Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Skanderborg Kommune
Opdateringer
II.1.4)
I stedet for:
Udbuddet vedrører levering af ortopædisk fodtøj, herunder reparation og tilretning, samt ortopædiske fodindlæg til borgere i Jysk Fællesindkøb med bevilling efter Servicelovens § 112.
Jysk Fællesindkøb består af 8 kommuner i Øst-, Midt- og Nordjylland: Norddjurs, Syddjurs, Skanderborg, Favrskov, Mariagerfjord, Rebild, Skive og Viborg. Udbuddet er delt op i 4 geografiske delaftaler med 2 kommuner i hver. Den enkelte kommune under en delaftale indgår rammeaftale med leverandøren.
Rammeaftalen kan løbe i alt i 4 år, med en uopsigelighedsperiode på 2 år, hvorefter Ordregiver har adgang til at opsige aftalen. Aftalen er uopsigelig for Leverandøren i hele aftaleperioden.
Kontraktstart er 15.10.2018.
Læses:
Udbuddet vedrører levering af ortopædisk fodtøj, herunder reparation og tilretning, samt ortopædiske fodindlæg til borgere i Jysk Fællesindkøb med bevilling efter Servicelovens § 112.
Skanderborg Kommune er tovholder på udbuddet.
Jysk Fællesindkøb består af 8 kommuner i Øst-, Midt- og Nordjylland: Norddjurs, Syddjurs, Skanderborg, Favrskov, Mariagerfjord, Rebild, Skive og Viborg. Udbuddet er delt op i 4 geografiske delaftaler med 2 kommuner i hver. Den enkelte kommune under en delaftale indgår rammeaftale med leverandøren.
Rammeaftalen kan løbe i alt i 4 år, med en uopsigelighedsperiode på 2 år, hvorefter Ordregiver har adgang til at opsige aftalen. Aftalen er uopsigelig for Leverandøren i hele aftaleperioden.
Øvrige krav til levering på aftalen samt øvrige kontraktvilkår fremgår af udbudsmaterialet.
Kontraktstart er 15.10.2018.
VI.3
I stedet for:
Læses:
Ordregiver stiller krav om, at Tilbudsgiver ikke må være omfattet af udelukkelsesgrund vedr. konkurs, jf. udbudslovens § 137, stk. 1. nr. 2. Der henvises i øvrigt til pkt. 10 i udbudsbetingelserne.
Ordregiver vil kræve følgende dokumentation for både obligatoriske og frivillige udelukkelsesgrunde samt for økonomisk og finansiel formåen:
1) Vedrørende udelukkelsesgrundene:
- Gyldig serviceattest, jf. Udbudslovens § 153. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel, regnet fra tilbudsfristen. Tilbudsgivere fra andre medlemsstater kan aflevere en tilsvarende attest. Hvis den pågældende medlemsstat ikke udsteder en sådan attest, kan Tilbudsgiver aflevere anden dokumentation, som svarer til de oplysninger, der er indeholdt i ovenstående serviceattest.
2) Vedrørende økonomisk og finansiel formåen:
- Årsregnskab for det regnskabsår, som Tilbudsgiver har nævnt i ESPD. Ordregiver kontrollerer tilbudsgivers oplysninger i ESPD'et vedrørende omsætning og egenkapital ved gennemgang af tilbudsgivers offentliggjorte årsrapporter. Hvis tilbudsgiver ikke er forpligtet til at offentliggøre sine årsregnskaber eller ikke er forpligtet til at oplyse de krævede informationer, skal tilbudsgiver endeligt dokumentere omsætning og egenkapital på anden passende måde, jf. udbudslovens § 154, stk. 2.
Ortopædisk fodtøj og fodindlæg er omfattet af borgerens frie valg. Det vil sige, at borger frit kan vælge en anden leverandør – men borgers tilskud vil være begrænset til den pris som produktet kunne erhverves for ved Ordregivers aftaleleverandør. Det bemærkes i den sammenhæng, at den oplyste kontraktværdi inkluderer Ordregiveres samlede udgifter på området – og således også frit valgs leverandører.
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 05-09-2018
Time: 14:00
Læses:
Dato: 07-09-2018
Time: 14:00
IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato
I stedet for:
Dato: 05-09-2018
Time: 14:00
Læses:
Dato: 07-09-2018
Time: 14:00
VI.3
I stedet for:
Ordregiver stiller krav om, at Tilbudsgiver ikke må være omfattet af udelukkelsesgrund vedr. konkurs, jf. udbudslovens § 137, stk. 1. nr. 2. Der henvises i øvrigt til pkt. 10 i udbudsbetingelserne.
