciteter i visse områder af Region Midtjylland. Der er områder af regionen, hvor udbuddet af kapaciteter ikke svarer til efterspørgslen blandt speciallæger i almen medicin. Region Midtjylland forsøger med dette offentlige udbud at skaffe lægekapacitet til øen Endelave og dermed sikre et nært sundhedstilbud for øens beboere.

Region Midtjylland har som første prioritet, at sikre lægebetjeningen på almindelige overenskomstmæssige vilkår, hvor lægebetjeningen for øens beboere sikres ved at en alment praktiserende læge besætter kapaciteten på øen. Det har hidtil ikke været muligt at indgå en aftale på almindelige betingelser for lægedækningen på Endelave. Derfor udbyder Region Midtjylland nu driften af lægepraksis på Endelave på ændrede vilkår.

Både læger der allerede driver klinik, og måske har lyst til at skabe en ”satellit” på Endelave, og virksomheder, der ønsker at drive klinikken på Endelave som en del af deres forretning, opfordres til at deltage i udbuddet.

Nedenstående udbudsbetingelser gælder for Region Midtjyllands udbud af drift af almen lægegerning på øen Endelave. Der ønskes bud på lægebetjening, hvor tilbudsgiveren modtager en fast årlig betaling for to ugentlige konsultationsdage på øen. I sommerperioden, ugerne 27 – 33, skal der dog være åbent i konsultationen alle hverdage ligesom der er døgnvagtsforpligtelse på øen i døgnets øvrige timer. Se nærmere definition af åbningstider mv. under pkt. 2.

Lægebetjening på øen vil fortsat, i al væsentlighed, være styret af overenskomsten, dog med ændret betalingsform og et mindre antal konsultationsdage. Region Midtjylland forventer derfor et fremtidig sundhedstilbud med en kvalitet, der vil ligne almen praksis, som drives på almindelige vilkår. I kontraktbilag 1 er specificeret ændringer/tilføjelser i forhold til overenskomsten. Væsentligste afvigelse er de ændrede afregnings- og honoreringsvilkår, hvor tilbudsvinder afregnes med en fast årlig betaling (opgøres og udbetales månedligt), i stedet for det normale basis- og ydelseshonorar. Udover disse forskelle, skal klinikken kun have åbent to dage om ugen. Region Midtjylland ønsker også, at tilbudsvinder skal lave medicingennemgang af polyfarmacipatienter. Se detaljer i Kontraktbilag 1.

Der er altså tale om:
• Lægebetjening på øen Endelave to dage om ugen. Endvidere døgnbemanding i sommerperioden uge 26 – 33. Modellen honoreres med fast betaling pr. år (udbetales månedsvis).

Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver har ret til at afgive tilbud, forudsat at udbudsbetingelserne er opfyldt. Dog forhindrer sundhedslovens § 202 a., at klinikken kan drives af, eller være tilknyttet, en lægemiddelvirksomhed. Se desuden kapitel 7 og 8 angående betingelser for deltagelse i udbuddet.

Information om udbuddet fremgår af www.udbud.dk og www.praksis.dk. Udbudsmaterialet offentliggøres på ordregivers hjemmeside. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades fra www.udbud.rm.dk.
Annonceret 8. januar 2016 12:30:00 CET
Deadline 26. februar 2016 12:00:00 CET
Udbudstype Mindre danske udbud
Opgavetype Tjenesteydelser
Udbudsform Offentligt/åbent udbud
CPV kode 85121000
NUTS kode DK042
Myndighedstype Region

Dokumenter & materiale

Link til udbudsmateriale www.udbud.rm.dk

Tildelings- og udvælgelseskriterier

Tildelingskriterier Laveste pris
Udvælgelseskriterier Tilbudsgiver skal fremsende følgende generelle oplysninger:
• Tilbudsgivers navn, adresse, CVR-nummer, telefonnummer og e-mailadresse
• Navn og titel på den person, der er tilbudsgivers kontaktperson i forbindelse med dette udbud, samt gerne kontaktpersonens direkte telefonnummer, mobiltelefonnummer og e-mailadresse
• Oplysninger eller elementer i tilbuddet, som ud fra forretningsmæssige overvejelser ønskes undtaget fra aktindsigt, jf. pkt. 13.

Ovenstående oplysninger bedes fremsendt ved anvendelse af Udbudsbilag 1A.
Tilbudsgivere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudsloven § 135, vedr. økonomisk kriminalitet og konkurs er udelukket fra at deltage i udbuddet. Som dokumentation for at tilbudsgiver ikke er udelukket, skal tilbudsgiver derfor fremsende erklæring herom. Dette skal ske ved anvendelse af Udbudsbilag 2A.

I erklæringen skal det endvidere angives, i hvilket omfang tilbudsgiveren har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige. Ved gæld til det offentlige forstås forfalden gæld hidrørende fra ikke-betalte skatter, afgifter samt bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til lovgivningen i Danmark eller det land, hvor tilbudsgiveren er etableret. Ordregiver kan i henhold til lovgivningen være berettiget og forpligtiget til at udelukke tilbudsgivere med sådan gæld.

