Fakta om udbudet
Udbyder
Region Nordjylland
Vindere
Standard PDM-system til anæstesi- og intensivområdet
(14.03.2017)
Medidyne A/S
Skodsborgvej 311
2850 Skodsborg
Opdateringer
Ovennævnte udbud annulleres.
Region Nordjylland havde ved tilbudsfristens udløb den 26.9.2016 kl. 12:00 modtaget 2 rettidige tilbud.
Annullationen skyldes at begge tilbud er fundet ikke-forskriftsmæssige, jf. Udbudslovens § 61, stk. 2, idet ingen af tilbuddene lever op til kravene i udbudsmaterialet.
Region Nordjylland har efter annullationen til hensigt at indlede udbud med forhandling med de to tilbudsgivere uden offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse, jf. Udbudslovens § 61, stk. 1, nr. 2 og stk. 4.
Standard PDM-system til anæstesi- og intensivområdet
Region Nordjylland
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Del II: Genstand
Standard PDM-system til anæstesi- og intensivområdet.
Region Nordjylland udbyder en kontrakt om levering af et dansksproget standard PDM-system med tilhørende vedligeholdelse og support. Kontrakten omfatter optioner og tillægsydelser.
Region Nordjylland udbyder en kontrakt om levering af et dansksproget standard PDM-system med tilhørende vedligeholdelse og support. Kontrakten omfatter tillige optioner og tillægsydelser. Kontrakten indeholder mulighed for, at ordregiver i kontraktens varighed kan købe konsulentydelser på rammeaftalevilkår til brug for eksempelvis udvikling af kundespecifikt programmel, f.eks. nye integrationer eller ny funktionalitet. Efter endt overtagelsesprøve overgår kontrakten til at være en løbende vedligeholdelses- og supportaftale. Kontrakten omfatter tillige option på drift. Se nærmere udbudsbetingelsernes punkt 4.
Leverancen skal omfatte en varig brugsret for minimum 1 000 brugere, med option på tilkøb af yderligere brugsrettigheder, såfremt Tilbudsgiver ikke tilbyder en site-licens. Der kan ikke opkræves løbende betalinger for brugsrettigheder til Programmel, bortset fra Tredjeparts Standardprogrammel. Vederlag for vedligeholdelse og support skaleres i forhold til PDM-systemets udrulning i ordregivers organisation.
Kontrakten, herunder eventuel driftsaftale, er uopsigelig for leverandøren i 36 måneder fra Overtagelsesdagen, og kan herefter opsiges af leverandøren med 24 måneders skriftligt varsel. Kontrakten er uopsigelig for kunden i 12 måneder fra Overtagelsesdagen. Evt. driftsaftale kan opsiges af kunden med 6 måneders varsel, dog tidligst til udløb 12 måneder efter Overtagelsesdagen.
1. Integration til Dansk Intensiv Database (DID)
2. Integration til Dansk Anæstesi Database (DAD4)
3. Integration til/fra EPJ
4. Integration til Labka
5. Integration til/fra bookingsystem
6. Integration til/fra medicinsystem
7. Opsamlingsbokse
8. Indkøb af serverhardware
9. Indkøb af Standardprogrammel, der ikke er en del af PDM-systemet; dog ikke databaseserver software
10. Indkøb af databaseserversoftware
11. Overvågning
12. Udvidet support og vedligeholdelse
13. Tilkøb af brugerlicenser
14. Drift (3 driftsmodeller).
Kontrakten indeholder endvidere følgende tilkøbsydelser, der kan indkøbes på rammeaftalevilkår:
1. Ad hoc-konsulentydelser
2. Undervisning
3. Supplerende drivers til medicoteknisk udstyr.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal anvende Fælles Europæisk Udbudsdokument (ESPD) som foreløbigt bevis for, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde samt opfylder minimumskrav vedrørende egnethed. ESPD er vedlagt udbudsbetingelserne som dokument nr. 02, og vejledningen til udfyldelse af ESPD er vedlagt udbudsbetingelserne som dokument nr. 01.
Tilbudsgivere skal udfylde følgende i ESPD:
Del III for så vidt angår obligatoriske udelukkelsesgrunde i §§ 135 og 136 og de frivillige udelukkelsesgrunde i § 137, stk. 1, nr. 2 og 3.
Del IV, afsnit C vedrørende referenceliste for leverancer af løsninger svarende til det udbudte.
Såfremt Tilbudsgiver udgør en sammenslutning af virksomheder (dvs. hvor flere virksomheder byder sammen som konsortium) skal særskilt ESPD udfyldes og fremsendes for hver enkelt virksomhed i sammenslutningen.
For så vidt angår Tilbudsgiverens egnethed, skal det fremgå af tilbuddet, hvilken deltager i konsortiet, der opfylder et givet minimumskrav, eller om minimumskrav opfyldes i forening. Konsortiets medlemmer skal hæfte solidarisk, ubetinget og direkte for udførelsen af kontrakten.
