23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 141-347495
Offentliggjort
24.07.2019
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Region Sjælland

Vindere

Højtspecialiserede konsulentydelser inden for sundhedsdata og sundhedsinnovation

(27.12.2019)
Fonden for innovation og erhvervssamarbejde i Region Sjælland
Alleen 15
4180 Sorø

Opdateringer

Rettelse
(09.08.2019)

III.1.3
I stedet for:
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:
— Ansøger skal angive antal fuldtidsbeskæftigede,
— Ansøger skal indgive ESPD med erklæring af oplysning om minimum og op til 4 af de betydeligste sammenlignelige referencer, som ansøgeren har udført i løbet af de sidste 3 år
Inden ansøgningsfristen. Hver reference bedes indeholde en beskrivelse af den udførte leverance. Leverancebeskrivelserne bedes tage udgangspunkt i den ydelse, som den udbudte rammeaftale vedrører:
— Beskrivelsen i referencer bedes indeholde oplysninger om:
—— kundens navn,
—— kontaktpersons e-mail eller telefonnr.,
—— kundeforholdets varighed,
—— referencens omfang (antal timer),
—— navn på opgaven,
—— beskrivelse af opgaven inkl. formål og mål,
—— beskrivelse af hvilket arbejde der er udført,
—— referencer skal tage udgangspunkt i de beskrevne delydelser.
Hver reference bør højest være på 2 A4 sider.
(1 A4 side svarer til 2 400 anslag).
Såfremt der angives mere end 4 referencer, vil der alene blive lagt vægt på de 4 første referencer. Referencer herudover vil der blive set bort fra. Baserer ansøger sig på andre enheders faglige erfaringer vedrørende udførelsen af konkrete dele af ydelserne, som kontrakten omfatter, skal de
Konkrete dele af ydelserne under kontrakten udføres af den enhed, som ansøger baserer sig på.
Ansøger vil ikke blive afkrævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Dog forbeholder ordregiver sig ret til at kontakte ansøger eller den i referencen angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Ansøger skal have mindst have mindst 5 fuldtidsbeskæftigede jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.3.
Ansøger må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde angivet i UBL §§ 135 og 136 og frivillige udelukkelsesgrunde angivet i UBL § 137. Medlemmer af ansøgers bestyrelse, direktion eller tilsynsråd eller anden repræsentant, der har beføjelse til at repræsentere disse medlemmer, må ej heller være omfattet af udelukkelsesgrundene angivet i UBL § 135, stk. 1. Dette skal ansøger bekræfte ved at besvare ESPD’ets del III, afsnit A, B og C.
Læses:
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:
— Ansøger skal angive antal fuldtidsbeskæftigede,
— Ansøger skal indgive ESPD med erklæring af oplysning om minimum 2 og op til 4 af de betydeligste sammenlignelige referencer, som ansøgeren har udført i løbet af de sidste 3 år
Inden ansøgningsfristen. Hver reference bedes indeholde en beskrivelse af den udførte leverance. Leverancebeskrivelserne bedes tage udgangspunkt i den ydelse, som den udbudte rammeaftale vedrører:
— Beskrivelsen i referencer bedes indeholde oplysninger om:
—— kundens navn,
—— kontaktpersons e-mail eller telefonnr.,
—— kundeforholdets varighed,
—— referencens omfang (antal timer),
—— navn på opgaven,
—— beskrivelse af opgaven inkl. formål og mål,
—— beskrivelse af hvilket arbejde der er udført,
—— referencer skal tage udgangspunkt i de beskrevne delydelser.
Hver reference bør højest være på 2 A4 sider.
(1 A4 side svarer til 2 400 anslag).
Såfremt der angives mere end 4 referencer, vil der alene blive lagt vægt på de 4 første referencer. Referencer herudover vil der blive set bort fra. Baserer ansøger sig på andre enheders faglige erfaringer vedrørende udførelsen af konkrete dele af ydelserne, som kontrakten omfatter, skal de
Konkrete dele af ydelserne under kontrakten udføres af den enhed, som ansøger baserer sig på.
Ansøger vil ikke blive afkrævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Dog forbeholder ordregiver sig ret til at kontakte ansøger eller den i referencen angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Ansøger skal have mindst have mindst 5 fuldtidsbeskæftigede jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.3.
Ansøger må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde angivet i UBL §§ 135 og 136 og frivillige udelukkelsesgrunde angivet i UBL § 137. Medlemmer af ansøgers bestyrelse, direktion eller tilsynsråd eller anden repræsentant, der har beføjelse til at repræsentere disse medlemmer, må ej heller være omfattet af udelukkelsesgrundene angivet i UBL § 135, stk. 1. Dette skal ansøger bekræfte ved at besvare ESPD’ets del III, afsnit A, B og C.

IV.2.2
I stedet for:
Dato: 21-08-2019
Time: 12:00
Læses:
Dato: 26-08-2019
Time: 12:00


Yderligere oplysninger
Det præciseres, at der som minimum skal vedlægges 2 referencer.
Der kan vedlægges op til 4 referencer.
(Som angivet i udbudsbetingelserne pkt. 6.4. "ESPD-formular instrukser").
Tidsfrist for ansøgning rykkes til d. 26. august 2019.

