Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Aalborg Kommune
Vindere
(09.11.2020)
Boisen v/Namadi Care ApS
Trangstræde 15
8900 Randers C
Opdateringer
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135-136, vil de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 5 blive anvendt.
Udbuddet er d. 7. juli 2020 annulleret pga. manglende konkurrence.
EU-udbud af rammeaftale på køb af brystproteser
Aalborg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189420
Postadresse: Rantzausgade 4, 2. sal
By: Aalborg
NUTS-kode: DK05
Postnummer: 9000
Land: Danmark
Kontaktperson: Louise Vive Andersen
E-mail: lva@aalborg.dk
Telefon: +45 99314568
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.aalborg.dk
Postadresse: Ny Rådhusplads 1
By: Brønderslev
NUTS-kode: DK05
Postnummer: 9700
Land: Danmark
E-mail: Jorn.Lind@99454545.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.bronderslev.dk
Postadresse: Rådhus Allé 100
By: Frederikshavn
NUTS-kode: DK05
Postnummer: 9900
Land: Danmark
E-mail: HHAN@frederikshavn.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://frederikshavn.dk
Postadresse: Springvandspladsen 5
By: Hjørring
NUTS-kode: DK05
Postnummer: 9800
Land: Danmark
E-mail: malene.frederiksen@hjoerring.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://hjoerring.dk
Postadresse: Toftevej 43
By: Aabybro
NUTS-kode: DK05
Postnummer: 9440
Land: Danmark
E-mail: aen@jammerbugt.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.jammerbugt.dk
Postadresse: Doktorvejen 2
By: Læsø
NUTS-kode: DK05
Postnummer: 9940
Land: Danmark
E-mail: nod@laesoe.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.laesoe.dk
Postadresse: Jernbanevej 7
By: Nykøbing Mors
NUTS-kode: DK05
Postnummer: 7900
Land: Danmark
E-mail: BL@morsoe.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.mors.dk
Postadresse: Asylgade 30
By: Thisted
NUTS-kode: DK05
Postnummer: 7700
Land: Danmark
E-mail: bmk@thisted.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.thisted.dk
Del II: Genstand
EU-udbud af rammeaftale på køb af brystproteser
EU-udbud vedrørende anskaffelse af brystproteser til Aalborg, Brønderslev, Hjørring, Jammerbugt, Læsø, Morsø og Thisted Kommuner med kontraktstart d. 1. august 2020 samt Frederikshavn Kommune fra d. 1. november 2020.
Aalborg, Brønderslev, Frederikshavn, Hjørring, Jammerbugt, Læsø, Morsø og Thisted Kommuner.
Udbuddet omfatter brystproteser til Aalborg, Brønderslev, Hjørring, Jammerbugt, Læsø, Morsø og Thisted Kommuner med kontraktstart d. 1. august 2020 samt Frederikshavn Kommune fra d. 1. november 2020. Formålet er at danne et visitationsgrundlag for kommunernes bevillinger af brystproteser. Det bemærkes, at indkøb af brystproteser er omfattet af køb og levering af personlige hjælpemidler i henhold til servicelovens § 112. De udbudte kontrakter er rammeaftaler, som forudsættes indgået med én leverandør, jf. udbudslovens § 97. De ordregivende kommuner vil hver især indgå en selvstændig rammeaftale med den vindende tilbudsgiver på baggrund af udbuddet.
Rammeaftaleperioden kan af ordregiver forlænges på uændrede vilkår i op til 2 x 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal oplyse nøgletal i form af tilbudsgivers egenkapital for det seneste afsluttede regnskabsår. Det er et mindstekrav, at egenkapitalen er positiv.
Oplysning om tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring. Det er et mindstekrav, at tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring (produkt- og ansvarsforsikring) er på minimum 10 mio. DKK.
Se ovenstående.
Referenceliste over de 3 betydeligste sammenlignelige leverancer, der er udført i løbet af de sidste 3 år, med beskrivelse af leverancerne, tidspunktet for leverancen og hvor mange bevillinger tilbudsgiver har håndteret på den enkelte reference. Herudover angives kontaktperson for den pågældende kunde med telefonnummer og/eller mail-adresse. Ved sammenlignelige leverancer forstås, at tilbudsgiver skal være i besiddelse af de fornødne faglige forudsætninger og have erfaring med lignende opgaver. Med lignende opgaver forstås levering af brystproteser til borgere med bevilling. Det er et mindstekrav, at ovennævnte beskrivelse af sammenlignelige referencer overholdes. Såfremt tilbudsgiver angiver mere end 3 referencer, vil ordregiver kun vurdere de 3 først angivne.
Se ovenstående.
Indkøb af brystproteser er omfattet af køb og levering af personlige hjælpemidler i henhold til servicelovens § 112, hvilket bl.a. betyder, at borgeren kan benytte sig af ”frit leverandørvalg”. Hermed kan borgeren benytte en anden leverandør end den, som ordregiver har valgt. Borgeren skal i dette tilfælde selv indkøbe sine personlige hjælpemidler, og vil få udgifterne, svarende til den pris ordregiver kunne erhverve det pågældende produkt til, refunderet.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Februar 2024.
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135-136, vil de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 5 blive anvendt
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk