Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=urgrfmmqfm
Udbyder
Region Nordjylland
Opdateringer
A) Oplysninger om udelukkelsesgrunde og egnethedskriterier afgives i ESPD via eESPD (xml-fil). Se nærmere udbudsmaterialets dokument 01 - Udelukkelse og egnethed.
B) Tilbud skal uploades i iBinder - link fremgår af punkt I.3). Tilbud kan ikke afgives andetsteds.
C) Ad punkt 1.3) Al kommunikation, herunder spørgsmål til udbudsmaterialet, skal ske via iBinder.
D) Ad pkt. II.2.7) Kontraktens varighed er angivet fra datoen for Driftsperiodens start.
E) Der vil ikke blive afgivet kontrolbud, men ordregiver vil foretage kontrolberegning.
F) På nuværende tidspunkt er finansieringen af lægelønnen til akutlægebilen i Hjørring ikke bevilliget. Der er således usikkerhed om, om det Initiale antal ØPE vedrørende akutlægebiler vil omfatte en akutlægebil i Hjørring. Som et eventuelt alternativ kan der blive tale om bestilling af yderligere én paramedicinerbil til drift i Hjørring. Spørgsmålet forventes afklaret i efteråret 2018.
Udbud af Øvrige Præhospitale Enheder (ØPE)
Region Nordjylland
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29190941
Niels Bohrs Vej 30
Aalborg Øst
9220
Danmark
Kontaktperson: Søren Aagaard
E-mail: schr@rn.dk
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rn.dk
Del II: Genstand
Udbud af Øvrige Præhospitale Enheder (ØPE)
Udbuddet vedrører kontrakt om drift af Øvrige Præhospitale Enheder (ØPE) i form af akutbiler, paramedicinerbiler og akutlægebiler.
Region Nordjylland. Der henvises til kravspecifikationen.
Region Nordjylland anvender i dag Øvrige Præhospitale Enheder (ØPE) som supplement til ambulancetjenesten. Beredskabet for Øvrige Præhospitale Enheder udgør i dag 2 akutlægebiler med placering i Aalborg og Hjørring, 5 paramedicinerbiler med placering i Farsø, Frederikshavn, Thisted, Hobro og Brovst, og 2 akutbiler med placering i Hals og Skagen, sidstnævnte dog kun i sommermånederne juni, juli og august. Regionsråde i Region Nordjylland ønsker nu at gennemføre selvstændigt udbud af De Øvrige Præhospitale Enheder for at afprøve den nuværende markedspris for disse ydelser.
Kontrakten omfatter drift af akutlægebiler, paramedicinerbiler og akutbiler, jf. nærmere kravspecifikationens afsnit 2.1.
Der forventes indgået kontrakt om de forventede Initiale antal ØPE som nærmere beskrevet i Kravspecifikationens afsnit 2.1 og som defineret i Kontraktens punkt 1.3. Forventet driftsstart er pr. 1.10.2019. Præcis dato for driftsstart aftales forud for kontraktunderskrift.
Kontrakten kan forlænges med op til 24 måneder.
Udbuddet omfatter optioner på tilkøb af yderlige ØPE. Se vilkår herfor i Kravspecifikationens afsnit 2.1 og Kontraktens punkt 18.
Tilbudsgiver skal afgive tilbud på de udbudte optioner i overensstemmelse med det i Kravspecifikationen og Bilag 3 anførte. Ordregiver kan udnytte optionerne på et hvilket som helst tidspunkt, herunder i forbindelse med kontraktunderskrift eller senere, inkl. optionsperioder. Ordregiver er ikke forpligtet til at udnytte de udbudte optioner.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud aflevere et "fælleseuropæisk udbudsdokument" (også kaldet "ESPD"), hvori tilbudsgiver skal afgive erklæring om følgende forhold:
— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1-3 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om deltagelse i kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger, hvidvaskning, børnearbejde, ubetalt gæld mv.), og
— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 136 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om interessekonflikter, konkurrencefordrejning, groft urigtige oplysninger mv.), og
— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 (frivillig udelukkelsesgrund om tilsidesættelse af forpligtelser på miljø-, social- eller arbejdsretlige område), og
— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (frivillig udelukkelsesgrund vedrørende konkurs, insolvens- eller likviditetsbehandling, rekonstruktion, indstillet erhvervsvirksomhed og lignende situationer).
Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD som omfatter ovennævnte erklæringer.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske/finansielle formåen og/eller tekniske/faglige formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD som omfatter ovennævnte erklæringer.
Ingen.
Fremlæggelse af en liste over væsentligste sammenlignelige leverancer, jf. udbudsbekendtgørelsens punkt II.2.4), som tilbudsgiver har udført i løbet af de seneste 3 år.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders faglige erfaringer vedrørende udførelsen af konkrete dele af kontrakten, Skal de pågældende dele af kontrakten udføres af den enhed, som tilbudsgiveren baserer sig på, jf. udbudslovens § 144, stk. 3.
Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD som omfatter ovennævnte referencer.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD som omfatter ovennævnte referencer.
Vær opmærksom på, at det vil blive krævet, at den enhed, som stiller sine referencer til rådighed, faktisk udfører disse ydelser ved kontraktens gennemførelse.
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst én sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering af ambulancedrift, drift af paramediciner- eller sygeplejebemandede akutbiler, drift af akutlægebiler, drift af akutlægehelikopter eller tilsvarende præhospitale enheder.
Det er herudover et minimumskrav, at der for den pågældende reference er leveret for minimum 3 000 000 DKK ekskl. moms. pr. år af de pågældende ydelser.
Kontrakten indeholder særlige betingelser for kontraktens gennemførelse. Nærmere oplysninger fremgår af udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
A.
Oplysninger om udelukkelsesgrunde og egnethedskriterier afgives i ESPD via eESPD (xml-fil). Se nærmere udbudsmaterialets dokument 01 - Udelukkelse og egnethed.
B.
Tilbud skal uploades i iBinder - link fremgår af punkt I.3). Tilbud kan ikke afgives andetsteds.
C.
Ad punkt 1.3) Al kommunikation, herunder spørgsmål til udbudsmaterialet, skal ske via iBinder.
D.
Ad pkt. II.2.7) Kontraktens varighed er angivet fra datoen for Driftsperiodens start.
E.
Der vil ikke blive afgivet kontrolbud, men ordregiver vil foretage kontrolberegning.
F.
På nuværende tidspunkt er finansieringen af lægelønnen til akutlægebilen i Hjørring ikke bevilliget. Der er således usikkerhed om, om det Initiale antal ØPE vedrørende akutlægebiler vil omfatte en akutlægebil i Hjørring. Som et eventuelt alternativ kan der blive tale om bestilling af yderligere én paramedicinerbil til drift i Hjørring. Spørgsmålet forventes afklaret i efteråret 2018.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Klage skal være indgivet inden udløb af de klagefrister, der er fastsat i lov om Klagenævnet for Udbud.
Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, jf. lovens § 7, stk. 1, nr. 1.
Senest samtidigt med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiverens om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk