23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 182-326267
Offentliggjort
21.09.2016
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Region Syddanmark

Vindere

Transformational anatomisk cage (TLIF)

(10.02.2017)
B. Braun Medical A/S
Dirch Passers Allé 27, 3. sal
2000 Frederiksberg

Posterior cage uden knogleindvækst overflade (PLIF)

(10.02.2017)
B. Braun Medical A/S
Dirch Passers Allé 27, 3. sal
2000 Frederiksberg

Cervical og øvre thoracal rigid pedikelskrue/stav fiksation

(10.02.2017)
B. Braun Medical A/S
Dirch Passers Allé 27, 3. sal
2000 Frederiksberg

Anterior cervicale skinne fiksation

(10.02.2017)
B. Braun Medical A/S
Dirch Passers Allé 27, 3. sal
2000 Frederiksberg

Deformitetssæt

(10.02.2017)
Medtronic Danmark A/S
Arne Jacobsens Allé 17
2300 København S

Posterior cage med knogleindvækst overflade (PLIF)

(10.02.2017)
Ortotech
Kokbjerg 9
6000 Kolding

Cervical cage med knogleindvækst uden skruefiksation

(10.02.2017)
B. Braun Medical A/S
Dirch Passers Allé 27, 3. sal
2000 Frederiksberg

Cervical cage uden skruefiksation — buede og kileformede cages

(10.02.2017)
Ortotech
Kokbjerg 9
6000 Kolding

Cervical cage med skruefiksation — buede og kileformede cages

(10.02.2017)
DePuy Synthes, a division of Janssen-Cilag A/S
Bregnerødvej 133
3460 Birkerød

Posterior lumbal / lumbosakral rigid pedikelskrue/stav fiksation — toploaded-system

(10.02.2017)
Innosurge A/S
Alsikevej 16
8920 Randers NV

Opdateringer

Rettelse
(06.10.2016)

II.2.4)
Placering af det tekst, der skal ændres:Beskrivelse af udbuddet:
I stedet for:
II.2)
Beskrivelse
II.2.1)
Betegnelse:
Anterior cage uden skruefiktion (ALIF)
Delkontraktnr.: 5
II.2.2)
Supplerende CPV-kode(r)
33169000
33183200
33184100
73000000
79632000
II.2.3)
Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
Hovedudførelsessted:
Rygcentret i Middelfart og Odense Universitetshospital.
II.2.4)
Beskrivelse af udbuddet:
Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af ryg-implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.
Forventet antal patienter pr. år: 5-15 patienter.
II.2.5)
Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6)
Anslået værdi
II.2.7)
Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 76
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:
Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.
II.2.12)
Oplysninger om elektroniske kataloger
Tilbud skal fremlægges i form af elektroniske kataloger eller inkludere et elektronisk katalog
II.2.13)
Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)
Yderligere oplysninger
Læses:
Delkontrakt 5 annulleres.
Delkontrakt 5 Anterior cage uden skruefiksation (ALIF) annulleres på grund af begrænset forbrug.

II.2.4)
Placering af det tekst, der skal ændres:Beskrivelse af udbuddet:
I stedet for:
II.2)
Beskrivelse
II.2.1)
Betegnelse:
Anterior cage med skruefiktion (ALIF)
Delkontraktnr.: 6
II.2.2)
Supplerende CPV-kode(r)
33169000
33183200
33184100
73000000
79632000
II.2.3)
Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
Hovedudførelsessted:
Rygcentret i Middelfart og Odense Universitetshospital.
II.2.4)
Beskrivelse af udbuddet:
Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af ryg-implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.
Forventet antal patienter pr. år: 10-20 patienter.
II.2.5)
Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6)
Anslået værdi
II.2.7)
Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 76
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:
Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.
II.2.12)
Oplysninger om elektroniske kataloger
Tilbud skal fremlægges i form af elektroniske kataloger eller inkludere et elektronisk katalog
II.2.13)
Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)
Yderligere oplysninger
Læses:
Delkontrakt 6 annulleres.
Delkontrakt 6 Anterior cage med skruefiksation (ALIF) annulleres på grund af begrænset forbrug.

III.1.2)
Placering af det tekst, der skal ændres:Økonomisk og finansiel kapacitet:
I stedet for:
Læses:
Ordregiver gør opmærksom på, at eksempelvis nystartede virksomheder, i overensstemmelse med Udbudslovens § 154, stk. 2, kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som ordregiveren vurderer passende, hvis tilbudsgiveren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som ordregiveren forlanger. Der henvises i den forbindelse til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens »Vejledning om udbudsreglerne — Januar 2016« pkt. 9.5.3 (side 206).

IV.2.2)
Placering af det tekst, der skal ændres:Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
I stedet for:
Dato: 28-10-2016
Time: 16:00
Læses:
Dato: 07-11-2016
Time: 16:00

IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Betingelser for åbning af bud:
I stedet for:
Dato: 28-10-2016
Time: 16:00
Læses:
Dato: 07-11-2016
Time: 16:00

VI.3)
Placering af det tekst, der skal ændres:Yderligere oplysninger:
I stedet for:
Tilbud skal affattes på dansk. Dokumentation, som kun den vindende Tilbudsgiver skal fremsende i henhold til III.1) Betingelser for deltagelse kan endvidere fremsendes på engelsk. Eventuelle bilag omfattende operationsvejledninger, sortimentsoversigter, produktdatablade, brochuremateriale eller lignende må gerne være på engelsk, såfremt dokumentationen ikke foreligger på dansk.
Læses:
Tilbud skal affattes på dansk. Dokumentation, som kun den vindende Tilbudsgiver skal fremsende i henhold til III.1) Betingelser for deltagelse kan endvidere fremsendes på engelsk. Eventuelle bilag omfattende operationsvejledninger, sortimentsoversigter, produktdatablade, brochure materiale eller lignende må gerne være på engelsk, såfremt at de ikke foreligger i officiel dansk oversættelse. Resumeer af dokumentation for klinisk performance af de tilbudte systemer må affattes på dansk og/eller engelsk i Kontraktbilag 2b.

Annullering
(10.02.2017)

Annullering
(10.02.2017)

Annullering
(10.02.2017)

Annullering
(10.02.2017)

Annullering
(10.02.2017)

Annullering
(10.02.2017)

Annullering
(10.02.2017)

Kontrakt om levering af ryg- og nakke-implantater


Region Syddanmark

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Syddanmark
29190909
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Karsten Kirkegaard
Telefon: +45 76631000
E-mail: indkob@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://regionsyddanmark.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/181055

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=171565&B=REGIONSYDDK
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=171565&B=REGIONSYDDK
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?b=REGIONSYDDK
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Kontrakt om levering af ryg- og nakke-implantater.

 

Sagsnr.: Sagsnr.: 10/6866
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33183100
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

De udbudte rammekontrakter vedrører indkøb af ryg- og nakke-implantater med tilhørende instrumentarier, service og uddannelse til sygehusene i Region Syddanmark.

Forventet antal patienter pr. år: ca. 950 patienter.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Posterior lumbal / lumbosakral rigid pedikelskrue/stav fiksation — toploaded-system

 

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33169000
33183200
33184100
73000000
79632000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
Hovedudførelsessted:

 

Rygcentret i Middelfart og Odense Universitetshospital.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af ryg-implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.

Forventet antal patienter pr. år: 80-90 patienter.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 76
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
Tilbud skal fremlægges i form af elektroniske kataloger eller inkludere et elektronisk katalog
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Posterior lumbal eller lumbosakral rigid pedikelskrue/stav fiksation — sideloaded-system

 

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33169000
33183200
33184100
73000000
79632000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
Hovedudførelsessted:

 

Rygcentret i Middelfart.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af ryg-implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.

Forventet antal patienter pr. år: 30 patienter.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 76
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
Tilbud skal fremlægges i form af elektroniske kataloger eller inkludere et elektronisk katalog
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Posterior torakolumbal rigid pedikelskrue — stav fiksation

 

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33169000
33183200
33184100
73000000
79632000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
Hovedudførelsessted:

 

Odense Universitetshospital.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af ryg-implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.

Forventet antal patienter pr. år: 40-50 patienter.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 76
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
Tilbud skal fremlægges i form af elektroniske kataloger eller inkludere et elektronisk katalog
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Deformitetssæt

 

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33169000
33183200
33184100
73000000
79632000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
Hovedudførelsessted:

 

Odense Universitetshospital.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af ryg-implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.

Forventet antal patienter pr. år: 30 patienter.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 76
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
Tilbud skal fremlægges i form af elektroniske kataloger eller inkludere et elektronisk katalog
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Anterior cage uden skruefiktion (ALIF)

 

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33169000
33183200
33184100
73000000
79632000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
Hovedudførelsessted:

 

Rygcentret i Middelfart og Odense Universitetshospital.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af ryg-implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.

Forventet antal patienter pr. år: 5-15 patienter.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 76
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
Tilbud skal fremlægges i form af elektroniske kataloger eller inkludere et elektronisk katalog
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Anterior cage med skruefiktion (ALIF)

 

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33169000
33183200
33184100
73000000
79632000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
Hovedudførelsessted:

 

Rygcentret i Middelfart og Odense Universitetshospital.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af ryg-implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.

Forventet antal patienter pr. år: 10-20 patienter.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 76
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
Tilbud skal fremlægges i form af elektroniske kataloger eller inkludere et elektronisk katalog
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Transformational anatomisk cage (TLIF)

 

Delkontraktnr.: 7
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33169000
33183200
33184100
73000000
79632000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

 

Rygcentret i Middelfart og Odense Universitetshospital.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af ryg-implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.

Forventet antal patienter pr. år: 55-60 patienter.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 76
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
Tilbud skal fremlægges i form af elektroniske kataloger eller inkludere et elektronisk katalog
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Posterior cage uden knogleindvækst overflade (PLIF)

 

Delkontraktnr.: 8
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33169000
33183200
33184100
73000000
79632000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
Hovedudførelsessted:

 

Rygcentret i Middelfart og Odense Universitetshospital.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af ryg-implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.

Forventet antal patienter pr. år: 50-65 patienter.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 76
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
Tilbud skal fremlægges i form af elektroniske kataloger eller inkludere et elektronisk katalog
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Posterior cage med knogleindvækst overflade (PLIF)

 

Delkontraktnr.: 9
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33169000
33183200
33184100
73000000
79632000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
Hovedudførelsessted:

 

Rygcentret i Middelfart og Odense Universitetshospital.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af ryg-implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.

Forventet antal patienter pr. år: 50-65 patienter.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 76
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
Tilbud skal fremlægges i form af elektroniske kataloger eller inkludere et elektronisk katalog
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Cervical og øvre thoracal rigid pedikelskrue/stav fiksation

 

Delkontraktnr.: 10
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33169000
33183200
33184100
73000000
79632000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
Hovedudførelsessted:

 

Odense Universitetshospital.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af cervicale implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.

Forventet antal patienter pr. år: 20-30 patienter.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 76
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
Tilbud skal fremlægges i form af elektroniske kataloger eller inkludere et elektronisk katalog
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Anterior cervicale skinne fiksation

 

Delkontraktnr.: 11
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33169000
33183200
33184100
73000000
79632000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
Hovedudførelsessted:

 

Rygcentret i Middelfart og Odense Universitetshospital.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af cervicale implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.

Forventet antal patienter pr. år: 50-65 patienter.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 76
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
Tilbud skal fremlægges i form af elektroniske kataloger eller inkludere et elektronisk katalog
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Cervical cage med knogleindvækst uden skruefiksation

 

Delkontraktnr.: 12
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33169000
33183200
33184100
73000000
79632000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
Hovedudførelsessted:

 

Rygcentret i Middelfart og Odense Universitetshospital.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af cervicale implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.

Forventet antal patienter pr. år: 190-210 patienter.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 76
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
Tilbud skal fremlægges i form af elektroniske kataloger eller inkludere et elektronisk katalog
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Cervical cage med knogleindvækst og skruefiksation

 

Delkontraktnr.: 13
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33169000
33183200
33184100
73000000
79632000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
Hovedudførelsessted:

 

Rygcentret i Middelfart og Odense Universitetshospital.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af cervicale implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.

Forventet antal patienter pr. år: 10-15 patienter.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 76
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
Tilbud skal fremlægges i form af elektroniske kataloger eller inkludere et elektronisk katalog
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Cervical cage uden skruefiksation — buede og kileformede cages

 

Delkontraktnr.: 14
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33169000
33183200
33184100
73000000
79632000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
Hovedudførelsessted:

 

Rygcentret i Middelfart og Odense Universitetshospital.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af cervicale implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.

Forventet antal patienter pr. år: 70-80 patienter.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 76
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
Tilbud skal fremlægges i form af elektroniske kataloger eller inkludere et elektronisk katalog
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Cervical cage med skruefiksation — buede og kileformede cages

 

Delkontraktnr.: 15
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33169000
33183200
33184100
73000000
79632000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
Hovedudførelsessted:

 

Rygcentret i Middelfart og Odense Universitetshospital.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af cervicale implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.

Forventet antal patienter pr. år: 20 patienter.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 76
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
Tilbud skal fremlægges i form af elektroniske kataloger eller inkludere et elektronisk katalog
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Vertebroplastik-kit

 

Delkontraktnr.: 16
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33169000
33183200
33184100
73000000
79632000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
Hovedudførelsessted:

 

Rygcentret i Middelfart og Odense Universitetshospital.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af ryg-implantater med tilhørende instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice og evt. F&U-samarbejde.

Forventet antal patienter pr. år: 160 patienter.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 76
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Ordregiver har option på tilkøb af tilbudte procedurer/produkter, der er i naturlig sammenhæng med den udbudte delkontrakt. Disse procedurer/produkter indgår ikke i tilbudsevalueringen.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
Tilbud skal fremlægges i form af elektroniske kataloger eller inkludere et elektronisk katalog
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

 

Der stilles ikke krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister.

Tilbudsgiver skal derimod — i ESPD — som en del af tilbuddet oplyse, hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af følgende udelukkelsesgrunde:

ESPD del III A: Grunde vedrørende straffedomme (alle punkter/grunde i del III A finder anvendelse og skal udfyldes)

ESPD del III B: Grunde vedrørende betaling af skatter og afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger (alle punkter/grunde i del III B finder anvendelse og skal udfyldes). Ordregiveren vil udelukke en Tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, Tilbudsgiver er etableret.

ESPD del III C: Grunde vedrørende insolvens, interessekonflikter eller forsømmelse i forbindelse med udøvelse af erhvervet:

* Konkurs

* Insolvens

* Tvangsakkord uden for konkurs

* En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret

* Aktiver, der administreres af en kurator

* Erhvervsvirksomheden er indstillet

* Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning

* Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet

* Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren

* Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure

* Skyldig i afgivelse af groft urigtige oplysninger til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt

* Skyldig i tilbageholdelse af sådanne oplysninger

* Ude af stand til at fremsende den supplerende dokumentation, som der anmodes om Uretmæssigt påvirket ordregiverens beslutningsproces, indhentet fortrolige op-lysninger, der kan give Tilbudsgiver uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling.

Se yderligere udbudsbetingelsernes pkt. 6.

 

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Egenkapital:

Tilbudsgiveren skal i ESPD del IV B i punktet »Finansielle nøgletal« oplyse sin egenkapital (ultimo året) i det seneste disponible regnskabsår.

Erhvervsansvarsforsikring:

Tilbudsgiver skal i ESPD del IV B angive det forsikrede beløb, det vil sige dækningssummen, i Tilbudsgiverens erhvervsansvarsforsikring på tidspunktet for tilbudsafgivelse.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Egenkapital:

Det er et minimumskrav, at egenkapitalen (ultimo året) for det anførte regnskabsår er minimum 250.000 danske kroner. Som dokumentation for egenkapitalens størrelse skal den vindende Tilbudsgiver fremsende følgende, afhængigt af hvilken kategori af virksomhed, Tilbudsgiver tilhører:

Hvis Tilbudsgiver er revisionspligtig:

* Seneste godkendte årsrapport med revisionserklæring.

Hvis Tilbudsgiver ikke er revisionspligtig:

* Enten seneste godkendte årsrapport med revisionserklæring eller reviewerklæring,

* eller revisors reviewerklæring om egenkapitalens størrelse for seneste disponible regnskabsår.

Erhvervsansvarsforsikring:

Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiveren har tegnet en erhvervsansvarsforsikring, der dækker Tilbudsgiverens ansvar for skader og andet tab, som opstår i forbindelse med Tilbudsgiverens udførelse af sit erhverv, herunder udførelsen af de ydelser, der er omfattet af udbuddet. Tilbudsgiver skal således have tegnet erhvervsansvarsforsikring, der dækker Leverandørens ansvar med en dækningssum pr. år på minimum 10 000 000 DKK. Selvrisikoen må ikke overstige 100 000 DKK. Som dokumentation for gældende erhvervsansvarsforsikring skal den vindende Tilbudsgiver fremsende gældende forsikringsaftale og police eller fremsende erklæring fra det relevante forsikringsselskab, som dokumenterer, at kravene er opfyldt.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Referenceliste:

