23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 229-476863
Offentliggjort
29.11.2017
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Herning Kommune

Opdateringer

Annullering
(28.06.2018)

Annullering
(28.06.2018)

Udbud af kompressionsstrømper


Herning Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Herning Kommune
29189919
Torvet 5
Herning
7400
Danmark
Kontaktperson: Marc Masana
Telefon: +45 96282349
E-mail: marc.masana@herning.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/77296441.aspx

Internetadresse for køberprofilen: http://www.herning.dk/

I.1) Navn og adresser
Esbjerg Kommune
Torvegade 74
Esbjerg
6700
Danmark
Kontaktperson: Anne-Merete Gier
E-mail: angie@esbjergkommune.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.esbjergkommune.dk/

I.1) Navn og adresser
Kolding Kommune
29189897
Akseltorv 1
Kolding
6000
Danmark
Kontaktperson: Merethe Laursen
E-mail: mela@kolding.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.kolding.dk/

I.1) Navn og adresser
Odense Kommune
35209115
Flakhaven 2
Odense C
5000
Danmark
Kontaktperson: Vildana Zubcevic
E-mail: viz@odense.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.odense.dk/

I.1) Navn og adresser
Fredericia Kommune
69116418
Gothersgade 20
Fredericia
7000
Danmark
E-mail: Pia.rossen@fredericia.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.fredericia.dk/

I.1) Navn og adresser
Holstebro Kommune
29189927
Kirkestræde 11
Holstebro
7500
Danmark
Kontaktperson: Martin Eliassen
E-mail: me@holstebro.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.holstebro.dk/Default.aspx

I.1) Navn og adresser
Ikast-Brande Kommune
29189617
Rådhusstrædet 6
Ikast
7430
Danmark
Kontaktperson: Anette Kattrup
E-mail: angka@ikast-brande.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.ikast-brande.dk/

I.1) Navn og adresser
Lemvig Kommune
29189935
Rådhusgade 2
Lemvig
7620
Danmark
E-mail: jens.wester.bale@lemvig.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.lemvig.dk/

I.1) Navn og adresser
Middelfart Kommune
29189684
Nytorv 9
Middelfart
5500
Danmark
Kontaktperson: Tina Nielsen
E-mail: Tina.weissnielsen@middelfart.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.middelfart.dk/

I.1) Navn og adresser
Randers Kommune
29189668
Laksetorvet
Randers
8900
Danmark
E-mail: sanne.svendsen@randers.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.randers.dk/

I.1) Navn og adresser
Silkeborg Kommune
29189641
Søvej 1
Silkeborg
8600
Danmark
E-mail: Christina.humle@silkeborg.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://silkeborgkommune.dk/

I.1) Navn og adresser
Svendborg Kommune
29189730
Ramsherred 5
Svendborg
5700
Danmark
E-mail: jakob.bangshoi@svendborg.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.svendborg.dk/

I.1) Navn og adresser
Sønderborg Kommune
29189773
Rådhustorvet 10
Sønderborg
6400
Danmark
E-mail: anwt@sonderborg.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://sonderborgkommune.dk/

I.1) Navn og adresser
Vejle Kommune
29189900
Skolegade 1
Vejle
7100
Danmark
E-mail: linas@vejle.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.vejle.dk/borger/mit-liv/

I.2) Fælles udbud
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://permalink.mercell.com/77296441.aspx
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/77296441.aspx

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/77296441.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af kompressionsstrømper.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33141700
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører levering af Kompressionsstrømper til de medlemskommuner af KomUdbud, som har forpligtet sig til at benytte den herved udbudte rammeaftale (herefter benævnt ordregiver).

Udbuddet er delt op i 4 delaftaler. Delaftale 1 er uden måltagning, mens delaftale 2-4, er levering af kompressionsstrømper, hvor leverandøren står for måltagning. For nærmere beskrivelse af de enkelte delaftaler, se punkt 3, udbuddets omfang i udbudsbetingelserne.

Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling, jf. udbudslovens § 61-66 (lov nr. 1564 af 15.12.2015) hvilket betyder, at alle interesserede tilbudsgivere kan ansøge om deltagelse. Forløbet er nærmere beskrevet i punkt 4, forhandlingsforløb, samt punkt 5, tidsplan i udbudsbetingelserne.

Tryk her https://permalink.mercell.com/77296441.aspx

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 55 200 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 1

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33141700
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 1 er for de kommuner der selv står for måltagning for størstedelen af strømperne.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 31 200 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/06/2018
Slut: 31/05/2022
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

— Omsætning af kompressionsstrømper, tillæg samt måltagning i de 2 foregående år.

— Relevante referencer på opgaver udført inden for de 2 foregående år.

o For delaftale 1, lægges der hovedsageligt vægt på, at tilbudsgiver har erfaring med levering til større kunder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Handsker og armstrømper indgår i aftalen som en option, som de tilsluttede kommuner kan vælge at benytte eller ej. Der skal afgives tilbud på optionen, og vægtningen af denne fremgår i tilbudslisten, samt i udbudsbetingelserne.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 2 — Odense

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33141700
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
Hovedudførelsessted:

Odense Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Måltagning til, og levering af kompressionsstrømper for Odense Kommune.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 10 400 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/06/2018
Slut: 31/05/2022
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

— Omsætning af kompressionsstrømper, tillæg samt måltagning i de 2 foregående år.

— Relevante referencer på opgaver udført inden for de 2 foregående år.

o For delaftale 2, lægges der hovedsageligt vægt på, at tilbudsgiver har erfaring med at måltage de af tilbudslisten omfattede produktkategorier.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Handsker og armstrømper indgår i aftalen som en option, som de tilsluttede kommuner kan vælge at benytte eller ej. Der skal afgives tilbud på optionen, og vægtningen af denne fremgår i tilbudslisten, samt i udbudsbetingelserne.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 3 — Esbjerg

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33141700
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK032
Hovedudførelsessted:

Esbjerg Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Levering og måltagning af kompressionsstrømper for Esbjerg Kommune.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 8 400 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/06/2018
Slut: 31/05/2022
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

— Omsætning af kompressionsstrømper, tillæg samt måltagning i de 2 foregående år.

— Relevante referencer på opgaver udført inden for de 2 foregående år.

o For delaftale 3, lægges der hovedsageligt vægt på, at tilbudsgiver har erfaring med at måltage de af tilbudslisten omfattede produktkategorier.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 4 — Kolding

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33141700
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK032
Hovedudførelsessted:

Kolding Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Levering og måltagning af kompressionsstrømper for Kolding Kommune.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 200 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/06/2018
Slut: 31/05/2022
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

— Omsætning af kompressionsstrømper, tillæg samt måltagning i de 2 foregående år.

— Relevante referencer på opgaver udført inden for de 2 foregående år.

o For delaftale 4, lægges der hovedsageligt vægt på, at tilbudsgiver har erfaring med at måltage de af tilbudslisten omfattede produktkategorier.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Handsker og armstrømper indgår i aftalen som en option, som de tilsluttede kommuner kan vælge at benytte eller ej. Der skal afgives tilbud på optionen, og vægtningen af denne fremgår i tilbudslisten, samt i udbudsbetingelserne.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 28/12/2017
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lbk nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
27/11/2017

Send til en kollega

0.079