23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 150-344576
Offentliggjort
07.08.2018
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Slagelse Kommune

Opdateringer

Annullering
(08.09.2018)

Slagelse Kommune skal hermed meddele, at det begrænsede udbud af opgaven om jobudplacering, nr. 2018/S 150-344576, annulleres under henvisning til procedurefejl.
Årsagen til annullation er nærmere bestemt, at udbudsmaterialet indeholder følgende mangler, som er i uoverensstemmelse med gennemsigtighedsprincippet, jf. Udbudsloven § 2:
1) Udbudsbekendtgørelsen indeholder ikke under Del II pkt. 2.9 en udtømmende beskrivelse af udvælgelses- og tildelingskriterierne for udbuddet, men derimod blot referencen ”Fremgår af udbudsmaterialet”. I henhold til Klagenævnet for Udbuds kendelse af d. 28.7.2018 er det et krav, at udbudsbekendtgørelsen indeholder en udtømmende beskrivelse af udbuddets udvælgelses- og tildelingskriterier, herunder forekommer det ikke tilstrækkeligt at henvise til udbudsbetingelserne. Som følge af pågældende kendelse kan Klagenævnet for Udbud foretage annullation af udbuddet;
2. Udvælgelseskriterierne for prækvalifikationen, dvs. kriterierne ”generel virksomhedspræsentation”, ”oplysninger om etablering”, ”referenceliste” og ”oplysninger om finansielle nøgletal”, vægtes ikke indbyrdes ved ordregivers vurdering af ansøgningerne. I henhold til Klagenævnet for Udbuds udtalelser i kendelsen af d. 10.6.2011 skal de pågældende vurderingskriterier vægtes for at opfylde princippet om gennemsigtighed. Herudover er det under nogle af underkriterierne i forbindelse udvælgelsen ikke angivet tydeligt nok, hvorledes kriterierne vurderes til, at der kan foretages en udvælgelse på baggrund af udbudsmaterialet.
Disse forhold har medført at der er fejl i udbudsproceduren, hvorfor Slagelse Kommune har valgt at bekendtgørelsen skal offentliggøres forfra.
Det er således årsagen til, at udbudsbekendtgørelsen hermed annulleres.
Vi beklager ulejligheden og håber, at i fortsat har interesse i udbuddet.
Vi udbyder opgaven igen med en række rettelser snarest.

Rettelse
(08.09.2018)



Yderligere oplysninger
Slagelse Kommune skal hermed meddele, at det begrænsede udbud af opgaven om jobudplacering, nr. 2018/S 150-344576, annulleres under henvisning til procedurefejl.
Årsagen til annullation er nærmere bestemt, at udbudsmaterialet indeholder følgende mangler, som er i uoverensstemmelse med gennemsigtighedsprincippet, jf. Udbudsloven § 2:
1) Udbudsbekendtgørelsen indeholder ikke under Del II pkt. 2.9 en udtømmende beskrivelse af udvælgelses- og tildelingskriterierne for udbuddet, men derimod blot referencen ”Fremgår af udbudsmaterialet”. I henhold til Klagenævnet for Udbuds kendelse af d. 28.7.2018 er det et krav, at udbudsbekendtgørelsen indeholder en udtømmende beskrivelse af udbuddets udvælgelses- og tildelingskriterier, herunder forekommer det ikke tilstrækkeligt at henvise til udbudsbetingelserne. Som følge af pågældende kendelse kan Klagenævnet for Udbud foretage annullation af udbuddet;
2) Udvælgelseskriterierne for prækvalifikationen, dvs. kriterierne ”generel virksomhedspræsentation”, ”oplysninger om etablering”, ”referenceliste” og ”oplysninger om finansielle nøgletal”, vægtes ikke indbyrdes ved ordregivers vurdering af ansøgningerne. I henhold til Klagenævnet for Udbuds udtalelser i kendelsen af d. 10.6.2011 skal de pågældende vurderingskriterier vægtes for at opfylde princippet om gennemsigtighed. Herudover er det under nogle af underkriterierne i forbindelse udvælgelsen ikke angivet tydeligt nok, hvorledes kriterierne vurderes til, at der kan foretages en udvælgelse på baggrund af udbudsmaterialet.
Disse forhold har medført at der er fejl i udbudsproceduren, hvorfor Slagelse Kommune har valgt at bekendtgørelsen skal offentliggøres forfra.
Det er således årsagen til, at udbudsbekendtgørelsen hermed annulleres.
Vi beklager ulejligheden og håber, at I fortsat har interesse i udbudsopgaven.
Vi udbyder opgaven igen med en række rettelser snarest.

Jobudplacering af aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere


Slagelse Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Slagelse Kommune
29188505
Rådhuspladsen 11
Slagelse
4200
Danmark
Kontaktperson: Johanne Rasmussen
Telefon: +45 58573011
E-mail: johra@slagelse.dk
NUTS-kode: DK022

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.slagelse.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193892

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=215942&B=SLAGELSE
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=215942&B=SLAGELSE
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Jobudplacering af aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere

Sagsnr.: 030718
II.1.2) Hoved-CPV-kode
85322000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Slagelse Kommune inviterer alle interesserede ansøgere til prækvalifikation for nærværende (begrænset) udbud. Vi søger en leverandør (anden aktør) til indsats for aktivitetsparate kontanthjælpsmostagere, som skal kunne bringe disse borgere i ordinært arbejde. Udbuddet består af én aftale, der udbydes til én vindende tilbudsgiver. Det er hensigten, at tilbudsgiver i vid udstrækning byder ind med deres egen vurdering af det optimale indsatsforløb iht. udbudsforholdene. Derfor kender vi ikke den konkrete værdi for det samlede udbud. Leverancen omfatter endog en prismodel, der inkluderer mulighed for bonusudbetaling, som incitamentsordning for opgavens udførelsen.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
79611000
79623000
79634000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:

Slagelse Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der er tale om et begrænset udbud, hvor Slagelse Kommune opfordrer alle kvalificerede ansøgere til at søge om prækvalifikation til at afgive tilbud på leverance af indsatsforløb for aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere. Udbuddets overordnede formål er at få målgruppen, aktivitetsparate kontanthjælpsmodtager >30 år i ordinær beskæftigelse.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Fremgår af udbudsmaterialet

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Instruktioner til ansøgere og tilbudsgivere fremgår af Udbudsmaterialet.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Liste over og kort beskrivelse af betingelser: Ansøger/Tilbudsgiver skal, i forbindelse med deres indsendelse af ansøgning/afgivelse af tilbud, indsende samtlige de oplysninger, som der bedes om i udbudsbetingelserne inkl. bilag.

Ansøger til prækvalifikation skal henvise til min. 3 maks. 5 referencer for sammenlignelige opgaver. Ansøger kan vælge at vedlægge anbefalinger til oplyste referencer.

Ansøgeren til prækvalifikation skal have en gyldig erhvervsansvarsforsikring.

Ansøgeren til prækvalifikation skal oplyse om virksomhedens finansielle nøgletal for de seneste 3 regnskabsår.

Tilbudsgiver skal beskrive den generelle indsats og individuelle indsats for målgruppen, som tilbudsgiver byder ind med. Yderligere skal tilbudsgiver i forbindelse med tilbudsafgivelse besvare en case-opgave, der udleveres af Slagelse Kommune i forbindelse med orientering prækvalifikation. I umiddelbart forlængelse af orienteringen afholdes der individuelle dialog-møder for tilbudsgiver, som skal sikre klarhed ifht. case-opgaven.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Fremgår af udbudsmaterialet

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 04/09/2018
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 17/09/2018
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.

I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 6 måneder efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

3) 12 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i nærværende punkt VI.4.1).

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
02/08/2018

Send til en kollega

0.109