Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Region Midtjylland
Vindere
Aarhus Universitetshospital - udskiftning af vaskedekontaminatorer
(14.07.2020)
Steelco Nordic
Kgs. Lyngby
Aarhus Universitetshospital - udskiftning af vaskedekontaminatorer
(14.07.2020)
Steelco SpA
Riese Pio
Aarhus Universitetshospital - Udskiftning af vaskedekontaminatorer
Region Midtjylland
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29 19 09 25
Postadresse: Palle Juul-Jensens Boulevard 50
By: Aarhus N
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8200
Land: Danmark
Kontaktperson: Mai Sloth
E-mail: misl@niras.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rm.dk
Del II: Genstand
Aarhus Universitetshospital - Udskiftning af vaskedekontaminatorer
Region Midtjylland udbyder hermed kontrakt vedrørende udskiftning af vaskedekontaminatorer på Aarhus Universitetshospital.
Nærmere bestemt udbydes en kontrakt på udskiftning af 8 stk. eksisterende enkeltkammervaskedekontaminatorer samt installation af et stk. 4-kammervaskedekontaminator. Maskinerne skal leveres, monteres, idriftsættes og valideres. Til leverancen hører desuden div. hjælpeudstyr samt andre relaterede arbejder.
Der udbydes desuden 2 optioner, som tilbudsgiver skal afgive pris på.
Den udbudte kontrakt og de hertil hørende optioner er mere detaljeret beskrevet i udbudsmaterialet.
Aarhus N
Region Midtjylland udbyder hermed kontrakt vedrørende udskiftning af vaskedekontaminatorer på Aarhus Universitetshospital.
Nærmere bestemt udbydes en kontrakt på udskiftning af 8 stk. eksisterende enkeltkammervaskedekontaminatorer samt installation af et stk. 4-kammervaskedekontaminator. Maskinerne skal leveres, monteres, idriftsættes og valideres. Til leverancen hører desuden div. hjælpeudstyr samt andre relaterede arbejder.
Der udbydes desuden 2 optioner, som tilbudsgiver skal afgive pris på.
Den udbudte kontrakt og de hertil hørende optioner er mere detaljeret beskrevet i udbudsmaterialet.
Ordregiver kan udskyde leveringsdatoer i op til 12 måneder i forhold til det i hovedtidsplanen forudsatte.
Ordregiver har option på indkøb af:
Option 1:
- Levering, montage og opstart af yderligere 1 stk. 4 kammer opvaskedekontaminator inkl. ind- og udlasterbånd
- Nedtagning og bortskaffelse af eksisterende 1 stk. 4 kammer opvaskedekontaminator. inkl. ind- og udlasterbånd
- Levering, montage og opstart af 1 retursluse og returbånd til vaskeindsatse ifm. 4 kammer opvaskedekontaminator.
- Nedtagning og bortskaffelse af eksisterende 1 stk. retursluse og returbånd til vaskeindsatse ifm. 4 kammer opvaskedekontaminator.
- Supplerende kvalitets- og valideringsaktiviteter ifm. option 1.
Option 2:
- Levering, montage og opstart af 1 stk. retursluse og returbånd til vaskeindsatse ifm. enkeltkammer opvaskedekontaminatorer
- Nedtagning og bortskaffelse af eksisterende 1 stk. retursluse og returbånd til vaskeindsatse ifm. enkeltkammer opvaskedekontaminatorer.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver bedes angive følgende regnskabsoplysninger for de 3 seneste disponible regnskabsår, under hensyntagen til, hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed:
- Årlig omsætning
- Egenkapital
- Soliditetsgrad.
Årlig omsætning
Mindstekrav: Tilbudsgivers årlige omsætning skal i hvert regnskabsår være mindst 10 mio. DKK.
Egenkapital
Mindstekrav: Tilbudsgivers egenkapital skal i hvert regnskabsår være positiv.
Soliditetsgrad
Mindstekrav: Tilbudsgivers soliditetsgrad skal i hvert regnskabsår være mindst 14 %.
Tilbudsgiver bedes angive op til 5 af sine mest betydelige sammenlignelige referencer fra levering og installation af vaskedekontaminatorer på hospitaler eller sygehus udført inden for de seneste 3 år. Referencerne må kun beskrive leverancer, hvor installationen er sket inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristens udløb. Igangværende opgaver kan benyttes som reference, hvis tilbudsgiver udelukkende medtager beskrivelse af de leveringer, som er foretaget; herunder også kun medregner værdien af allerede installerede vaskedekontaminatorer.
Referencerne skal indeholde: en beskrivelse af referencen og det leverede samt oplysning om modtager, værdi og leveringsdato.
Referencerne må angives i separat bilag, hvis ESPD’ens format vurderes som uhensigtsmæssig. I så fald udfyldes ESPD’en med ”se bilag” eller lignende.
Mindstekrav:
- Tilbudsgiver skal angive mindst 2 sammenlignelige referencer
- De sammenlignelige referencer skal hver have en værdi på minimum 3 000 000 DKK.
Aftale om levering indgås på baggrund af den offentliggjorte kontrakt.
Del IV: Procedure
Aarhus N
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbuddet gennemføres via byggeweb. Udbuddet kan fremsøges med følgende nummer: TN51909.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
1) Klage over ikke at være prækvaliceret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning tilde berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvaliceret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
2) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
3) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnetfor Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnetfor Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark