Fakta om udbudet
Udbyder
Haderslev Kommune
Vindere
Elkørestole, klasse B til Jysk FællesindkøbDelaftale nr. 2:
(02.06.2015)
TA. Service
Centervej Syd 2
4733 Tappernøje
Elkørestole, klasse B til Jysk FællesindkøbDelaftale nr. 1:
(02.06.2015)
Vela - Vermund Larsen A/S
Gøteborgsvej 8-12
9200 Aalborg SV
Elkørestole, klasse B til Jysk Fællesindkøb
Haderslev Kommune
Danmark-Haderslev: Motoriserede kørestole
2015/S 044-075944
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
I.1) |
Navn, adresser og kontaktpunkt(er) Haderslev Kommune Internetadresse(r): Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.haderslev.dk Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er) Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er) Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er) |
I.2) |
Type ordregivende myndighed Regional eller lokal myndighed |
I.3) |
Hovedaktivitet Generelle offentlige tjenester |
I.4) |
Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej |
Del II: Kontraktens genstand
II.1) |
Beskrivelse |
II.1.1) |
Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten: Elkørestole, klasse B til Jysk Fællesindkøb. |
II.1.2) |
Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne Varer NUTS-kode |
II.1.3) |
Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale |
II.1.4) |
Oplysninger om rammeaftale Rammeaftale med en enkelt aktør Rammeaftalens varighed Varighed i måneder: 18 |
II.1.5) |
Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene Levering af elkørestole, klasse B til Jysk Fællesindkøb: — Baghjulstrukket elkørestol, til indendørs og udendørs brug (klasse B) — Delaftale 1 — Forhjulstrukket elkørestol, til indendørs og udendørs brug (klasse B) – Delaftale 2. |
II.1.6) |
CPV-glossaret (common procurement vocabulary) 33193121 Motoriserede kørestole |
II.1.7) |
Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja |
II.1.8) |
Delaftaler Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler |
II.1.9) |
Oplysninger om alternative tilbud Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej |
II.2) |
Kontraktens mængde eller omfang |
II.2.1) |
Samlet mængde eller omfang: Estimeret omfang fremgår af udbudsmaterialet, som findes på http://www.haderslev.dk/erhverv/udbud-ogindkøb/aktuelle-udbud |
II.2.2) |
Oplysninger om optioner Optioner: nej |
II.2.3) |
Oplysninger om forlængelse Denne kontrakt kan forlænges: ja Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2 Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter: måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten) |
II.3) |
Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse |
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1Betegnelse: Levering af elkørestole til Jysk Fællesindkøb1) |
Kort beskrivelse Baghjulstrukket elkørestol, til indendørs og udendørs brug (klasse B). |
2) |
CPV-glossaret (common procurement vocabulary) 33193121 Motoriserede kørestole |
3) |
Mængde eller omfang Estimeret årlig volumen fremgår af udbudsmaterialet, som findes på: http://www.haderslev.dk/erhverv/udbud-ogindkøb/aktuelle-udbud. |
4) |
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse |
5) |
Yderligere oplysninger om delaftaler |
1) |
Kort beskrivelse Forhjulstrukket elkørestol, til indendørs og udendørs brug (klasse B). |
2) |
CPV-glossaret (common procurement vocabulary) 33193121 Motoriserede kørestole |
3) |
Mængde eller omfang Estimeret årlig volumen fremgår af udbudsmaterialet, som findes på: http://www.haderslev.dk/erhverv/udbud-ogindkøb/aktuelle-udbud. |
4) |
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse |
5) |
Yderligere oplysninger om delaftaler |
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1) |
Kontraktbetingelser |
III.1.1) |
Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges: |
III.1.2) |
De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom: Der henvises til udbudsmaterialet, som findes på http://www.haderslev.dk/erhverv/udbud-ogindkøb/aktuelle-udbud |
III.1.3) |
Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles: Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (fx et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget. |
III.1.4) |
Andre særlige vilkår Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja Beskrivelse af de særlige vilkår: Vindende tilbudsgiver er forpligtet til at opretholde gyldig erhvervs- og ansvarsforsikring i hele kontraktens løbetid. Der henvises iøvrigt til udbudsmaterialet, som findes på http://www.haderslev.dk/erhverv/udbud-og-indkøb/aktuelle-udbud. |
III.2) |
Betingelser for deltagelse |
III.2.1) |
De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: — Udfyldt og underskrevet tro og love erklæring om, i hvilket omfang Tilbudsgiver har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige (jf. Finansministeriets lovbekendtgørelse nr. 336 af 135.1997). — Underskrevet erklæring om, at virksomheden ikke er udelukket fra at afgive tilbud i henhold til artikel 45 i direktiv nr. 2004/18/EF af 31.3.2004. |
III.2.2) |
Økonomisk og finansiel kapacitet Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: — Kopi af Tilbudsgivers gyldige erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på minimum. 10 000 000 DKK. — I muligt omfang, dvs. afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed, oplysning om tilbudsgivers samlede omsætning, herunder omsætning inden for det aktivitetsområde der er omfattet af udbuddet, i de seneste to afsluttede regnskabsår, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Samt nøgletallene for overskudsgrad og soliditetsgrad for de seneste to afsluttede regnskabsår. |
III.2.3) |
Teknisk kapacitet Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: — Referenceliste over de 3 betydeligste sammenlignelige leveringer der er udført i løbet af de sidste 3 år, med beskrivelse af leverancerne og angivelse af kontaktpersoner. Udfyld Bilag 3 — Referenceliste. — Hvis Tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, skal tilbuddet tilsvarende indeholde en beskrivelse af de pågældende enheders tekniske kapacitet jf. afsnit 2.14 Tilbud baseret på andre juridiske enheders formåen. |
III.2.4) |
Oplysning om reserverede kontrakter |
III.3) |
Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter |
III.3.1) |
Oplysninger om en bestemt profession |
III.3.2) |
Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen |
Del IV: Procedure
IV.1) |
Type procedure |
IV.1.1) |
Type procedure Offentlig |
IV.1.2) |
Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage |
IV.1.3) |
Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen |
IV.2) |
Tildelingskriterier |
IV.2.1) |
Tildelingskriterier Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument |
IV.2.2) |
Oplysninger om elektronisk auktion |
IV.3) |
Administrative oplysninger |
IV.3.1) |
Sagsnummer hos den ordregivende myndighed: |
IV.3.2) |
Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt? Vejledende forhåndsmeddelelse Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 75-129258 af 16.4.2014 |
IV.3.3) |
Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter |
IV.3.4) |
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse 15.4.2015 - 12:00 |
IV.3.5) |
Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage |
IV.3.6) |
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse dansk. |
IV.3.7) |
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud) |
IV.3.8) |
Åbning af bud Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej |
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1) |
Oplysninger om gentagelse |
VI.2) |
Oplysninger om EU-midler |
VI.3) |
Yderligere oplysninger Udbuddet vedrører levering af elkørestole til indkøbsfællesskabet Jysk Fællesindkøb (JYFI). Udbuddet omfatter følgende kommuner: — Favrskov Kommune — Haderslev Kommune — Mariagerfjord Kommune — Rebild Kommune — Skive Kommune — Syddjurs Kommune — Viborg Kommune Som part i Jysk Fællesindkøb forbeholder Norddjurs og Skanderborg Kommune sig retten til at tilslutte sig aftalerne i løbet af aftaleperioden, herunder efterfølgende optionsperiode. Når en kommune først er tilsluttet aftalen, er denne kommune forpligtet på lige fod med de øvrige deltagende kommuner. |
VI.4) |
Klageprocedurer |
VI.4.1) |
Organ med ansvar for klageprocedurerne Klagenævnet for Udbud |
VI.4.2) |
Indgivelse af klager Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Lov om håndhævelse af udbudsreglerne § 7, stk. 2,nr. 3. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. håndhævelseslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. håndhævelseslovens § 12, stk.1. |
VI.4.3) |
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager Konkurrence og forbrugerstyrelsen |
VI.5) |
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse: 27.2.2015 |