23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 123-279848
Offentliggjort
30.06.2018
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Region Nordjylland

Opdateringer

Annullering
(03.11.2018)

A) Oplysninger om udelukkelsesgrunde og egnethedskriterier afgives i ESPD via eESPD (xml-fil). Se nærmere udbudsmaterialets dokument 01 - Udelukkelse og egnethed.
B) Tilbud skal uploades i iBinder - link fremgår af punkt I.3). Tilbud kan ikke afgives andetsteds.
C) Ad punkt 1.3) Al kommunikation, herunder spørgsmål til udbudsmaterialet, skal ske via iBinder.
D) Ad pkt. II.2.7) Kontraktens varighed er angivet fra datoen for Driftsperiodens start.
E) Der vil ikke blive afgivet kontrolbud, men ordregiver vil foretage kontrolberegning.
F) På nuværende tidspunkt er finansieringen af lægelønnen til akutlægebilen i Hjørring ikke bevilliget. Der er således usikkerhed om, om det Initiale antal ØPE vedrørende akutlægebiler vil omfatte en akutlægebil i Hjørring. Som et eventuelt alternativ kan der blive tale om bestilling af yderligere én paramedicinerbil til drift i Hjørring. Spørgsmålet forventes afklaret i efteråret 2018.

Udbud af Øvrige Præhospitale Enheder (ØPE)


Region Nordjylland

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Nordjylland
29190941
Niels Bohrs Vej 30
Aalborg Øst
9220
Danmark
Kontaktperson: Søren Aagaard
E-mail: schr@rn.dk
NUTS-kode: DK05

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.rn.dk

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=urgrfmmqfm
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af Øvrige Præhospitale Enheder (ØPE)

Sagsnr.: 2018-011165
II.1.2) Hoved-CPV-kode
85140000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører kontrakt om drift af Øvrige Præhospitale Enheder (ØPE) i form af akutbiler, paramedicinerbiler og akutlægebiler.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85143000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
Hovedudførelsessted:

Region Nordjylland. Der henvises til kravspecifikationen.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Region Nordjylland anvender i dag Øvrige Præhospitale Enheder (ØPE) som supplement til ambulancetjenesten. Beredskabet for Øvrige Præhospitale Enheder udgør i dag 2 akutlægebiler med placering i Aalborg og Hjørring, 5 paramedicinerbiler med placering i Farsø, Frederikshavn, Thisted, Hobro og Brovst, og 2 akutbiler med placering i Hals og Skagen, sidstnævnte dog kun i sommermånederne juni, juli og august. Regionsråde i Region Nordjylland ønsker nu at gennemføre selvstændigt udbud af De Øvrige Præhospitale Enheder for at afprøve den nuværende markedspris for disse ydelser.

Kontrakten omfatter drift af akutlægebiler, paramedicinerbiler og akutbiler, jf. nærmere kravspecifikationens afsnit 2.1.

Der forventes indgået kontrakt om de forventede Initiale antal ØPE som nærmere beskrevet i Kravspecifikationens afsnit 2.1 og som defineret i Kontraktens punkt 1.3. Forventet driftsstart er pr. 1.10.2019. Præcis dato for driftsstart aftales forud for kontraktunderskrift.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 60
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til 24 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udbuddet omfatter optioner på tilkøb af yderlige ØPE. Se vilkår herfor i Kravspecifikationens afsnit 2.1 og Kontraktens punkt 18.

Tilbudsgiver skal afgive tilbud på de udbudte optioner i overensstemmelse med det i Kravspecifikationen og Bilag 3 anførte. Ordregiver kan udnytte optionerne på et hvilket som helst tidspunkt, herunder i forbindelse med kontraktunderskrift eller senere, inkl. optionsperioder. Ordregiver er ikke forpligtet til at udnytte de udbudte optioner.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud aflevere et "fælleseuropæisk udbudsdokument" (også kaldet "ESPD"), hvori tilbudsgiver skal afgive erklæring om følgende forhold:

— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1-3 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om deltagelse i kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger, hvidvaskning, børnearbejde, ubetalt gæld mv.), og

— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 136 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om interessekonflikter, konkurrencefordrejning, groft urigtige oplysninger mv.), og

— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 (frivillig udelukkelsesgrund om tilsidesættelse af forpligtelser på miljø-, social- eller arbejdsretlige område), og

— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (frivillig udelukkelsesgrund vedrørende konkurs, insolvens- eller likviditetsbehandling, rekonstruktion, indstillet erhvervsvirksomhed og lignende situationer).

Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD som omfatter ovennævnte erklæringer.

Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske/finansielle formåen og/eller tekniske/faglige formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD som omfatter ovennævnte erklæringer.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ingen.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Fremlæggelse af en liste over væsentligste sammenlignelige leverancer, jf. udbudsbekendtgørelsens punkt II.2.4), som tilbudsgiver har udført i løbet af de seneste 3 år.

Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders faglige erfaringer vedrørende udførelsen af konkrete dele af kontrakten, Skal de pågældende dele af kontrakten udføres af den enhed, som tilbudsgiveren baserer sig på, jf. udbudslovens § 144, stk. 3.

Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD som omfatter ovennævnte referencer.

Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD som omfatter ovennævnte referencer.

Vær opmærksom på, at det vil blive krævet, at den enhed, som stiller sine referencer til rådighed, faktisk udfører disse ydelser ved kontraktens gennemførelse.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst én sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering af ambulancedrift, drift af paramediciner- eller sygeplejebemandede akutbiler, drift af akutlægebiler, drift af akutlægehelikopter eller tilsvarende præhospitale enheder.

Det er herudover et minimumskrav, at der for den pågældende reference er leveret for minimum 3 000 000 DKK ekskl. moms. pr. år af de pågældende ydelser.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Kontrakten indeholder særlige betingelser for kontraktens gennemførelse. Nærmere oplysninger fremgår af udbudsmaterialet.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 092-208809
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 20/08/2018
Tidspunkt: 13:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 20/08/2018
Tidspunkt: 13:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

A.

Oplysninger om udelukkelsesgrunde og egnethedskriterier afgives i ESPD via eESPD (xml-fil). Se nærmere udbudsmaterialets dokument 01 - Udelukkelse og egnethed.

B.

Tilbud skal uploades i iBinder - link fremgår af punkt I.3). Tilbud kan ikke afgives andetsteds.

C.

Ad punkt 1.3) Al kommunikation, herunder spørgsmål til udbudsmaterialet, skal ske via iBinder.

D.

Ad pkt. II.2.7) Kontraktens varighed er angivet fra datoen for Driftsperiodens start.

E.

Der vil ikke blive afgivet kontrolbud, men ordregiver vil foretage kontrolberegning.

F.

På nuværende tidspunkt er finansieringen af lægelønnen til akutlægebilen i Hjørring ikke bevilliget. Der er således usikkerhed om, om det Initiale antal ØPE vedrørende akutlægebiler vil omfatte en akutlægebil i Hjørring. Som et eventuelt alternativ kan der blive tale om bestilling af yderligere én paramedicinerbil til drift i Hjørring. Spørgsmålet forventes afklaret i efteråret 2018.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage skal være indgivet inden udløb af de klagefrister, der er fastsat i lov om Klagenævnet for Udbud.

Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, jf. lovens § 7, stk. 1, nr. 1.

Senest samtidigt med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiverens om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
27/06/2018

Send til en kollega

0.08