Højtspecialiserede konsulentydelser inden for sundhedsdata og sundhedsinnovation


Region Sjælland

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Sjælland
29190658
Alleen 15
Sorø
4180
Danmark
Kontaktperson: Majken Rasmussen
Telefon: +45 28880106
E-mail: mlr@a-2.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/137394

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=245933&B=RS
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=245933&B=RS
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Højtspecialiserede konsulentydelser inden for sundhedsdata og sundhedsinnovation

II.1.2) Hoved-CPV-kode
85312320
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Ordregiver ønsker at indgå en ikke-eksklusiv rammeaftale på indkøb af højtspecialiserede konsulentydelser inden for sundhedsdata og -innovation. Sundhedsdata benyttes til understøttelse af en række innovations- og udviklingsopgaver. Det danske sundhedsvæsen er udfordret. Behovet for behandling er stigende samtidig med at mulighederne for udvidelse af behandlingskapaciteten er begrænset. Herudover ses et stigende antal multisyge kronikere. Der arbejdes derfor på at reducere efterspørgslen efter sundhedsydelser, ved at fange borgeren tidligt i forløbet og dermed undgå indlæggelser. Dette gøres bl.a. via omfattende dataanalyse og, som oftest afledt heraf, innovative projekter, der kan støtte op om den borgernære og præhospitale behandling. Der efterspørger således højtspecialiserede konsulentydelser der kan hjælpe med analyse og innovative projekter.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 80 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
73200000
72221000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
Hovedudførelsessted:

Sorø

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører Ordregivers indkøb af højtspecialiserede konsulentydelser inden for sundhedsdata og sundhedsinnovation.

Regions Sjællands afdeling Data og Udviklingsstøtte, herefter benævnt »DU« benytter sundhedsdata til understøttelse af en lang række innovations- og udviklingsopgaver.

Det danske sundhedsvæsen er udfordret. Behovet for behandling er stigende samtidig med at mulighederne for udvidelse af behandlingskapaciteten er begrænset. Herudover ses et stigende antal multisyge kronikere, hvorom det gælder, at de nuværende tilbud i det etablerede sundhedsvæsen ikke er hverken effektive eller tilstrækkelige i behandlingen af disse.

Igennem mange år har fokus været på at optimeret udbuddet af sundhedsydelser, bl.a. ved at optimere behandlingsflows m.v. Dette er ikke længere tilstrækkeligt. Der arbejdes derfor nu mere og mere på at reducere efterspørgslen efter sundhedsydelser.

Hovedformålet med DUs innovations- og udviklingsopgaver er derfor at øge den præhospitale indsats, således at man kan nedbringe antallet af borgerkontakter, samtidig med at der udvikles effektive tilbud til det stigende antal multisyge kronikere. Der arbejdes derfor aktivt med innovative projekter, som skal understøtte det fremtidige sundhedssystem og det nære sundhedstilbud.

Sådanne opgaver støttes i høj grad af analyse af sundhedsdata, hvorved man på den korte bane vil forebygge indlæggelser, og på den lange bane, ved hjælp af at udvikle prædiktionsmodeller med henblik på en forebyggende indsats, forventer at kunne nedbringe antallet af borgerkontakter. Der arbejdes samtidig med udarbejdelse af finansieringsmodeller, til at støtte op om det tværsektorielle samarbejde, og som skal give en ensartet incitament struktur sektorerne på tværs.

Kravspecifikationen, jf. Kontraktbilag 2 Kravspecifikationen, indeholder en uddybende beskrivelse af de udbudte ydelser.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 80 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Såfremt der er flere end 5 ansøgere, der opfylder mindstekravene i afsnit III.1.2, vil Region Sjælland udvælge op til 5 ansøgere på baggrund af en evaluering af ansøgernes referencer, jf. III.1.3. De udvalgte ansøgere vil være de ansøgere, som dokumenterer de mest relevante referencer sammenlignet med de udbudte ydelser jf. II.2.4.

Reference casene skal være sammenlignelige med ydelserne beskrevet i kontraktbilag 2 »kravspecifikationen«.

Vurderingen lægger positivt vægt på:

— At reference cases viser erfaring med levering af sammenlignelige ydelser (vægter 80 %)

Vurderingen vil inddrage både referencernes dybde og bredde:

Dybde: Omfanget i hvilket der demonstreres erfaring med den udbudte ydelse i den enkelte reference.

Bredde: Omfanget i hvilket der demonstreres erfaring på tværs af referencer

— At reference cases viser erfaring med levering til sammenlignelige organisationer (vægter 20 %)

I hvilke grad referencerne demonstrerer erfaring med at løse opgaver for organisationer der er sammenlignelige med ordregiver.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anslåede værdi af rammeaftale, jf. pkt. II.2.6 er et skøn over det forventede forbrug.

