Fakta om udbudet
Udbyder
Region Syddanmark, Medicoteknik
Vindere
(16.04.2015)
Sysmex Danmark
Lautruphøj 1-3
2750 Ballerup
Resultat - Kontrakt vedrørende levering af procesudstyr til håndtering og analyse af hæmatologiske parametre og relaterede forbrugsstoffer samt service af procesudstyr
Region Syddanmark, Medicoteknik
Danmark-Odense: Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
2015/S 074-130625
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Denne bekendtgørelse er omfattet af: Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver
I.1) | Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Region Syddanmark, Medicoteknik Internetadresse(r): Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed / ordregiveren: www.regionsyddanmark.dk |
I.2) | Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed |
I.3) | Hovedaktivitet
Sundhed |
1.4) | Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne
Den ordregivende myndighed / ordregiveren indkøber på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne: nej |
Del II: Kontraktens genstand
II.1) | Beskrivelse |
II.1.1) | Betegnelse for kontrakten Kontrakt vedrørende levering af procesudstyr til håndtering og analyse af hæmatologiske parametre og relaterede forbrugsstoffer samt service af procesudstyr. |
II.1.2) | Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer Indkøb Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Medicoteknik Region Syddanmark, Kløvervænget 18, 5000 Odense C. NUTS-kode DK031,DK032 |
II.1.3) | Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem |
II.1.4) | Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene Levering af procesudstyr til håndtering og analyse af hæmatologiske parametre og relaterede forbrugsstoffer samt service af procesudstyr. Leveret til Region Syddanmarks sygehuslaboratorier på Vejle, Kolding, Aabenraa, Sønderborg, Svendborg Sygehuse. |
II.1.5) | CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
33000000, 33100000, 33124100, 33124110, 33124130, 33141500 |
II.6) | Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja |
II.2) | Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi |
II.2.1) | Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi |
Del IV: Procedure
IV.1) | Type procedure |
Forhandling uden offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse / iværksættelse af et udbud Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende i henhold til direktiv 2004/18/EF Ingen (antagelige) bud i forbindelse med: offentligt udbud Kun en bestemt tilbudsgiver kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder / varer / tjenesteydelser af: tekniske årsager Efter offentligt udbud, begrænset udbud eller konkurrencepræget dialog er der kun afgivet uantagelige bud. I forhandlingerne deltog der kun tilbudsgivere, som levede op til de kvalitative udvælgelseskriterier: ja Udbyder modtog kun et tilbud i fortsættelse af udbudsbekendtgørelsen: 2015/S 010-012397 af 15.1.2015.Udbyder har herefter forhandlet med denne tilbudsgiver, og har i forbindelse hermed ændret på udbudsbetingelserne på følgende punkter: — Krav om instrumentering og reagensaftale til matriklerne Middelfart, Tønder, Nyborg og Ærø bortfalder. — Kravet om 6 kontroller per døgn per analyseudstyr ændres til 3 kontroller per analyseudstyr per døgn. — Udbyders ejendom, Sysmex DI-60 med tilhørende extended software (licencer) og klienter (computerer), der allerede er indkøbt til Kolding, genbruges og tilkobles tilbudsgiver tekniske løsning. — Kravet om fast pris per afgivet analysesvar i hele kontraktperioden ændres til, at der foretages en årlig prisregulering efter nettoprisindekset. — Udbyder øger den initiale betaling fra 7 900 000 DKK til 9 400 000 DKK — Kravet om henholdsvis 4 eller 6 timers responcetid ved servicetilkald ændres til 8 timer Udbyder har til hensigt at indgå kontrakt med ovennævnte tilbudsgiver på det i udbudsmaterialet oplyste grundlag, dog med ovennævnte ændringer. |
|
IV.2) | Tildelingskriterier |
IV.2.1) | Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af 1. Kvalitet. Vægtning 70 2. Økonomi. Vægtning 30 |
IV.2.2) | Oplysninger om elektronisk auktion |
IV.3) | Administrative oplysninger |
IV.3.1) | Sagsnummer hos den ordregivende myndighed / ordregiveren MT2014/P-2064 |
IV.3.2) | Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
Udbudsbekendtgørelse Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 10-012397 af 15.1.2015 |
Del V: Kontrakttildeling
V.1) | Dato for beslutningen om kontrakttildeling: |
V.2) | Oplysninger om tilbud |
V.3) | Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med
Sysmex Danmark |
V.4) | Oplysninger om kontraktens værdi |
V.5) | Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej |
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1) | Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej |
VI.2) | Yderligere oplysninger: Udbyder modtog kun et tilbud i fortsættelse af udbudsbekendtgørelsen: 2015/S 010-012397 af 15.1.2015. Udbyder har herefter forhandlet med denne tilbudsgiver, og har i forbindelse hermed ændret på udbudsbetingelserne på følgende punkter: — Krav om instrumentering og reagensaftale til matriklerne Middelfart, Tønder, Nyborg og Ærø bortfalder. — Kravet om 6 kontroller per døgn per analyseudstyr ændres til 3 kontroller per analyseudstyr per døgn. — Udbyders ejendom, Sysmex DI-60 med tilhørende extended software (licencer) og klienter (computerer), der allerede er indkøbt til Kolding, genbruges og tilkobles tilbudsgiver tekniske løsning. — Kravet om fast pris per afgivet analysesvar i hele kontraktperioden ændres til, at der foretages en årlig prisregulering efter nettoprisindekset. — Udbyder øger den initiale betaling fra 7 900 000 DKK til 9 400 000 DKK. — Kravet om henholdsvis 4 eller 6 timers responcetid ved servicetilkald ændres til 8 timer. Udbyder har til hensigt at indgå kontrakt med ovennævnte tilbudsgiver på det i udbudsmaterialet oplyste grundlag, dog med ovennævnte ændringer. |
VI.3) | Klageprocedurer |
VI.3.1) | Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud |
VI.3.2) | Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er) Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk |
VI.3.3) | Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen |
VI.4) | Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
13.4.2015 |