Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=245933&B=RS
Udbyder
Region Sjælland
Vindere
Højtspecialiserede konsulentydelser inden for sundhedsdata og sundhedsinnovation
(27.12.2019)
Fonden for innovation og erhvervssamarbejde i Region Sjælland
Alleen 15
4180 Sorø
Opdateringer
III.1.3
I stedet for:
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:
— Ansøger skal angive antal fuldtidsbeskæftigede,
— Ansøger skal indgive ESPD med erklæring af oplysning om minimum og op til 4 af de betydeligste sammenlignelige referencer, som ansøgeren har udført i løbet af de sidste 3 år
Inden ansøgningsfristen. Hver reference bedes indeholde en beskrivelse af den udførte leverance. Leverancebeskrivelserne bedes tage udgangspunkt i den ydelse, som den udbudte rammeaftale vedrører:
— Beskrivelsen i referencer bedes indeholde oplysninger om:
—— kundens navn,
—— kontaktpersons e-mail eller telefonnr.,
—— kundeforholdets varighed,
—— referencens omfang (antal timer),
—— navn på opgaven,
—— beskrivelse af opgaven inkl. formål og mål,
—— beskrivelse af hvilket arbejde der er udført,
—— referencer skal tage udgangspunkt i de beskrevne delydelser.
Hver reference bør højest være på 2 A4 sider.
(1 A4 side svarer til 2 400 anslag).
Såfremt der angives mere end 4 referencer, vil der alene blive lagt vægt på de 4 første referencer. Referencer herudover vil der blive set bort fra. Baserer ansøger sig på andre enheders faglige erfaringer vedrørende udførelsen af konkrete dele af ydelserne, som kontrakten omfatter, skal de
Konkrete dele af ydelserne under kontrakten udføres af den enhed, som ansøger baserer sig på.
Ansøger vil ikke blive afkrævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Dog forbeholder ordregiver sig ret til at kontakte ansøger eller den i referencen angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Ansøger skal have mindst have mindst 5 fuldtidsbeskæftigede jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.3.
Ansøger må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde angivet i UBL §§ 135 og 136 og frivillige udelukkelsesgrunde angivet i UBL § 137. Medlemmer af ansøgers bestyrelse, direktion eller tilsynsråd eller anden repræsentant, der har beføjelse til at repræsentere disse medlemmer, må ej heller være omfattet af udelukkelsesgrundene angivet i UBL § 135, stk. 1. Dette skal ansøger bekræfte ved at besvare ESPD’ets del III, afsnit A, B og C.
Læses:
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:
— Ansøger skal angive antal fuldtidsbeskæftigede,
— Ansøger skal indgive ESPD med erklæring af oplysning om minimum 2 og op til 4 af de betydeligste sammenlignelige referencer, som ansøgeren har udført i løbet af de sidste 3 år
Inden ansøgningsfristen. Hver reference bedes indeholde en beskrivelse af den udførte leverance. Leverancebeskrivelserne bedes tage udgangspunkt i den ydelse, som den udbudte rammeaftale vedrører:
— Beskrivelsen i referencer bedes indeholde oplysninger om:
—— kundens navn,
—— kontaktpersons e-mail eller telefonnr.,
—— kundeforholdets varighed,
—— referencens omfang (antal timer),
—— navn på opgaven,
—— beskrivelse af opgaven inkl. formål og mål,
—— beskrivelse af hvilket arbejde der er udført,
—— referencer skal tage udgangspunkt i de beskrevne delydelser.
Hver reference bør højest være på 2 A4 sider.
(1 A4 side svarer til 2 400 anslag).
Såfremt der angives mere end 4 referencer, vil der alene blive lagt vægt på de 4 første referencer. Referencer herudover vil der blive set bort fra. Baserer ansøger sig på andre enheders faglige erfaringer vedrørende udførelsen af konkrete dele af ydelserne, som kontrakten omfatter, skal de
Konkrete dele af ydelserne under kontrakten udføres af den enhed, som ansøger baserer sig på.
Ansøger vil ikke blive afkrævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Dog forbeholder ordregiver sig ret til at kontakte ansøger eller den i referencen angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Ansøger skal have mindst have mindst 5 fuldtidsbeskæftigede jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.3.
Ansøger må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde angivet i UBL §§ 135 og 136 og frivillige udelukkelsesgrunde angivet i UBL § 137. Medlemmer af ansøgers bestyrelse, direktion eller tilsynsråd eller anden repræsentant, der har beføjelse til at repræsentere disse medlemmer, må ej heller være omfattet af udelukkelsesgrundene angivet i UBL § 135, stk. 1. Dette skal ansøger bekræfte ved at besvare ESPD’ets del III, afsnit A, B og C.
IV.2.2
I stedet for:
Dato: 21-08-2019
Time: 12:00
Læses:
Dato: 26-08-2019
Time: 12:00
Yderligere oplysninger
Det præciseres, at der som minimum skal vedlægges 2 referencer.
Der kan vedlægges op til 4 referencer.
(Som angivet i udbudsbetingelserne pkt. 6.4. "ESPD-formular instrukser").
Tidsfrist for ansøgning rykkes til d. 26. august 2019.
Højtspecialiserede konsulentydelser inden for sundhedsdata og sundhedsinnovation
Region Sjælland
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29190658
Alleen 15
Sorø
4180
Danmark
Kontaktperson: Majken Rasmussen
Telefon: +45 28880106
E-mail: mlr@a-2.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/137394
Del II: Genstand
Højtspecialiserede konsulentydelser inden for sundhedsdata og sundhedsinnovation
Ordregiver ønsker at indgå en ikke-eksklusiv rammeaftale på indkøb af højtspecialiserede konsulentydelser inden for sundhedsdata og -innovation. Sundhedsdata benyttes til understøttelse af en række innovations- og udviklingsopgaver. Det danske sundhedsvæsen er udfordret. Behovet for behandling er stigende samtidig med at mulighederne for udvidelse af behandlingskapaciteten er begrænset. Herudover ses et stigende antal multisyge kronikere. Der arbejdes derfor på at reducere efterspørgslen efter sundhedsydelser, ved at fange borgeren tidligt i forløbet og dermed undgå indlæggelser. Dette gøres bl.a. via omfattende dataanalyse og, som oftest afledt heraf, innovative projekter, der kan støtte op om den borgernære og præhospitale behandling. Der efterspørger således højtspecialiserede konsulentydelser der kan hjælpe med analyse og innovative projekter.
Sorø
Udbuddet vedrører Ordregivers indkøb af højtspecialiserede konsulentydelser inden for sundhedsdata og sundhedsinnovation.
Regions Sjællands afdeling Data og Udviklingsstøtte, herefter benævnt »DU« benytter sundhedsdata til understøttelse af en lang række innovations- og udviklingsopgaver.
Det danske sundhedsvæsen er udfordret. Behovet for behandling er stigende samtidig med at mulighederne for udvidelse af behandlingskapaciteten er begrænset. Herudover ses et stigende antal multisyge kronikere, hvorom det gælder, at de nuværende tilbud i det etablerede sundhedsvæsen ikke er hverken effektive eller tilstrækkelige i behandlingen af disse.
Igennem mange år har fokus været på at optimeret udbuddet af sundhedsydelser, bl.a. ved at optimere behandlingsflows m.v. Dette er ikke længere tilstrækkeligt. Der arbejdes derfor nu mere og mere på at reducere efterspørgslen efter sundhedsydelser.
Hovedformålet med DUs innovations- og udviklingsopgaver er derfor at øge den præhospitale indsats, således at man kan nedbringe antallet af borgerkontakter, samtidig med at der udvikles effektive tilbud til det stigende antal multisyge kronikere. Der arbejdes derfor aktivt med innovative projekter, som skal understøtte det fremtidige sundhedssystem og det nære sundhedstilbud.
Sådanne opgaver støttes i høj grad af analyse af sundhedsdata, hvorved man på den korte bane vil forebygge indlæggelser, og på den lange bane, ved hjælp af at udvikle prædiktionsmodeller med henblik på en forebyggende indsats, forventer at kunne nedbringe antallet af borgerkontakter. Der arbejdes samtidig med udarbejdelse af finansieringsmodeller, til at støtte op om det tværsektorielle samarbejde, og som skal give en ensartet incitament struktur sektorerne på tværs.
Kravspecifikationen, jf. Kontraktbilag 2 Kravspecifikationen, indeholder en uddybende beskrivelse af de udbudte ydelser.
Såfremt der er flere end 5 ansøgere, der opfylder mindstekravene i afsnit III.1.2, vil Region Sjælland udvælge op til 5 ansøgere på baggrund af en evaluering af ansøgernes referencer, jf. III.1.3. De udvalgte ansøgere vil være de ansøgere, som dokumenterer de mest relevante referencer sammenlignet med de udbudte ydelser jf. II.2.4.
Reference casene skal være sammenlignelige med ydelserne beskrevet i kontraktbilag 2 »kravspecifikationen«.
Vurderingen lægger positivt vægt på:
— At reference cases viser erfaring med levering af sammenlignelige ydelser (vægter 80 %)
Vurderingen vil inddrage både referencernes dybde og bredde:
Dybde: Omfanget i hvilket der demonstreres erfaring med den udbudte ydelse i den enkelte reference.
Bredde: Omfanget i hvilket der demonstreres erfaring på tværs af referencer
— At reference cases viser erfaring med levering til sammenlignelige organisationer (vægter 20 %)
I hvilke grad referencerne demonstrerer erfaring med at løse opgaver for organisationer der er sammenlignelige med ordregiver.
Den anslåede værdi af rammeaftale, jf. pkt. II.2.6 er et skøn over det forventede forbrug.
Dokumentation for en dansk Tilbudsgiver er en Serviceattest udstedt senest 6 måneder før tilbudsfristen samt dokumentation for opfyldelse af mindstekravene, jf. udbudsbekendtgørelsen. Dokumentation for en udenlandsk Ansøger anhænger af mulighederne i det pågældende land, hvor ansøgeren er etableret.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ingen krav.
Ingen krav.
Ingen krav.
— Ansøger skal angive antal fuldtidsbeskæftigede,
— Ansøger skal indgive ESPD med erklæring af oplysning om minimum og op til 4 af de betydeligste sammenlignelige referencer, som ansøgeren har udført i løbet af de sidste 3 år
Inden ansøgningsfristen. Hver reference bedes indeholde en beskrivelse af den udførte leverance. Leverancebeskrivelserne bedes tage udgangspunkt i den ydelse, som den udbudte rammeaftale vedrører:
— Beskrivelsen i referencer bedes indeholde oplysninger om:
—— kundens navn,
—— kontaktpersons e-mail eller telefonnr.,
—— kundeforholdets varighed,
—— referencens omfang (antal timer),
—— navn på opgaven,
—— beskrivelse af opgaven inkl. formål og mål,
—— beskrivelse af hvilket arbejde der er udført,
—— referencer skal tage udgangspunkt i de beskrevne delydelser.
Hver reference bør højest være på 2 A4 sider.
(1 A4 side svarer til 2 400 anslag).
Såfremt der angives mere end 4 referencer, vil der alene blive lagt vægt på de 4 første referencer. Referencer herudover vil der blive set bort fra. Baserer ansøger sig på andre enheders faglige erfaringer vedrørende udførelsen af konkrete dele af ydelserne, som kontrakten omfatter, skal de
Konkrete dele af ydelserne under kontrakten udføres af den enhed, som ansøger baserer sig på.
ansøger vil ikke blive afkrævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Dog forbeholder ordregiver sig ret til at kontakte ansøger eller den i referencen angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter.
Ansøger skal have mindst have mindst 5 fuldtidsbeskæftigede jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.3.
Ansøger må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde angivet i UBL §§ 135 og 136 og frivillige udelukkelsesgrunde angivet i UBL § 137. Medlemmer af ansøgers bestyrelse, direktion eller tilsynsråd eller anden repræsentant, der har beføjelse til at repræsentere disse medlemmer, må ej heller være omfattet af udelukkelsesgrundene angivet i UBL § 135, stk. 1. Dette skal ansøger bekræfte ved at besvare ESPD’ets del III, afsnit A, B og C.
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten jf. udbudsbetingelserne pkt. 12.7.
Social ansvarlighed: Der stilles krav om, at tilbudsgivers ydelser skal leveres med respekt for nationale og internationale love og regler vedr. menneske- og arbejdstagerrettigheder, miljø og anti-korruption.
Databehandleraftale: Tilbudsgiver vil skulle behandle personoplysninger på Ordregivers vegne. Jf. kontrakten skal der underskrives en databehandleraftale i medfør af persondatalovgivningen. Aftalen skal alene udfyldes af vindende tilbudsgiver i forbindelse med kontraktindgåelse. Se udkast til kontrakt pkt. 19 og Kontraktbilag 12.
Immaterielle rettigheder: Tilbudsgiver vil skulle overdrage den eksklusive ejendomsret, herunder alle intellektuelle og industrielle rettigheder, til de af tilbudsgiver under udførelse af sit hverv for ordregiver frembragte arbejdsresultater. Se udkast til kontrakt pkt. 13.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
1) Ansøgere har mulighed for at stille spørgsmål til prækvalifikationen via EU-Supply. Spørgsmålene i anonymiseret form samt Region Sjællands' svar offentliggøres til samtlige ansøgere i EU-supply senest 6 dage før anmodningsfristen. Ansøgere opfordres derfor til at stille spørgsmål så tidligt som muligt i processen.
2) Region Sjælland har forberedt et elektronisk ESPD (European Single Procurement Document) i EU-supply, som ansøger skal udfylde og uploade som foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder betingelserne for at deltage i udbudsprocessen. Ansøgers anmodning om deltagelse i udbuddet skal derfor indeholde et udfyldt ESPD.
3) Hvis ansøger er en sammenslutning af deltagere/konsortium skal ESPD udfyldes og uploades for hver virksomhed i sammenslutningen/konsortiet. Hvis ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle og/eller tekniske og professionelle formåen, skal ESPDet også udfyldes og uploades for de støttende enheder.
4) Region Sjælland henviser ansøger til at følge retningslinjerne fra KFST på https://www.bedreudbud.dk/files/media/documents/vejledninger/ESPD%20-%20Dokumentation_og_eCertis.pdf når ESPD skal udfyldes.
5) Ansøgers omkostninger i forbindelse med anmodning om prækvalifikation er Region Sjælland uvedkommende, også hvis udbuddet aflyses.
Nævnerens Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk