Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Amgros I/S
Vindere
Udbud af batterier til høreapparater 2017
(24.02.2017)
Oticon A/S
Kongebakken 9
2765 Smørum
Opdateringer
I.2)
I stedet for:
Læses:
Feltet skal udfyldes med angivelse af, at Amgros foretager udbuddet på vegne af 5 andre ordregivere — de 5 regioner. Regioerne har følgende kontaktoplysninger:
Region Hovedstaden
Kongens Vænge 2
3400 Hillerød.
Region Sjælland
Alléen 15
4180 Sorø.
Region Syddanmark
Damhaven 12
7100 Vejle.
Region Nordjylland
Niels Bohrs Vej 30
9220 Aalborg Ø.
Region Midtjylland
Regionshuset Viborg
Skottenborg 26
8800 Viborg.
Yderligere oplysninger
I forbindelse med besvarelsen af et spørgsmål har Amgros korrigeret antallet af leveringer i tilbudslisten. Der er derfor offentliggjort en ny version af tilbudslisten på Amgros' hjemmeside, som tilbudsgiverne skal benytte ved afgivelse af tilbud.
Udbud af batterier til høreapparater 2017
Amgros I/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
14479880
Dampfærgevej 27-29, 1.
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Peter Helmbæk
Telefon: +45 88713000
E-mail: HAudbud@amgros.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.amgros.dk
Del II: Genstand
Udbud af batterier til høreapparater 2017.
Denne udbudsforretning vedrører indgåelse af en rammeaftale mellem de 5 danske Regioner og en leverandør af batterier til høreapparater.
Rammeaftalen giver Regionerne ret — men ikke pligt — til løbende hos Leverandøren at bestille batterier til høreapparater og øvrige batterier til hjælpeudstyr til høreapparaterne.
Formålet med rammeaftalen er, at Regionerne kan levere batterier til borgere behandlet med høreapparater, benforankrede høreapparater og Cochlear Implant apparater, samt at Regionerne kan levere øvrige batterier til hjælpeudstyr til høreapparaterne som f.eks. fjernbetjeninger.
Rammeaftalen er ikke-eksklusiv.
Amgros er et interessentskab med de fem regioner som interessenter. Amgros ønsker at indgå rammeaftaler om indkøb af batterier til høreapparater, og rammeaftalen vil blive indgået mellem regionerne og den vindende tilbudsgiver. Amgros er ikke part i aftalen. Det samlede udbudsmateriale består — udover denne udbudsbekendtgørelse — af følgende:
— udbudsbetingelser
— udkast til rammeaftale om levering af batterier til høreapparater
— bilag 2 til rammeaftalen — prisliste/tilbudsliste, og
— det fælles europæiske udbudsdokument (xml-fil).
Det skønnes, at der under rammeaftalen i alt årligt vil skulle leveres ca. 22 600 000 stk. høreapparatbatterier (90 400 000 stk. over 4 år), hhv. fordelt på:
Batteritype 10 (PR70) (standard) 3 500 000 stk.
Batteritype 312 (PR41) (standard) 14 500 000 stk.
Batteritype 13 (PR48) (standard) 4 000 000 stk.
Batteritype 675 (PR44) (standard) 300 000 stk.
Batteritype 675 (PR44) (high drain) 300 000 stk.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der henvises til udkast til rammeaftale, som er en del af udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Tilbudsgiverne har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet er frit, direkte og elektronisk tilgængeligt på hjemmesiden: https://www.amgros.dk
Tilbudsgiver skal udfylde og vedlægge det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) som en del af sit tilbud og som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. For en nærmere beskrivelse af ESPD'et henvises til udbudsbetingelserne og Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledninger om dette.
Før beslutning om tildeling skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD), fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Nærmere herom fremgår af udbudsbetingelserne.
I relation til punkt II.2.1) og den anslåede værdi af hver enkelt delkontrakt bemærkes det, at de anslåede værdier er baseret på historiske tal, og at indkøbene derfor er behæftet med stor usikkerhed. Det understreges,at der ikke garanteres nogen omsætning på rammeaftalerne.
For en god orden skyld skal det desuden oplyses, at de øvrige batterier, som kan bestilles til hjælpemidler til høreapparater, er batterityperne AA, AAA, AAAA, 357, VR2032 og 9V. Nærmere oplysninger fremgår i udbudsmaterialet.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:www.klfu.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder der følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbuddet skal være indgået til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter, en ordregiver har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet under punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk