Magasinet Pleje skifter navn
Medtech-industrien er en branche i rivende udvikling. Og i Danmark er der et væld af virksomheder, der beskæftiger sig med velfærdsteknologi og velfærdsinnovation.
Derfor vil Nordiske Medier, der udgiver Magasinet Pleje, fremover sætte spot på netop den branche.
- Magasinet Pleje har i årevis dækket sundhedssektoren, og nu stiller vi skarpt på de virksomheder, der med teknologi og kreativitet opfinder nogle af de løsninger, der er brug for i sundheds- og velfærdssektoren, siger Søren Dietrichsen, ansvarshavende chefredaktør hos Nordiske Medier.
Daglige nyhedsbreve
Derfor skifter Magasinet Pleje også navn, så mediet fremover hedder MedTechNews (og hjemmesiden skifter navn til medtechnews.dk, red.). Samtidig skruer vi op for mængden af nyheder, så vi fremover udkommer med mindst et dagligt nyhedsbrev.
- Gennem MedTechNews skal læserne kunne holde sig opdaterede på, hvad der rører sig i branchen. Vi skal være det førende medie, der kan tilbyde læserne branchens vigtigste nyheder inden for bl.a. virksomhedernes strategiske tiltag, markedsvindinger, nye opfindelser, investeringer, forskning, årsregnskaber, direktørskifter og konkurser, siger Søren Dietrichsen.
Den primære målgruppe er branchefolk i medtech-industrien og beslutningstagere i regioner og kommuner, som har fokus på velfærdsteknologi, der eksempelvis kan hjælpe i ældresektoren.
Svensk synergi
Nordiske Medier udgiver i forvejen Medtech Magazine i Sverige. Og dermed vil der kunne trækkes erfaring, viden og artikler på tværs af Øresund.
Faktisk er det sidste allerede sket i denne artikel om et øget behov for strålebehandlingsudstyr i svensk kræftbehandling.
- Medtech Magazine har i årevis dækket den svenske medtech-branche. Med et søstermedie i Danmark forventer vi en synergieffekt, der vil betyde en markant stærkere dækning af branchen i både Sverige og Danmark, siger Søren Dietrichsen.
Navneskiftet sker fra dags dato.