23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 104-236989
Offentliggjort
02.06.2018
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Syddjurs Kommune (Tovholder)

Opdateringer

Annullering
(12.09.2018)

Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”).
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”):
Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 1:
- Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller Likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2,
- Tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv kan påvises at have begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens integritet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3,
- Tilbudsgiveren har indgået en aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4,
- Tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, og misligholdelsen har medført kontraktens ophævelse eller lignende sanktion, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5,
- Tilbudsgiveren påviseligt og uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces, har fået fortrolige oplysninger, der kan give tilbudsgiver uretmæssige fordele eller groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6.

EU-udbud på levering af indretning og opbygning af handicapbiler


Syddjurs Kommune (Tovholder)

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Syddjurs Kommune (Tovholder)
29189978
Lundbergsvej 2
Ebeltoft
8400
Danmark
Kontaktperson: Malle Grimnitz
Telefon: +45 87535556
E-mail: mtg@syddjurs.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.syddjurs.dk

I.1) Navn og adresser
Favrskov Kommune
29189714
Skovvej 20
Hinnerup
8382
Danmark
E-mail: indkoeb@favrskov.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.favrskov.dk

I.1) Navn og adresser
Skanderborg Kommune
29189633
Skanderborg Fælled 1
Skanderborg
8660
Danmark
E-mail: indkobsteamdist@skanderborg.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.skanderborg.dk

I.1) Navn og adresser
Viborg Kommune
29189846
Prinsens Alle 5
Viborg
8800
Danmark
E-mail: udbud@viborg.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.viborg.dk

I.1) Navn og adresser
Mariagerfjord Kommune
29189455
Himmerlandsgade 9
Hadsund
9560
Danmark
E-mail: indkob@mariagerfjord.dk
NUTS-kode: DK05

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.mariagerfjord.dk

I.1) Navn og adresser
Rebild Kommune
29189463
Hobrovej 110
Støvring
9530
Danmark
Telefon: +45 87535556
E-mail: indk@rebild.dk
NUTS-kode: DK05

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.rebild.dk

I.1) Navn og adresser
Norddjurs Kommune
29189966
Torvet 3
Grenaa
8500
Danmark
E-mail: indkoeb@norddjurs.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.syddjurs.dk

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.syddjurs.dk/erhverv/udbud-og-indkoeb
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

EU-udbud på levering af indretning og opbygning af handicapbiler

Sagsnr.: 18/15998
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33193210
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omfatter levering af indretning og opbygning af køretøjer til handicappede personer i henhold til servicelovens § 114. Rammeaftalen udbydes på vegne af kommunerne i Jysk Fællesindkøb. For deltagende kommuner henvises der til udbudsmaterialet.

Alle produkter og ydelser der er omfattet i nærværende udbud er i medfør af servicelovens § 112, stk. 3, underlagt reglerne om frit valg.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 28 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34300000
50117100
33193110
33193212
33193213
33193214
34320000
34370000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
NUTS-kode: DK05
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omfatter levering af indretning og opbygning af køretøjer til handicappede personer i henhold til servicelovens § 114. Rammeaftalen udbydes på vegne af kommunerne i Jysk Fællesindkøb. For deltagende kommuner henvises der til udbudsmaterialet.

Alle produkter og ydelser der er omfattet i nærværende udbud er i medfør af servicelovens § 112, stk. 3, underlagt reglerne om frit valg.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:

- Positiv egenkapital i de seneste 3 år, eller afsluttet regnskab med positiv egenkapital fra nystartet virksomhed.

Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: ”Udvælgelse”.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:

- Positiv egenkapital i de seneste 3 år, eller afsluttet regnskab med positiv egenkapital fra nystartet virksomhed.

Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: ”Udvælgelse”.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:

- Tilbudsgiver skal kunne fremvise minimum én sammenlignelig reference der er igangværende, eller afsluttet indenfor de seneste 2 år. Referencen skal bestå af en beskrivelse af opgaven, herunder angivelse af kunden og kontaktpersoner hos denne.

Med sammenlignelig reference menes levering af indretning af handicapbiler til et offentligt indkøbsfælleskab, hvor volumen på samhandelen/rammeaftalen på årsbasis omtrentlig er den samme eller højere som på nærværende udbudte aftale.

Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: ”Udvælgelse”. Endelig dokumentation vedrørende faglig formåen sikres ved ordregivers kontakt til kontaktpersonerne hos modtageren af leverancen.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:

- Tilbudsgiver skal kunne fremvise minimum én sammenlignelig reference der er igangværende, eller afsluttet indenfor de seneste 2 år. Referencen skal bestå af en beskrivelse af opgaven, herunder angivelse af kunden og kontaktpersoner hos denne.

Med sammenlignelig reference menes levering af indretning af handicapbiler til et offentligt indkøbsfælleskab, hvor volumen på samhandelen/rammeaftalen på årsbasis omtrentlig er den samme eller højere som på nærværende udbudte aftale.

Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: ”Udvælgelse”. Endelig dokumentation vedrørende faglig formåen sikres ved ordregivers kontakt til kontaktpersonerne hos modtageren af leverancen.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Alle produkter og ydelser der er omfattet i nærværende udbud er i medfør af servicelovens § 112, stk. 3, underlagt reglerne om frit valg. Aftaleleverandøren er således ikke garanteret en fast omsætning, idet borgerne har frit valg i forhold til at vælge leverandør.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 09/07/2018
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 09/07/2018
Tidspunkt: 10:01
Sted:

Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbud.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

Medio 2022.

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”).

Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”):

Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 1.

- Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2,

- Tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv kan påvises at have begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens integritet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3,

- Tilbudsgiveren har indgået en aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf.Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4,

- Tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, og misligholdelsen har medført kontraktens ophævelse eller lignende sanktion, jf.Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5,

- Tilbudsgiveren påviseligt og uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces, har fået fortrolige oplysninger, der kan give tilbudsgiver uretmæssige fordele eller groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt, jf.Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet For Udbud
Viborg
8800
Danmark

Internetadresse: www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Valby
2500
Danmark

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
31/05/2018

Send til en kollega

0.047