23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 039-071401
Offentliggjort
24.02.2017
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Holbæk Kommune

Opdateringer

Annullering
(12.07.2017)

Udbuddet annulleres med henvisning til Udbudsbetingelsernes afsnit 1.3. sidste afsnit og i henhold til Udbudslovens § 188, stk. 2 er tilbudsgiverne underrettet om beslutningen, ligesom de er oplyst om begrundelsen i overensstemmelse med § 171, stk. 6.
Formålet med udbuddet har for det første været at skabe større transparens og dermed kvalitet i de ydelser, kommunen køber til gavn for den enkelte borger. Det indebærer en mere præcis beskrivelse af de ydelser, der ønskes leveret af det enkelte tilbud og i forlængelse heraf bedre mulighed for at følge op og sikre, at den ønskede progression opnås hos den enkelte borger. Formålet har for det andet været at opnå bedre priser.
På den baggrund har vi besluttet at annullere udbudsproceduren og derfor ikke vil tildele kontrakter. Vores beregninger viser, at de tilbudte priser generelt ikke er konkurrencedygtige. Vi har både sammenholdt tilbudspriserne med de nuværende gennemsnitlige udgifter til unge i den udbudte målgruppe og med de oplyste takster på Tilbudsportalen.
Vi kan således konstatere, at dette første forsøg på at etablere en egentlig konkurrence inden for køb af pladser til unge på opholdssteder og døgninstitutioner ikke har haft den effekt, som et konkurrencepres normalvis medfører på andre markeder.

Annullering
(12.07.2017)

Udbuddet annulleres med henvisning til Udbudsbetingelsernes afsnit 1.3. sidste afsnit og i henhold til Udbudslovens § 188, stk. 2 er tilbudsgiverne underrettet om beslutningen, ligesom de er oplyst om begrundelsen i overensstemmelse med § 171, stk. 6.
Formålet med udbuddet har for det første været at skabe større transparens og dermed kvalitet i de ydelser, kommunen køber til gavn for den enkelte borger. Det indebærer en mere præcis beskrivelse af de ydelser, der ønskes leveret af det enkelte tilbud og i forlængelse heraf bedre mulighed for at følge op og sikre, at den ønskede progression opnås hos den enkelte borger. Formålet har for det andet været at opnå bedre priser.
På den baggrund har vi besluttet at annullere udbudsproceduren og derfor ikke vil tildele kontrakter. Vores beregninger viser, at de tilbudte priser generelt ikke er konkurrencedygtige. Vi har både sammenholdt tilbudspriserne med de nuværende gennemsnitlige udgifter til unge i den udbudte målgruppe og med de oplyste takster på Tilbudsportalen.
Vi kan således konstatere, at dette første forsøg på at etablere en egentlig konkurrence inden for køb af pladser til unge på opholdssteder og døgninstitutioner ikke har haft den effekt, som et konkurrencepres normalvis medfører på andre markeder.

Annullering
(12.07.2017)

Udbuddet annulleres med henvisning til Udbudsbetingelsernes afsnit 1.3. sidste afsnit og i henhold til Udbudslovens § 188, stk. 2 er tilbudsgiverne underrettet om beslutningen, ligesom de er oplyst om begrundelsen i overensstemmelse med § 171, stk. 6.
Formålet med udbuddet har for det første været at skabe større transparens og dermed kvalitet i de ydelser, kommunen køber til gavn for den enkelte borger. Det indebærer en mere præcis beskrivelse af de ydelser, der ønskes leveret af det enkelte tilbud og i forlængelse heraf bedre mulighed for at følge op og sikre, at den ønskede progression opnås hos den enkelte borger. Formålet har for det andet været at opnå bedre priser.
På den baggrund har vi besluttet at annullere udbudsproceduren og derfor ikke vil tildele kontrakter. Vores beregninger viser, at de tilbudte priser generelt ikke er konkurrencedygtige. Vi har både sammenholdt tilbudspriserne med de nuværende gennemsnitlige udgifter til unge i den udbudte målgruppe og med de oplyste takster på Tilbudsportalen.
Vi kan således konstatere, at dette første forsøg på at etablere en egentlig konkurrence inden for køb af pladser til unge på opholdssteder og døgninstitutioner ikke har haft den effekt, som et konkurrencepres normalvis medfører på andre markeder.

Udbud af pladser til unge på opholdssteder og døgninstitutioner


Holbæk Kommune

Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Holbæk Kommune
29 18 94 47
Kanalstræde 2
Holbæk
4300
Danmark
Kontaktperson: Annette Rasmussen
Telefon: +45 72364912
E-mail: annra@holb.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://holbaek.dk/

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/194986

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=180999&B=FUS
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=180999&B=FUS
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af pladser til unge på opholdssteder og døgninstitutioner.

Sagsnr.: 15/56640
II.1.2) Hoved-CPV-kode
75310000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Målgruppen er unge i alderen 15-23 år, som har behov for ophold på et opholdssted eller en døgninstitution. For så vidt angår de 18-23-årige, omhandler dette udbud kun visitation til tilbud, der er begrundet i de danske bestemmelser om efterværn.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Moderat støttebehov

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85311000
85311300
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 1 omhandler pladser på anbringelsessteder for unge med moderat støttebehov.

II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Kontraktens eller rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 48
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Kontrakten kan forlænges i op til maksimalt 24 måneder.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Omfattende støttebehov

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85311000
85311300
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 2 omhandler pladser på anbringelsessteder for unge med omfattende støttebehov.

II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Kontraktens eller rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 48
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Kontrakten kan forlænges i op til maksimalt 24 måneder.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Massivt støttebehov

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85311000
85311300
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 3 omhandler pladser på anbringelsessteder for unge med massivt støttebehov.

II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Kontraktens eller rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 48
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Kontrakten kan forlænges i op til maksimalt 24 måneder.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

Udfyldt tro og love-erklæring.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

En række mindstekrav skal være opfyldt. F.eks. skal tilbudsgiver være godkendt af Socialtilsynet til målgruppen (eller skal være undervejs i godkendelsesprocessen).

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Procedureform
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.10) Angivelse af de nationale regler, der er gældende for udbuddet:
IV.1.11) Tildelingsprocedurens hovedtræk:
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse / Frist for modtagelse af interessetilkendegivelser
Dato: 01/05/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://www.klfu.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
22/02/2017

Send til en kollega

0.063