Ordregiver vil kræve følgende dokumentation for både obligatoriske og frivillige udelukkelsesgrunde samt for økonomisk og finansiel formåen:
1) Vedrørende udelukkelsesgrundene:
— Gyldig serviceattest, jf. Udbudslovens § 153. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel, regnet fra tilbudsfristen. Tilbudsgivere fra andre medlemsstater kan aflevere en tilsvarende attest. Hvis den pågældende medlemsstat ikke udsteder en sådan attest, kan Tilbudsgiver aflevere anden dokumentation, som svarer til de oplysninger, der er indeholdt i ovenstående serviceattest;
2) Vedrørende økonomisk og finansiel formåen:
— Årsregnskab for det regnskabsår, som Tilbudsgiver har nævnt i ESPD. Ordregiver kontrollerer tilbudsgivers oplysninger i ESPD'et vedrørende omsætning og egenkapital ved gennemgang af tilbudsgivers offentliggjorte årsrapporter. Hvis tilbudsgiver ikke er forpligtet til at offentliggøre sine årsregnskaber eller ikke er forpligtet til at oplyse de krævede informationer, skal tilbudsgiver endeligt dokumentere omsætning og egenkapital på anden passende måde, jf. udbudslovens § 154, stk. 2.
Ortopædisk fodtøj og fodindlæg er omfattet af borgerens frie valg. Det vil sige, at borger frit kan vælge en anden leverandør - men borgers tilskud vil være begrænset til den pris som produktet kunne erhverves for ved Ordregivers aftaleleverandør. Det bemærkes i den sammenhæng, at den oplyste kontraktværdi inkluderer Ordregiveres samlede udgifter på området - og således også frit valgs leverandører.
Læses:
Ordregiver stiller krav om, at Tilbudsgiver ikke må være omfattet af udelukkelsesgrund vedr. konkurs, jf. udbudslovens § 137, stk. 1. nr. 2. Der henvises i øvrigt til pkt. 10 i udbudsbetingelserne.
Ordregiver vil kræve følgende dokumentation for både obligatoriske og frivillige udelukkelsesgrunde samt for økonomisk og finansiel formåen:
1) Vedrørende udelukkelsesgrundene:
— Gyldig serviceattest, jf. Udbudslovens § 153. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel, regnet fra tilbudsfristen. Tilbudsgivere fra andre medlemsstater kan aflevere en tilsvarende attest. Hvis den pågældende medlemsstat ikke udsteder en sådan attest, kan Tilbudsgiver aflevere anden dokumentation, som svarer til de oplysninger, der er indeholdt i ovenstående serviceattest;
2) Vedrørende økonomisk og finansiel formåen:
— Årsregnskab for det regnskabsår, som Tilbudsgiver har nævnt i ESPD. Ordregiver kontrollerer tilbudsgivers oplysninger i ESPD'et vedrørende omsætning og egenkapital ved gennemgang af tilbudsgivers offentliggjorte årsrapporter. Hvis tilbudsgiver ikke er forpligtet til at offentliggøre sine årsregnskaber eller ikke er forpligtet til at oplyse de krævede informationer, skal tilbudsgiver endeligt dokumentere omsætning og egenkapital på anden passende måde, jf. udbudslovens § 154, stk. 2.
Ortopædisk fodtøj og fodindlæg er omfattet af borgerens frie valg. Det vil sige, at borger frit kan vælge en anden leverandør, men borgers tilskud vil være begrænset til den pris som produktet kunne erhverves for ved Ordregivers aftaleleverandør. Det bemærkes i den sammenhæng, at den oplyste kontraktværdi inkluderer Ordregiveres samlede udgifter på området, og således også frit valgs leverandører.
I forhold til tildelingskriterium som angivet i del II.2.5, så tildeles kontrakterne til den tilbudsgiver, som afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud. Det økonomisk mest fordelagtige tilbud vil blive identificeret på baggrund af bedste forhold mellem pris og kvalitet. Bedste forhold mellem pris og kvalitet findes på baggrund af følgende underkriterier: pris (vægtes med 55%), kvalitet (vægtes med 30%) og service (vægtes med 15%). Se nærmere beskrivelse i udbudsmateriale.
I forhold til betingelser for deltagelse i del III.1.2, Økonomisk og finansiel kapacitet, så stiller Ordregiver følgende krav:
Tilbudsgiver skal, på tidspunktet for tilbuddets afgivelse, opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen:
— Tilbudsgiver skal, i det seneste afsluttede årsregnskab, have en årlig omsætning svarende til den anslåede årlige værdi for den eller de delaftaler, som der afgives tilbud på,
— Tilbudsgiver skal, i det seneste afsluttede årsregnskab, have positiv egenkapital.
Oplysninger herom skal afgives i ESPD.
Ordregiver stiller ingen minimumskrav til teknisk og faglig kapacitet i del III.1.3.
I del VI.2.: Elektronisk fakturering accepteres.
Der vil blive anvendt elektronisk betaling.
VI.2
I stedet for:
Læses:
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
Ortopædisk fodtøj til kommuner under Jysk Fællesindkøb
Skanderborg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29189633
Skanderborg Fælled 1
Skanderborg
8660
Danmark
Kontaktperson: Ditte Kjærgaard Andersen
Telefon: +45 87947107
E-mail: dka@skanderborg.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/87650561.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.skanderborg.dk/
29189633
Skanderborg Fælled 1
Skanderborg
8600
Danmark
Kontaktperson: Ditte Kjærgaard Andersen
E-mail: dka@skanderborg.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.skanderborg.dk
29189814
Skovvej 20
Hinnerup
8382
Danmark
Kontaktperson: Louise Bøgvad Opstrup
E-mail: lops@favrskov.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.farvskov.dk
29189978
Hovedgaden 77
Rønde
8410
Danmark
Kontaktperson: Malle Grimmnitz
E-mail: mtg@syddjurs.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.syddjurs.dk
29189986
Torvet 3
Grenaa
8500
Danmark
Kontaktperson: Tove Sørensen
E-mail: tbzs@norddjurs.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.norddjurs.dk
29189579
Torvegade 10
Skive
7800
Danmark
Kontaktperson: Christina Toft Bertelsen
E-mail: ctgr@skivekommune.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.skive.dk
29189455
Ndr. Kajgade 1
Hobro
9500
Danmark
Kontaktperson: Anni Clemensen
E-mail: ancle@mariagerfjord.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.mariagerfjord.dk
29189463
Hobrovej 88
Støvring
9530
Danmark
Kontaktperson: Lone Nørgaard Andersen
E-mail: lnan@rebild.dk
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rebild.dk
29189846
Prinsens Allé 5
Viborg
8800
Danmark
Kontaktperson: Bente Schlie
E-mail: bsch@viborg.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.viborg.dk
Del II: Genstand
Ortopædisk fodtøj til kommuner under Jysk Fællesindkøb
Udbuddet vedrører levering af ortopædisk fodtøj, herunder reparation og tilretning, samt ortopædiske fodindlæg til borgere i Jysk Fællesindkøb med bevilling efter Servicelovens § 112.
Jysk Fællesindkøb består af 8 kommuner i Øst-, Midt- og Nordjylland: Norddjurs, Syddjurs, Skanderborg, Favrskov, Mariagerfjord, Rebild, Skive og Viborg. Udbuddet er delt op i 4 geografiske delaftaler med 2 kommuner i hver. Den enkelte kommune under en delaftale indgår rammeaftale med leverandøren.
Rammeaftalen kan løbe i alt i 4 år, med en uopsigelighedsperiode på 2 år, hvorefter Ordregiver har adgang til at opsige aftalen. Aftalen er uopsigelig for Leverandøren i hele aftaleperioden.
Kontraktstart er 15.10.2018.
Syddjurs og Norddjurs
Levering af ortopædisk fodtøj, her under reparation og tilretning, samt ortopædiske fodindlæg i henhold til udbudsmaterialet til borgere til Syddjurs og Norddjurs Kommuner.
Skanderborg og Favrskov
Levering af ortopædisk fodtøj, herunder reparation og tilretning, og ortopædiske fodindlæg i henhold til udbudsmaterialet til borgere i Skanderborg og Favrskov Kommuner.
Viborg og Skive
Levering af ortopædisk fodtøj, her under reparation og tilretning, samt ortopædiske fodindlæg i henhold til udbudsmaterialet til borgere i Viborg og Skive Kommuner.
Rebild og Mariagerfjord
Levering af ortopædisk fodtøj, her under reparation og tilretning, samt ortopædiske fodindlæg i henhold til udbudsmaterialet til borgere i Rebild og Mariagerfjord Kommuner.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Fremgår af materialet
Del IV: Procedure
Der er ikke adgang til at overvære åbning af tilbud
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk