23948sdkhjf

Fakta om udbudet

Offentliggjort
04.03.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Haderslev Kommune

Vindere

Elkørestole, klasse B til Jysk FællesindkøbDelaftale nr. 2:

(02.06.2015)
TA. Service
Centervej Syd 2
4733 Tappernøje

Elkørestole, klasse B til Jysk FællesindkøbDelaftale nr. 1:

(02.06.2015)
Vela - Vermund Larsen A/S
Gøteborgsvej 8-12
9200 Aalborg SV

Elkørestole, klasse B til Jysk Fællesindkøb


Haderslev Kommune

Danmark-Haderslev: Motoriserede kørestole

2015/S 044-075944

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Haderslev Kommune
Gåskærgade 26-28
Udbudskonsulent Ole Andresen
6100 Haderslev
DANMARK
+45 74340148

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.haderslev.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2)

Type ordregivende myndighed

Regional eller lokal myndighed

I.3)

Hovedaktivitet

Generelle offentlige tjenester

I.4)

Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1)

Beskrivelse

II.1.1)

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Elkørestole, klasse B til Jysk Fællesindkøb.

II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Varer

NUTS-kode

II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale

II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale

Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i måneder: 18

II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Levering af elkørestole, klasse B til Jysk Fællesindkøb:

— Baghjulstrukket elkørestol, til indendørs og udendørs brug (klasse B) — Delaftale 1

— Forhjulstrukket elkørestol, til indendørs og udendørs brug (klasse B) – Delaftale 2.

II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33193121 Motoriserede kørestole

II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja

II.1.8)

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja

Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler

II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej

II.2)

Kontraktens mængde eller omfang

II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

Estimeret omfang fremgår af udbudsmaterialet, som findes på http://www.haderslev.dk/erhverv/udbud-ogindkøb/aktuelle-udbud

II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: nej

II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: ja

Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2

Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:

måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten)

II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1Betegnelse: Levering af elkørestole til Jysk Fællesindkøb
1)

Kort beskrivelse

Baghjulstrukket elkørestol, til indendørs og udendørs brug (klasse B).

2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33193121 Motoriserede kørestole

3)

Mængde eller omfang

Estimeret årlig volumen fremgår af udbudsmaterialet, som findes på: http://www.haderslev.dk/erhverv/udbud-ogindkøb/aktuelle-udbud.

4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 2Betegnelse: Levering af elkørestole til Jysk Fællesindkøb
1)

Kort beskrivelse

Forhjulstrukket elkørestol, til indendørs og udendørs brug (klasse B).

2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33193121 Motoriserede kørestole

3)

Mængde eller omfang

Estimeret årlig volumen fremgår af udbudsmaterialet, som findes på: http://www.haderslev.dk/erhverv/udbud-ogindkøb/aktuelle-udbud.

4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)

Kontraktbetingelser

III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Der henvises til udbudsmaterialet, som findes på http://www.haderslev.dk/erhverv/udbud-ogindkøb/aktuelle-udbud

III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (fx et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.

III.1.4)

Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja

Beskrivelse af de særlige vilkår: Vindende tilbudsgiver er forpligtet til at opretholde gyldig erhvervs- og ansvarsforsikring i hele kontraktens løbetid.

Der henvises iøvrigt til udbudsmaterialet, som findes på http://www.haderslev.dk/erhverv/udbud-og-indkøb/aktuelle-udbud.

III.2)

Betingelser for deltagelse

III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: — Udfyldt og underskrevet tro og love erklæring om, i hvilket omfang Tilbudsgiver har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige (jf. Finansministeriets lovbekendtgørelse nr. 336 af 135.1997).

— Underskrevet erklæring om, at virksomheden ikke er udelukket fra at afgive tilbud i henhold til artikel 45 i direktiv nr. 2004/18/EF af 31.3.2004.

III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: — Kopi af Tilbudsgivers gyldige erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på minimum. 10 000 000 DKK.

— I muligt omfang, dvs. afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed, oplysning om tilbudsgivers samlede omsætning, herunder omsætning inden for det aktivitetsområde der er omfattet af udbuddet, i de seneste to afsluttede regnskabsår, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Samt nøgletallene for overskudsgrad og soliditetsgrad for de seneste to afsluttede regnskabsår.

III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

— Referenceliste over de 3 betydeligste sammenlignelige leveringer der er udført i løbet af de sidste 3 år, med beskrivelse af leverancerne og angivelse af kontaktpersoner. Udfyld Bilag 3 — Referenceliste.

— Hvis Tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, skal tilbuddet tilsvarende indeholde en beskrivelse af de pågældende enheders tekniske kapacitet jf. afsnit 2.14 Tilbud baseret på andre juridiske enheders formåen.

III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter

III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter

III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession

III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1)

Type procedure

IV.1.1)

Type procedure

Offentlig

IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage

IV.1.3)

Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen

IV.2)

Tildelingskriterier

IV.2.1)

Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument

IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

IV.3)

Administrative oplysninger

IV.3.1)

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:

IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Vejledende forhåndsmeddelelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 75-129258 af 16.4.2014

IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter

IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

15.4.2015 - 12:00

IV.3.5)

Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage

IV.3.6)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.

IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud

Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

IV.3.8)

Åbning af bud

Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)

Oplysninger om gentagelse

VI.2)

Oplysninger om EU-midler

VI.3)

Yderligere oplysninger

Udbuddet vedrører levering af elkørestole til indkøbsfællesskabet Jysk Fællesindkøb (JYFI).

Udbuddet omfatter følgende kommuner:

— Favrskov Kommune

— Haderslev Kommune

— Mariagerfjord Kommune

— Rebild Kommune

— Skive Kommune

— Syddjurs Kommune

— Viborg Kommune

Som part i Jysk Fællesindkøb forbeholder Norddjurs og Skanderborg Kommune sig retten til at tilslutte sig aftalerne i løbet af aftaleperioden, herunder efterfølgende optionsperiode. Når en kommune først er tilsluttet aftalen, er denne kommune forpligtet på lige fod med de øvrige deltagende kommuner.

VI.4)

Klageprocedurer

VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus — Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
http://www.klfu.dk

VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Lov om håndhævelse af udbudsreglerne § 7, stk. 2,nr. 3.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. håndhævelseslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. håndhævelseslovens § 12, stk.1.

VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence og forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK

http://www.kfst.dk

VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

27.2.2015

Send til en kollega

0.05