Såfremt Tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen, skal særskilt ESPD udfyldes og fremsendes for hver af sådanne andre enheder. Tilbudsgiver skal sammen med sit tilbud fremlægge støtteerklæringer eller anden dokumentation, der godtgør, at Tilbudsgiveren faktisk råder over den nødvendige tekniske og faglige formåen. Den fremsendte støtteerklæring eller dokumentation skal samlet dokumentere følgende:
* at der foreligger en juridisk bindende aftale mellem Tilbudsgiveren og den enhed, som Tilbudsgiveren baserer sig på, og
* at den juridisk bindende aftale medfører, at den enhed, som Tilbudsgiveren baserer sig på, stiller sin tekniske og faglige formåen til rådighed for kontraktens opfyldelse.
Den støttende virksomhed skal oplyse, hvilken konkret teknisk og faglig formåen, der stilles til rådighed i forbindelse med kontraktens opfyldelse. Dette betyder, at den enhed, som Tilbudsgiveren baserer sig på, kan stille en begrænset teknisk og faglig formåen til rådighed, såfremt Tilbudsgiveren kan påvise rådighed over den specifikke formåen. I det omfang, der alene stilles en begrænset teknisk og faglig formåen til rådighed, er det alene den begrænsede formåen, som kan indgå i vurderingen af Tilbudsgiverens egnethed.
Der stilles ingen krav til Tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen.
I ESPD Del IV, afsnit C (udførelse af tjenesteydelser af den anførte type), skal Tilbudsgiver indsætte en referenceliste med de betydeligste leverancer af løsninger svarende til det udbudte, som er leveret inden for de seneste 3 år, med angivelse af kontraktværdi, leveringstidspunkter, navn på kunder samt en kort beskrivelse af leverancen, herunder specificering af ydelser, der tillige udbydes i nærværende udbud. For hver leverance ønskes angivet, om tilbudsgiver var hovedleverandør og en oversigt over eventuelle væsentligste underleverandører. Til alle referencer ønskes oplyst en kontaktperson hos kunden til brug for eventuel kontrol af afgivne oplysninger.
I) Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver dokumenterer erfaring med afvikling/drift af minimum to (2) samtidige installationer af det tilbudte standardsystem på to (2) forskellige sygehuse indenfor de seneste to (2) år. Det er ikke et krav, at disse installerede versioner er dansksprogede.
II) Det er yderligere et minimumskrav, at Tilbudsgiver dokumenterer erfaring med levering af tjenesteydelser svarende til de udbudte, jf. udbudsbetingelsernes punkt 4.
Den udbudte kontrakt er baseret på Statens standardkontrakt K02.
Del IV: Procedure
Elektronisk åbning af tilbud fra iBinder. Det vil alene være autoriserede personer i ordregivers projektgruppe, der har adgang til de indgivne tilbud, og først efter udløbet af tilbudsfristen.
Del VI: Supplerende oplysninger
1)
Potentielle Tilbudsgivere opfordres til løbende at holde sig orienteret om spørgsmål/svar, der uploades på det i pkt. I.3) anførte link, idet spørgsmål-/svarprocessen kan afstedkomme ændringer i udbudsmaterialet, herunder ændringer af mindstekrav.
2)
Hele udbudsmaterialet inklusive bilag og ESPD er tilgængeligt på det i pkt. I.3) anførte link.
3)
Dokumentation
Ad pkt. III.1.1) Som bevis for at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i Udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3, eller § 137, stk. 1, nr. 2 fremlægges: a) Et uddrag af relevant register eller tilsvarende dokument, udstedt af en kompetent myndighed, der viser, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i Udbudslovens § 135, stk. 1, og b) Et certifikat udstedt af en kompetent myndighed, der viser, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2. For danske Tilbudsgivere kan dokumentationskravet opfyldes ved fremlæggelse af serviceattest, der skal være udstedt ikke mere end 6 måneder før fremlæggelsestidspunktet.
Ad pkt. III.1.3) Som dokumentation for Tilbudsgiverens relevante referencer skal den vindende Tilbudsgiver fremsende komplet referenceliste, såfremt denne ikke er fremsendt i tilknytning til tilbuddet, hvorefter ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningernes rigtighed.
4)
Ad pkt. II.2.7) Kontrakten er en leveringsaftale med tilknyttet vedligeholdelses- og supportaftale samt driftsaftale (option), der indgås på opsigelsesvilkår som angivet i punkt II.2.7), hvilket betyder, at kontrakten potentielt kan have en væsentlig længere varighed, end hvad der følger af de anførte uopsigelighedsperioder. Leverandøren skal levere vedligeholdelse og support, og drift (option) fra tidspunktet for bestået overtagelsesprøve (Overtagelsesdagen).
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København K
2100
Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Klage over udbud skal indgives inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidigt med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Internetadresse:http://www.kfst.dk