Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Opdateringer
Kontrakten indeholder en arbejdsklausul vedr. overholdelse af løn og arbejdstagerforhold.
Kontrakten indeholder et CSR-bilag.
Offentligt udbud af pleje- og omsorgsvikarer
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
64942212
Borups Allé 177
København NV
2400
Danmark
Kontaktperson: Martin Koopmann Jensen
E-mail: g17s@kk.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.kk.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://www.kk.dk/udbud
Del II: Genstand
Offentligt udbud af pleje- og omsorgsvikarer
Med følgende udbud håber Københavns Kommune, at indgå aftale med 3 økonomiske aktører omkring køb af pleje- og omsorgsvikarer. De økonomiske aktører vil blive tildelt kontrakterne i henhold til en kaskademodel, således der vil være en 1. leverandør, en 2. leverandør og en 3. leverandør. Med pleje- og omsorgsvikarer menes vikarer med en sundhedsfaglig uddannelse.
Ved nærværende udbud ønsker ordregiver at indhente tilbud på ekstern vikarformidling indenfor pleje og
Omsorg, som skal dække følgende medarbejderkategorier:
— Autoriserede sygeplejersker,
— Autoriserede social- og sundhedsassistenter,
— Social- og sundhedshjælpere,
— Hjemmehjælpere,
— Plejehjemsassistenter,
— Sygehjælper.
Vikarerne benyttes bl.a. i Københavns Kommunes plejecentre og plejeboliger til ældre borger, samt hjemmepleje og sygeplejen. Vikaren benyttes ligeledes i Socialforvaltningens hjemmepleje, samt ved borgere der har sociale og/eller psykiske problemer, handicap og lignende, der befinder sig i forskellige former for bo-, aflastnings-, aktivitets-, og behandlingstilbud.
Socialforvaltningen tager sig af de socialt udsatte og sårbare borgere (børn, unge, voksne og ældre), dvs. bl.a.
Psykisk udviklingshæmmede, multihandicappede og borgere som er afhængige af stoffer og/eller alkohol.
Sundheds- og Omsorgsforvaltningen har ansvaret for aktiviteter og botilbud til borgere over 65 år. Begge
Forvaltninger benytter vikarer indenfor pleje og omsorgsområdet, hvorfor leverandøren skal kunne dække
Vagter i både Socialforvaltningen og Sundheds- og Omsorgsforvaltningen.
Københavns Kommune har henover de senere år oplevet en stigende omsætning på området. Omsætningen (ekskl. moms) var således i 2016 på estimeret 60 000 000 DKK, i 2017 på estimeret 74 000 000 DKK og i 2018 på estimeret 130 000 000. Grundet den høje omsætning, udbydes kontrakten som en kaskademodel med 3 leverandører.
Kontrakten kan forlænges i 2 gange 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
- Krav til erhvervansvarsforsikring,
- Krav til omsætning,
- Krav til driftsresultat.
Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikringsår på minimum 10 000 000 DKK.
Tilbudsgivers omsætning i hver af de 2 seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum 280 000 000 DKK (ekskl. moms).
Tilbudsgiver skal i hver af de 2 seneste disponible regnskabsår have et positivt driftsresultat (resultat af primær drift).
Referencer over udførsel af lignende ydelser.
Tilbudsgiver skal fremvise i alt 2 referencer udført indenfor de seneste 3 år. De 3 år regnes tilbage fra tilbudsfristens dato:
Hver reference skal som minimum have haft en omsætning på 15 000 000 ekskl. moms indenfor de 3 år, regnet fra tidspunktet fra tilbudsfristen indenfor området pleje- og omsorgsvikarer som angivet i udbudsbetingelsernes pkt. 2.1.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Kontrakten indeholder en arbejdsklausul vedr. overholdelse af løn og arbejdstagerforhold.
Kontrakten indeholder et CSR-bilag.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk