23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 130-318557
Offentliggjort
09.07.2019
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Aarhus Kommune, Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg, Center for Frihedsteknologi

Opdateringer

Annullering
(12.12.2022)

Det dynamiske indkøbssystem bringes til ophør.

Dynamisk indkøbssystem - Exoskeletter - Aarhus Kommune


Aarhus Kommune, Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg, Center for Frihedsteknologi

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Aarhus Kommune, Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg, Center for Frihedsteknologi
35144501
Søren Frichs Vej 36M
Aabyhøj
8230
Danmark
Kontaktperson: Maiken Ulsøe
Telefon: +45 41870410
E-mail: maul@aarhus.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/bde7bb49-4122-4f25-ba4a-7f2ee0ec81bf/homepage

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/bde7bb49-4122-4f25-ba4a-7f2ee0ec81bf/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/bde7bb49-4122-4f25-ba4a-7f2ee0ec81bf/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/bde7bb49-4122-4f25-ba4a-7f2ee0ec81bf/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Sundhed og omsorg

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Dynamisk indkøbssystem - Exoskeletter - Aarhus Kommune

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33000000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Det er Aarhus Kommunes opfattelse, at det ved brug af exoskeletter, som træningsredskab, er muligt at fremme borgerens sundhedstilstand og livskvalitet, hvis borgeren anvender exoskeletter som et træningsredskab i dagligdagen samt effektivisere kommunes drift. Det er Aarhus Kommunes vurdering, at der er potentiale for væsentlige besparelser for Aarhus Kommune oven i, at borgere med paraplegi får en væsentligt højere livskvalitet. Kommunen har derfor besluttet - på forsøgsordning - at tilbyde borgere, der lever op til nærmere fastsatte kriterier, muligheden for at bilve udvalgt til et exoskelet. I den forbindelse ønsker Aarhus Kommune at etablere et dynamisk indkøbssystem.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33183200
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
Hovedudførelsessted:

Aarhus Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Aarhus Kommune er på baggrund af afholdt markedsdialog af den opfattelse, at udviklingen af exoskeletter sker meget hurtigt og at der forventes at komme flere leverandører på den korte bane. Aarhus Kommune ønsker derfor at etablere et dynamisk indkøbssystem, så alle interesserede leverandører af exoskeletter kan blive potentielle leverandører, og så disse leverandører altid kan tilbyde de seneste modeller af exoskeletter, når en borger bliver udvalgt til at modtage et exoskelet.

Formålet med etableringen af det dynamiske indkøbsssystem er således at gøre det så åbent og transparant, som muligt, for leverandører af exoskeletter at kunne tilbyde deres seneste model af et exoskelet, når en borger bliver udvalgt til at modtage et exoskelet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 96
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Oplysninger om egenkapital i det senest afsluttede regnskabsår.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ansøger skal have en positiv egenkapital i det senest afsluttede regnskabsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Der vil blive indgået en aftale, hvor Aarhus Kommune bliver ejer af exoskeletterne, men hvor den borger, der er blevet godkendt til at modtage benene, bliver den daglige bruger og den, som leverandøren skal have den nødvendige kontakt med i forbindelse med brugen af exoskeletterne.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet omfatter oprettelse af et dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 07/08/2019
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 15/09/2019
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 593 af 2.6.2016) gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud. En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. Klager over tildeling af en kontrakt baseret på et dynamisk indkøbssystem skal være indgivet til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at kontrakt er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for tildelingen.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
05/07/2019

Send til en kollega

0.187