Ovenstående oplysninger vedlægges tilbuddet i overensstemmelse med pkt. 16 og Udbudsbilag 3A. Såfremt tilbud fremsendes af et konsortium, skal oplysningerne afgives for hver enkelt virksomhed i konsortiet.

Ordregiver forbeholder sig desuden ret til inden evt. kontraktindgåelse at forlange, at tilbudsgiver fremsender en serviceattest udarbejdet af Erhvervsstyrelsen (som ikke må være mere end 6 måneder gammel) eller anden fuldgyldig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke befinder sig i situationer omfattet af udbudsloven § 135 vedr. konkurs.
7.3 Økonomisk og finansiel kapacitet
Tilbuddet skal indeholde følgende oplysninger og dokumentation for tilbudsgivers økonomiske og finansielle egnethed:
• Seneste godkendte årsrapport. Såfremt tilbudsgiver er nyetableret, og derfor endnu ikke har udarbejdet årsrapport, eller såfremt tilbudsgiver i henhold til lovgivningen ikke er forpligtet til at udarbejde årsrapport, skal i stedet fremsendes relevante økonomiske oplysninger, der giver ordregiver mulighed for at få indblik i tilbudsgivers aktiviteter og økonomiske formåen. Det bør af det fremsendte fremgå, hvornår tilbudsgiveren er etableret. Er tilbudsgiver forpligtet til at lade sin årsrapport revidere efter årsregnskabsloven skal den fremsendte årsrapport endvidere være revideret.
• Oplysninger om erhvervsansvarsforsikring – bemærk den skal indeholde forsikring for erstatningskrav ved patientskader. Tilbudsgiver opfordres herunder til at vedlægge dokumentation for, at forsikring er betalt på tidspunktet for tilbuddets afgivelse

Ovenstående oplysninger vedlægges tilbuddet i overensstemmelse med pkt. 16 og Udbudsbilag 3A. Såfremt tilbud fremsendes af et konsortium, skal oplysningerne afgives for hver enkelt virksomhed i konsortiet.

Region Midtjylland tager forbehold for bankgaranti såfremt tilbudsgivers økonomiske og finansielle kapacitet giver anledning hertil.

Hvis tilbudsgiver baserer sig på en anden virksomheds økonomiske og finansielle formåen, skal det dokumenteres, at denne virksomhed hæfter solidarisk og ubegrænset (inden for rammerne af udkast til kontrakt), hvilket kan ske ved at vedlægge tilbuddet den i Kontraktbilag 7 indeholdte indeståelseserklæring i udfyldt og underskrevet stand, ligesom tilbuddet skal indeholde ovennævnte efterspurgte oplysninger og dokumentation vedrørende økonomisk og finansiel formåen (dog ekskl. oplysninger om erhvervsansvarsforsikring) for denne anden virksomhed. Disse oplysninger skal endvidere vedlægges for tilbudsgiveren. Det anbefales, at tilbudsgiver, ved fremsendelse af dokumentation for indeståelse, anvender formularen i Kontraktbilag 7, da opbygningen af denne overholder de krav, som ordregiver stiller til en sådan erklæring.
7.4 Teknisk og faglig kapacitet
Tilbuddet skal indeholde følgende oplysninger og dokumentation for tilbudsgivers tekniske/faglige formåen egnethed:

• Oplysning om de uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer hos tilbudsgiveren og den eller de personer, der er ansvarlige for udførelsen af den udbudte ydelse. Oplysningerne kan afgives i Udbudsbilag 3A.

Det er ikke et krav i tilbuddet at levere disse oplysninger på den eller de læger, der skal bemande klinikken, idet regionen har forståelse for, at sådanne kontrakter først kan indgås, når leverandøren har vundet kontrakten.

Ovenstående oplysninger vedlægges tilbuddet i overensstemmelse med pkt. 16.2 og Udbudsbilag 3A. Såfremt tilbud fremsendes af et konsortium, skal oplysningerne afgives for hver enkelt virksomhed i konsortiet.

Hvis tilbudsgiver baserer sig på en anden virksomheds tekniske/faglige formåen, skal det dokumenteres, at denne virksomhed har givet tilsagn om at stille de fornødne ressourcer til rådighed, hvilket kan ske ved at vedlægge tilbuddet den i Kontraktbilag 7 indeholdte indeståelseserklæring i udfyldt og underskrevet stand, ligesom tilbuddet skal indeholde ovennævnte efterspurgte oplysninger og dokumentation for teknisk/faglig formåen for denne anden virksomhed. Disse oplysninger skal endvidere vedlægges for tilbudsgiveren. Det anbefales, at tilbudsgiver, ved fremsendelse af dokumentation for indeståelse, anvender formularen i Kontraktbilag 7, da opbygningen af denne overholder de krav, som ordregiver stiller til en sådan erklæring.

Kontaktperson

Navn Daniel Simonsen
Telefon +45 78412179
E-mail daniel.simonsen@rm.dk

Ordregiver

Navn Region Midtjylland
Adresse Skottenborg 26
8800 Viborg
DK
Telefon +45 87410000
E-mail daniel.simonsen@rm.dk
WWW www.rm.dk

 

Send til en kollega

0.049