Fakta om udbudet
Udbyder
Region Syddanmark
Vindere
Transformational anatomisk cage (TLIF)
(10.02.2017)
B. Braun Medical A/S
Dirch Passers Allé 27, 3. sal
2000 Frederiksberg
Posterior cage uden knogleindvækst overflade (PLIF)
(10.02.2017)
B. Braun Medical A/S
Dirch Passers Allé 27, 3. sal
2000 Frederiksberg
Cervical og øvre thoracal rigid pedikelskrue/stav fiksation
(10.02.2017)
B. Braun Medical A/S
Dirch Passers Allé 27, 3. sal
2000 Frederiksberg
Anterior cervicale skinne fiksation
(10.02.2017)
B. Braun Medical A/S
Dirch Passers Allé 27, 3. sal
2000 Frederiksberg
Deformitetssæt
(10.02.2017)
Medtronic Danmark A/S
Arne Jacobsens Allé 17
2300 København S
Posterior cage med knogleindvækst overflade (PLIF)
(10.02.2017)
Ortotech
Kokbjerg 9
6000 Kolding
Cervical cage med knogleindvækst uden skruefiksation
(10.02.2017)
B. Braun Medical A/S
Dirch Passers Allé 27, 3. sal
2000 Frederiksberg
Cervical cage uden skruefiksation — buede og kileformede cages
(10.02.2017)
Ortotech
Kokbjerg 9
6000 Kolding
Cervical cage med skruefiksation — buede og kileformede cages
(10.02.2017)
DePuy Synthes, a division of Janssen-Cilag A/S
Bregnerødvej 133
3460 Birkerød
Posterior lumbal / lumbosakral rigid pedikelskrue/stav fiksation — toploaded-system
(10.02.2017)
Innosurge A/S
Alsikevej 16
8920 Randers NV
Opdateringer
II.2.4)
Placering af det tekst, der skal ændres:Beskrivelse af udbuddet:
I stedet for:
II.2)
Beskrivelse
II.2.1)
Betegnelse:
Anterior cage uden skruefiktion (ALIF)
Delkontraktnr.: 5
II.2.2)
Supplerende CPV-kode(r)
33169000
33183200
33184100
73000000
79632000
II.2.3)
Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
Hovedudførelsessted:
Rygcentret i Middelfart og Odense Universitetshospital.
II.2.4)
Beskrivelse af udbuddet:
Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af ryg-implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.
Forventet antal patienter pr. år: 5-15 patienter.
II.2.5)
Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6)
Anslået værdi
II.2.7)
Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 76
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:
Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.
II.2.12)
Oplysninger om elektroniske kataloger
Tilbud skal fremlægges i form af elektroniske kataloger eller inkludere et elektronisk katalog
II.2.13)
Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)
Yderligere oplysninger
Læses:
Delkontrakt 5 annulleres.
Delkontrakt 5 Anterior cage uden skruefiksation (ALIF) annulleres på grund af begrænset forbrug.
II.2.4)
Placering af det tekst, der skal ændres:Beskrivelse af udbuddet:
I stedet for:
II.2)
Beskrivelse
II.2.1)
Betegnelse:
Anterior cage med skruefiktion (ALIF)
Delkontraktnr.: 6
II.2.2)
Supplerende CPV-kode(r)
33169000
33183200
33184100
73000000
79632000
II.2.3)
Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
Hovedudførelsessted:
Rygcentret i Middelfart og Odense Universitetshospital.
II.2.4)
Beskrivelse af udbuddet:
Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af ryg-implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.
Forventet antal patienter pr. år: 10-20 patienter.
II.2.5)
Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6)
Anslået værdi
II.2.7)
Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 76
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:
Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.
II.2.12)
Oplysninger om elektroniske kataloger
Tilbud skal fremlægges i form af elektroniske kataloger eller inkludere et elektronisk katalog
II.2.13)
Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)
Yderligere oplysninger
Læses:
Delkontrakt 6 annulleres.
Delkontrakt 6 Anterior cage med skruefiksation (ALIF) annulleres på grund af begrænset forbrug.
III.1.2)
Placering af det tekst, der skal ændres:Økonomisk og finansiel kapacitet:
I stedet for:
Læses:
Ordregiver gør opmærksom på, at eksempelvis nystartede virksomheder, i overensstemmelse med Udbudslovens § 154, stk. 2, kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som ordregiveren vurderer passende, hvis tilbudsgiveren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som ordregiveren forlanger. Der henvises i den forbindelse til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens »Vejledning om udbudsreglerne — Januar 2016« pkt. 9.5.3 (side 206).
IV.2.2)
Placering af det tekst, der skal ændres:Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
I stedet for:
Dato: 28-10-2016
Time: 16:00
Læses:
Dato: 07-11-2016
Time: 16:00
IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Betingelser for åbning af bud:
I stedet for:
Dato: 28-10-2016
Time: 16:00
Læses:
Dato: 07-11-2016
Time: 16:00
VI.3)
Placering af det tekst, der skal ændres:Yderligere oplysninger:
I stedet for:
Tilbud skal affattes på dansk. Dokumentation, som kun den vindende Tilbudsgiver skal fremsende i henhold til III.1) Betingelser for deltagelse kan endvidere fremsendes på engelsk. Eventuelle bilag omfattende operationsvejledninger, sortimentsoversigter, produktdatablade, brochuremateriale eller lignende må gerne være på engelsk, såfremt dokumentationen ikke foreligger på dansk.
Læses:
Tilbud skal affattes på dansk. Dokumentation, som kun den vindende Tilbudsgiver skal fremsende i henhold til III.1) Betingelser for deltagelse kan endvidere fremsendes på engelsk. Eventuelle bilag omfattende operationsvejledninger, sortimentsoversigter, produktdatablade, brochure materiale eller lignende må gerne være på engelsk, såfremt at de ikke foreligger i officiel dansk oversættelse. Resumeer af dokumentation for klinisk performance af de tilbudte systemer må affattes på dansk og/eller engelsk i Kontraktbilag 2b.
Kontrakt om levering af ryg- og nakke-implantater
Region Syddanmark
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29190909
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Karsten Kirkegaard
Telefon: +45 76631000
E-mail: indkob@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://regionsyddanmark.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/181055
Del II: Genstand
Kontrakt om levering af ryg- og nakke-implantater.
De udbudte rammekontrakter vedrører indkøb af ryg- og nakke-implantater med tilhørende instrumentarier, service og uddannelse til sygehusene i Region Syddanmark.
Forventet antal patienter pr. år: ca. 950 patienter.
Posterior lumbal / lumbosakral rigid pedikelskrue/stav fiksation — toploaded-system
Rygcentret i Middelfart og Odense Universitetshospital.
Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af ryg-implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.
Forventet antal patienter pr. år: 80-90 patienter.
Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.
Posterior lumbal eller lumbosakral rigid pedikelskrue/stav fiksation — sideloaded-system
Rygcentret i Middelfart.
Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af ryg-implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.
Forventet antal patienter pr. år: 30 patienter.
Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.
Posterior torakolumbal rigid pedikelskrue — stav fiksation
Odense Universitetshospital.
Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af ryg-implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.
Forventet antal patienter pr. år: 40-50 patienter.
Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.
Deformitetssæt
Odense Universitetshospital.
Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af ryg-implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.
Forventet antal patienter pr. år: 30 patienter.
Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.
Anterior cage uden skruefiktion (ALIF)
Rygcentret i Middelfart og Odense Universitetshospital.
Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af ryg-implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.
Forventet antal patienter pr. år: 5-15 patienter.
Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.
Anterior cage med skruefiktion (ALIF)
Rygcentret i Middelfart og Odense Universitetshospital.
Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af ryg-implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.
Forventet antal patienter pr. år: 10-20 patienter.
Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.
Transformational anatomisk cage (TLIF)
Rygcentret i Middelfart og Odense Universitetshospital.
Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af ryg-implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.
Forventet antal patienter pr. år: 55-60 patienter.
Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.
Posterior cage uden knogleindvækst overflade (PLIF)
Rygcentret i Middelfart og Odense Universitetshospital.
Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af ryg-implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.
Forventet antal patienter pr. år: 50-65 patienter.
Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.
Posterior cage med knogleindvækst overflade (PLIF)
Rygcentret i Middelfart og Odense Universitetshospital.
Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af ryg-implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.
Forventet antal patienter pr. år: 50-65 patienter.
Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.
Cervical og øvre thoracal rigid pedikelskrue/stav fiksation
Odense Universitetshospital.
Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af cervicale implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.
Forventet antal patienter pr. år: 20-30 patienter.
Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.
Anterior cervicale skinne fiksation
Rygcentret i Middelfart og Odense Universitetshospital.
Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af cervicale implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.
Forventet antal patienter pr. år: 50-65 patienter.
Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.
Cervical cage med knogleindvækst uden skruefiksation
Rygcentret i Middelfart og Odense Universitetshospital.
Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af cervicale implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.
Forventet antal patienter pr. år: 190-210 patienter.
Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.
Cervical cage med knogleindvækst og skruefiksation
Rygcentret i Middelfart og Odense Universitetshospital.
Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af cervicale implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.
Forventet antal patienter pr. år: 10-15 patienter.
Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.
Cervical cage uden skruefiksation — buede og kileformede cages
Rygcentret i Middelfart og Odense Universitetshospital.
Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af cervicale implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.
Forventet antal patienter pr. år: 70-80 patienter.
Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.
Cervical cage med skruefiksation — buede og kileformede cages
Rygcentret i Middelfart og Odense Universitetshospital.
Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af cervicale implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.
Forventet antal patienter pr. år: 20 patienter.
Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.
Vertebroplastik-kit
Rygcentret i Middelfart og Odense Universitetshospital.
Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af ryg-implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.
Forventet antal patienter pr. år: 160 patienter.
Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles ikke krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister.
Tilbudsgiver skal derimod — i ESPD — som en del af tilbuddet oplyse, hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af følgende udelukkelsesgrunde:
ESPD del III A: Grunde vedrørende straffedomme (alle punkter/grunde i del III A finder anvendelse og skal udfyldes)
ESPD del III B: Grunde vedrørende betaling af skatter og afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger (alle punkter/grunde i del III B finder anvendelse og skal udfyldes). Ordregiveren vil udelukke en Tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, Tilbudsgiver er etableret.
ESPD del III C: Grunde vedrørende insolvens, interessekonflikter eller forsømmelse i forbindelse med udøvelse af erhvervet:
* Konkurs
* Insolvens
* Tvangsakkord uden for konkurs
* En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret
* Aktiver, der administreres af en kurator
* Erhvervsvirksomheden er indstillet
* Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning
* Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet
* Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren
* Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure
* Skyldig i afgivelse af groft urigtige oplysninger til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt
* Skyldig i tilbageholdelse af sådanne oplysninger
* Ude af stand til at fremsende den supplerende dokumentation, som der anmodes om Uretmæssigt påvirket ordregiverens beslutningsproces, indhentet fortrolige op-lysninger, der kan give Tilbudsgiver uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling.
Se yderligere udbudsbetingelsernes pkt. 6.
Egenkapital:
Tilbudsgiveren skal i ESPD del IV B i punktet »Finansielle nøgletal« oplyse sin egenkapital (ultimo året) i det seneste disponible regnskabsår.
Erhvervsansvarsforsikring:
Tilbudsgiver skal i ESPD del IV B angive det forsikrede beløb, det vil sige dækningssummen, i Tilbudsgiverens erhvervsansvarsforsikring på tidspunktet for tilbudsafgivelse.
Egenkapital:
Det er et minimumskrav, at egenkapitalen (ultimo året) for det anførte regnskabsår er minimum 250.000 danske kroner. Som dokumentation for egenkapitalens størrelse skal den vindende Tilbudsgiver fremsende følgende, afhængigt af hvilken kategori af virksomhed, Tilbudsgiver tilhører:
Hvis Tilbudsgiver er revisionspligtig:
* Seneste godkendte årsrapport med revisionserklæring.
Hvis Tilbudsgiver ikke er revisionspligtig:
* Enten seneste godkendte årsrapport med revisionserklæring eller reviewerklæring,
* eller revisors reviewerklæring om egenkapitalens størrelse for seneste disponible regnskabsår.
Erhvervsansvarsforsikring:
Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiveren har tegnet en erhvervsansvarsforsikring, der dækker Tilbudsgiverens ansvar for skader og andet tab, som opstår i forbindelse med Tilbudsgiverens udførelse af sit erhverv, herunder udførelsen af de ydelser, der er omfattet af udbuddet. Tilbudsgiver skal således have tegnet erhvervsansvarsforsikring, der dækker Leverandørens ansvar med en dækningssum pr. år på minimum 10 000 000 DKK. Selvrisikoen må ikke overstige 100 000 DKK. Som dokumentation for gældende erhvervsansvarsforsikring skal den vindende Tilbudsgiver fremsende gældende forsikringsaftale og police eller fremsende erklæring fra det relevante forsikringsselskab, som dokumenterer, at kravene er opfyldt.
Referenceliste:
Tilbudsgiver skal i ESPD del IV C i punktet »For så vidt angår vareindkøbskontrakter: levering af leverancer af den anførte type« udarbejde referenceliste for de af udbuddet omfattede og tilsvarende ydelser leveret inden for de seneste 3 år. Referencelisten skal således indeholde en beskrivelse af de betydeligste leveringer inklusive datoer (start/slut) for leveringsperiode og kundens navn (inkl. kontaktperson hos kunden). Herudover skal Tilbudsgiver angive størrelsesordenen (i form af beløb i danske kroner eksklusiv moms).
Referenceliste:
Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst én sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering af ortopædkirurgiske ryg-implantater og/eller neurokirurgiske nakke-implantater på minimum 250 000 DKK (ekskl. moms). pr. år til et hospital i Danmark eller lande med en offentlig regulering af medicinsk udstyr og af leverandører af medicinsk udstyr på mindst på samme niveau som i Danmark.
Som dokumentation for Tilbudsgiverens relevante erfaring skal den vindende Tilbudsgiver fremsende underskrevet referenceliste, hvorefter Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningernes rigtighed.
Der gælder følgende særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten:
Menneskerettigheder m.v.
Der stilles i kontraktens pkt. 18 krav om, at leverandørens ydelser skal leveres med respekt for nationale og internationale love og regler vedrørende menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption.
Udfasningsperiode:
Leverandøren skal være indstillet på, at Kontrakten vil være gældende på uændrede vilkår i en eventuel udfasningsperiode efter kontraktudløb ved overgang til en anden leverandør i en efterfølgende kontraktperiode. Perioden kan dog ikke overstige 6 måneder. Se yderligere udkast til kontrakt pkt. 4.5.
Del IV: Procedure
Der kan ikke deltages i åbning af bud.
Del VI: Supplerende oplysninger
September 2022.
Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system, CTM fra EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?b=REGIONSYDDK
Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via CTM fra EU-Supply i overensstemmelse med udbudbetingelserne — og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail.
Såfremt din virksomhed er interesseret i at deltage i udbuddet kræver det online registrering i EU-Supply's CTM. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger [Tilbudsgiver/Ansøger] sig ind i øverste venstre hjørne. Herefter kommer man ind til en oversigt over ordregivers udbud. Der klikkes på det relevante udbud, og herefter ses udbudsmaterialet, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud.
Bemærk venligst, at både ordregivers og [Tilbudsgivers/Ansøgers] handlinger logges i systemet.
Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's Support på telefon 70 20 80 14 eller mail til dksupport@eu-supply.com
Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via Spørgsmål og Svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle.
Ordregiver afholder et informationsmøde på det i tidsplanen anførte tidspunkt og sted, jf. udbudsbetingelserne.
Tilbud skal affattes på dansk. Dokumentation, som kun den vindende Tilbudsgiver skal fremsende i henhold til III.1) Betingelser for deltagelse kan endvidere fremsendes på engelsk. Eventuelle bilag omfattende operationsvejledninger, sortimentsoversigter, produktdatablade, brochuremateriale eller lignende må gerne være på engelsk, såfremt dokumentationen ikke foreligger på dansk.
Tilbuddet skal fremsendes via EU-Supply i henhold til udbudsbetingelserne.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
N.A.
Danmark
Klagefristerne er fastsat i lov om Klagenævnet for Udbud § 7. Det fremgår bl.a. heraf:
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven skal dog være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til klagenævnet skal klageren sende (evt. pr. e-mail) en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk/