23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 079-185952
Offentliggjort
22.04.2020
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

www.byggeweb.dk

Udbyder

Region Midtjylland

Vindere

Aarhus Universitetshospital - udskiftning af vaskedekontaminatorer

(14.07.2020)
Steelco Nordic
Kgs. Lyngby

Aarhus Universitetshospital - udskiftning af vaskedekontaminatorer

(14.07.2020)
Steelco SpA
Riese Pio

Aarhus Universitetshospital - Udskiftning af vaskedekontaminatorer


Region Midtjylland

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Midtjylland
CVR-nummer: 29 19 09 25
Postadresse: Palle Juul-Jensens Boulevard 50
By: Aarhus N
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8200
Land: Danmark
Kontaktperson: Mai Sloth
E-mail: misl@niras.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.rm.dk

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: www.byggeweb.dk
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: www.byggeweb.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Aarhus Universitetshospital - Udskiftning af vaskedekontaminatorer

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33100000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Region Midtjylland udbyder hermed kontrakt vedrørende udskiftning af vaskedekontaminatorer på Aarhus Universitetshospital.

Nærmere bestemt udbydes en kontrakt på udskiftning af 8 stk. eksisterende enkeltkammervaskedekontaminatorer samt installation af et stk. 4-kammervaskedekontaminator. Maskinerne skal leveres, monteres, idriftsættes og valideres. Til leverancen hører desuden div. hjælpeudstyr samt andre relaterede arbejder.

Der udbydes desuden 2 optioner, som tilbudsgiver skal afgive pris på.

Den udbudte kontrakt og de hertil hørende optioner er mere detaljeret beskrevet i udbudsmaterialet.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

Aarhus N

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Region Midtjylland udbyder hermed kontrakt vedrørende udskiftning af vaskedekontaminatorer på Aarhus Universitetshospital.

Nærmere bestemt udbydes en kontrakt på udskiftning af 8 stk. eksisterende enkeltkammervaskedekontaminatorer samt installation af et stk. 4-kammervaskedekontaminator. Maskinerne skal leveres, monteres, idriftsættes og valideres. Til leverancen hører desuden div. hjælpeudstyr samt andre relaterede arbejder.

Der udbydes desuden 2 optioner, som tilbudsgiver skal afgive pris på.

Den udbudte kontrakt og de hertil hørende optioner er mere detaljeret beskrevet i udbudsmaterialet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 60
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver kan udskyde leveringsdatoer i op til 12 måneder i forhold til det i hovedtidsplanen forudsatte.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregiver har option på indkøb af:

Option 1:

- Levering, montage og opstart af yderligere 1 stk. 4 kammer opvaskedekontaminator inkl. ind- og udlasterbånd

- Nedtagning og bortskaffelse af eksisterende 1 stk. 4 kammer opvaskedekontaminator. inkl. ind- og udlasterbånd

- Levering, montage og opstart af 1 retursluse og returbånd til vaskeindsatse ifm. 4 kammer opvaskedekontaminator.

- Nedtagning og bortskaffelse af eksisterende 1 stk. retursluse og returbånd til vaskeindsatse ifm. 4 kammer opvaskedekontaminator.

- Supplerende kvalitets- og valideringsaktiviteter ifm. option 1.

Option 2:

- Levering, montage og opstart af 1 stk. retursluse og returbånd til vaskeindsatse ifm. enkeltkammer opvaskedekontaminatorer

- Nedtagning og bortskaffelse af eksisterende 1 stk. retursluse og returbånd til vaskeindsatse ifm. enkeltkammer opvaskedekontaminatorer.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver bedes angive følgende regnskabsoplysninger for de 3 seneste disponible regnskabsår, under hensyntagen til, hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed:

- Årlig omsætning

- Egenkapital

- Soliditetsgrad.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Årlig omsætning

Mindstekrav: Tilbudsgivers årlige omsætning skal i hvert regnskabsår være mindst 10 mio. DKK.

Egenkapital

Mindstekrav: Tilbudsgivers egenkapital skal i hvert regnskabsår være positiv.

Soliditetsgrad

Mindstekrav: Tilbudsgivers soliditetsgrad skal i hvert regnskabsår være mindst 14 %.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver bedes angive op til 5 af sine mest betydelige sammenlignelige referencer fra levering og installation af vaskedekontaminatorer på hospitaler eller sygehus udført inden for de seneste 3 år. Referencerne må kun beskrive leverancer, hvor installationen er sket inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristens udløb. Igangværende opgaver kan benyttes som reference, hvis tilbudsgiver udelukkende medtager beskrivelse af de leveringer, som er foretaget; herunder også kun medregner værdien af allerede installerede vaskedekontaminatorer.

Referencerne skal indeholde: en beskrivelse af referencen og det leverede samt oplysning om modtager, værdi og leveringsdato.

Referencerne må angives i separat bilag, hvis ESPD’ens format vurderes som uhensigtsmæssig. I så fald udfyldes ESPD’en med ”se bilag” eller lignende.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Mindstekrav:

- Tilbudsgiver skal angive mindst 2 sammenlignelige referencer

- De sammenlignelige referencer skal hver have en værdi på minimum 3 000 000 DKK.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Aftale om levering indgås på baggrund af den offentliggjorte kontrakt.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 26/05/2020
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 4 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 26/05/2020
Tidspunkt: 12:00
Sted:

Aarhus N

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Udbuddet gennemføres via byggeweb. Udbuddet kan fremsøges med følgende nummer: TN51909.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

1) Klage over ikke at være prækvaliceret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning tilde berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvaliceret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

2) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.

3) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnetfor Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnetfor Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20/04/2020

Send til en kollega

0.047