Dokumentation for en dansk Tilbudsgiver er en Serviceattest udstedt senest 6 måneder før tilbudsfristen samt dokumentation for opfyldelse af mindstekravene, jf. udbudsbekendtgørelsen. Dokumentation for en udenlandsk Ansøger anhænger af mulighederne i det pågældende land, hvor ansøgeren er etableret.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Ingen krav.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ingen krav.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ingen krav.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

— Ansøger skal angive antal fuldtidsbeskæftigede,

— Ansøger skal indgive ESPD med erklæring af oplysning om minimum og op til 4 af de betydeligste sammenlignelige referencer, som ansøgeren har udført i løbet af de sidste 3 år

Inden ansøgningsfristen. Hver reference bedes indeholde en beskrivelse af den udførte leverance. Leverancebeskrivelserne bedes tage udgangspunkt i den ydelse, som den udbudte rammeaftale vedrører:

— Beskrivelsen i referencer bedes indeholde oplysninger om:

—— kundens navn,

—— kontaktpersons e-mail eller telefonnr.,

—— kundeforholdets varighed,

—— referencens omfang (antal timer),

—— navn på opgaven,

—— beskrivelse af opgaven inkl. formål og mål,

—— beskrivelse af hvilket arbejde der er udført,

—— referencer skal tage udgangspunkt i de beskrevne delydelser.

Hver reference bør højest være på 2 A4 sider.

(1 A4 side svarer til 2 400 anslag).

Såfremt der angives mere end 4 referencer, vil der alene blive lagt vægt på de 4 første referencer. Referencer herudover vil der blive set bort fra. Baserer ansøger sig på andre enheders faglige erfaringer vedrørende udførelsen af konkrete dele af ydelserne, som kontrakten omfatter, skal de

Konkrete dele af ydelserne under kontrakten udføres af den enhed, som ansøger baserer sig på.

ansøger vil ikke blive afkrævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Dog forbeholder ordregiver sig ret til at kontakte ansøger eller den i referencen angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ansøger skal have mindst have mindst 5 fuldtidsbeskæftigede jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.3.

Ansøger må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde angivet i UBL §§ 135 og 136 og frivillige udelukkelsesgrunde angivet i UBL § 137. Medlemmer af ansøgers bestyrelse, direktion eller tilsynsråd eller anden repræsentant, der har beføjelse til at repræsentere disse medlemmer, må ej heller være omfattet af udelukkelsesgrundene angivet i UBL § 135, stk. 1. Dette skal ansøger bekræfte ved at besvare ESPD’ets del III, afsnit A, B og C.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten jf. udbudsbetingelserne pkt. 12.7.

Social ansvarlighed: Der stilles krav om, at tilbudsgivers ydelser skal leveres med respekt for nationale og internationale love og regler vedr. menneske- og arbejdstagerrettigheder, miljø og anti-korruption.

Databehandleraftale: Tilbudsgiver vil skulle behandle personoplysninger på Ordregivers vegne. Jf. kontrakten skal der underskrives en databehandleraftale i medfør af persondatalovgivningen. Aftalen skal alene udfyldes af vindende tilbudsgiver i forbindelse med kontraktindgåelse. Se udkast til kontrakt pkt. 19 og Kontraktbilag 12.

Immaterielle rettigheder: Tilbudsgiver vil skulle overdrage den eksklusive ejendomsret, herunder alle intellektuelle og industrielle rettigheder, til de af tilbudsgiver under udførelse af sit hverv for ordregiver frembragte arbejdsresultater. Se udkast til kontrakt pkt. 13.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 21/08/2019
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 02/09/2019
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 01/06/2020
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

1) Ansøgere har mulighed for at stille spørgsmål til prækvalifikationen via EU-Supply. Spørgsmålene i anonymiseret form samt Region Sjællands' svar offentliggøres til samtlige ansøgere i EU-supply senest 6 dage før anmodningsfristen. Ansøgere opfordres derfor til at stille spørgsmål så tidligt som muligt i processen.

2) Region Sjælland har forberedt et elektronisk ESPD (European Single Procurement Document) i EU-supply, som ansøger skal udfylde og uploade som foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder betingelserne for at deltage i udbudsprocessen. Ansøgers anmodning om deltagelse i udbuddet skal derfor indeholde et udfyldt ESPD.

3) Hvis ansøger er en sammenslutning af deltagere/konsortium skal ESPD udfyldes og uploades for hver virksomhed i sammenslutningen/konsortiet. Hvis ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle og/eller tekniske og professionelle formåen, skal ESPDet også udfyldes og uploades for de støttende enheder.

4) Region Sjælland henviser ansøger til at følge retningslinjerne fra KFST på https://www.bedreudbud.dk/files/media/documents/vejledninger/ESPD%20-%20Dokumentation_og_eCertis.pdf når ESPD skal udfyldes.

5) Ansøgers omkostninger i forbindelse med anmodning om prækvalifikation er Region Sjælland uvedkommende, også hvis udbuddet aflyses.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnerens Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.

Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
19/07/2019

Send til en kollega

0.063