Tilbudsgiver skal i ESPD del IV C i punktet »For så vidt angår vareindkøbskontrakter: levering af leverancer af den anførte type« udarbejde referenceliste for de af udbuddet omfattede og tilsvarende ydelser leveret inden for de seneste 3 år. Referencelisten skal således indeholde en beskrivelse af de betydeligste leveringer inklusive datoer (start/slut) for leveringsperiode og kundens navn (inkl. kontaktperson hos kunden). Herudover skal Tilbudsgiver angive størrelsesordenen (i form af beløb i danske kroner eksklusiv moms).

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Referenceliste:

Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst én sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering af ortopædkirurgiske ryg-implantater og/eller neurokirurgiske nakke-implantater på minimum 250 000 DKK (ekskl. moms). pr. år til et hospital i Danmark eller lande med en offentlig regulering af medicinsk udstyr og af leverandører af medicinsk udstyr på mindst på samme niveau som i Danmark.

Som dokumentation for Tilbudsgiverens relevante erfaring skal den vindende Tilbudsgiver fremsende underskrevet referenceliste, hvorefter Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningernes rigtighed.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Der gælder følgende særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten:

Menneskerettigheder m.v.

Der stilles i kontraktens pkt. 18 krav om, at leverandørens ydelser skal leveres med respekt for nationale og internationale love og regler vedrørende menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption.

Udfasningsperiode:

Leverandøren skal være indstillet på, at Kontrakten vil være gældende på uændrede vilkår i en eventuel udfasningsperiode efter kontraktudløb ved overgang til en anden leverandør i en efterfølgende kontraktperiode. Perioden kan dog ikke overstige 6 måneder. Se yderligere udkast til kontrakt pkt. 4.5.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Krav om at anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre kontrakten

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
I tilfælde af rammeaftaler – begrundelse for enhver løbetid over 4 år: Varigheden af driftsperioden er fastsat til 6 år begrundet i afskrivningsperioden for de tilknyttede instrumentarier, nødvendige initialinvesteringer vedr. etablering af konsignationslagre, oplæring/uddannelse af personale samt minimering af de negative patienteffekter forbundet med personalets nødvendige erfaringsopbygning i nye implantater/instrumentarier ved et eventuelt systemskifte.
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 130-232536
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 28/10/2016
Tidspunkt: 16:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 01/06/2017
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 28/10/2016
Tidspunkt: 16:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

 

Der kan ikke deltages i åbning af bud.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

 

September 2022.

 

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system, CTM fra EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?b=REGIONSYDDK

Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via CTM fra EU-Supply i overensstemmelse med udbudbetingelserne — og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail.

Såfremt din virksomhed er interesseret i at deltage i udbuddet kræver det online registrering i EU-Supply's CTM. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger [Tilbudsgiver/Ansøger] sig ind i øverste venstre hjørne. Herefter kommer man ind til en oversigt over ordregivers udbud. Der klikkes på det relevante udbud, og herefter ses udbudsmaterialet, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud.

Bemærk venligst, at både ordregivers og [Tilbudsgivers/Ansøgers] handlinger logges i systemet.

Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's Support på telefon 70 20 80 14 eller mail til dksupport@eu-supply.com

Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via Spørgsmål og Svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle.

Ordregiver afholder et informationsmøde på det i tidsplanen anførte tidspunkt og sted, jf. udbudsbetingelserne.

Tilbud skal affattes på dansk. Dokumentation, som kun den vindende Tilbudsgiver skal fremsende i henhold til III.1) Betingelser for deltagelse kan endvidere fremsendes på engelsk. Eventuelle bilag omfattende operationsvejledninger, sortimentsoversigter, produktdatablade, brochuremateriale eller lignende må gerne være på engelsk, såfremt dokumentationen ikke foreligger på dansk.

Tilbuddet skal fremsendes via EU-Supply i henhold til udbudsbetingelserne.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
N.A.
Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Klagefristerne er fastsat i lov om Klagenævnet for Udbud § 7. Det fremgår bl.a. heraf:

Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.

Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven skal dog være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

Samtidig med klagens fremsendelse til klagenævnet skal klageren sende (evt. pr. e-mail) en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk/

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16/09/2016

Send til en kollega

0.078